Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D610 reageert soms voor enkele seconden niet meer?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D610 reageert soms voor enkele seconden niet meer?

    Ik heb deze camera sedert 2 maand. Al een paar keer kwam ik plots in de situatie waarbij ik geen foto kon nemen omdat de camera bezig leek met het wegschrijven van een foto. Het groene LED-lichtje brandde, scherm was zwart, camera reageerde niet.

    Dat zoiets eventjes zou gebeuren wanneer ik op burst-mode 20 foto's zou nemen lijkt aannemelijk, maar dit is telkens gebeurd wanneer ik afzonderlijke foto's nam. Eventjes lastig wanneer je iemand aan het fotograferen bent en je camera reageert plots niet meer.

    Het geheugenkaartje die ik gebruik is een SanDisk 32GB SDXC Extreme Pro UHS-I U1 95MB/s en die is even oud als de camera (2 maand). Met dit kaartje zou ik toch geen problemen mogen hebben?
    http://kasper.photography & Flickr

  • #2
    Re: Nikon D610 reageert soms voor enkele seconden niet meer?

    Het is niet enkel puur burst hé, als je iedere seconde 1 foto neemt geraakt die buffer ook snel vol, en als je je 2de kaartslot als back-up instelt is de buffer gehalveerd uitt

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D610 reageert soms voor enkele seconden niet meer?

      Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
      Het is niet enkel puur burst hé, als je iedere seconde 1 foto neemt geraakt die buffer ook snel vol, en als je je 2de kaartslot als back-up instelt is de buffer gehalveerd uitt
      Dit is het toch niet. Ik heb eens getest en een 10tal foto's in burst genomen en in enkele seconden waren die weggeschreven. Als ik 3 foto's na elkaar neem zou dat dus geen probleem mogen zijn. Tijdens mijn test bleef het scherm ook gewoon werken en reageerde de camera.

      Ook het groene lampje knipperde tijdens het wegschrijven van de foto's. Wanneer de camera vastloopt blijft het lampje gewoon branden.
      http://kasper.photography & Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D610 reageert soms voor enkele seconden niet meer?

        Lijkt wel op het Nikon GBLOD lichtmeter probleem van in het jaar 2005 met de D70 en D2h.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D610 reageert soms voor enkele seconden niet meer?

          Heb je al eens met een ander kaartje geprobeerd?
          Ook een nieuw kaartje defect zijn.
          Met de vriendelijke groeten, Ruud.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D610 reageert soms voor enkele seconden niet meer?

            Originele batterij? Ik heb dit al bij een D7000 en D800 gehad met een AC-DC batterijconverter.
            Voor de rest honderduizenden foto's genomen met originele EN-EL15's en niet vastgelopen dat ik me herriner.

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D610 reageert soms voor enkele seconden niet meer?

              Ondertussen heb ik gisteren nogmaals het probleem vastgesteld. Het viel me wel op dat het niet was nadat ik net een foto genomen had, maar toen ik een foto wilde bekijken. Dus duwen op de PLAY-knop veroorzaakte het probleem.

              De symptomen:
              - Groen lichtje blijft branden
              - Scherm blijft zwart (niets wordt getoond)
              - Uitschakelen van de camera lukt niet, de display bovenop blijft werken, ook al staat de knop op OFF.

              Ter info:
              - Originele batterij (geen pack/grip)

              Ik zou eens langere tijd met een ander kaartje kunnen werken om te zien of het probleem zich daar ook bij voordoet.
              http://kasper.photography & Flickr

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D610 reageert soms voor enkele seconden niet meer?

                Oorspronkelijk geplaatst door Rasper Bekijk bericht

                Ik zou eens langere tijd met een ander kaartje kunnen werken om te zien of het probleem zich daar ook bij voordoet.
                Dat had ik al voorgesteld.
                Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                Comment

                Working...
                X