Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ongewenste mail

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ongewenste mail

    Ik krijg hier dagelijks mails van Ikea, Ariel en noem maar op, waarvan ik begot niet weet hoe ze aan mijn email adres komen.
    Ze komen wel toe in mijn spam, maar toch.
    Om je uit te schrijven staat er een linkje waar je heel eenvoudig niet kan op klikken.
    Wel staat er een adres, ergens in het buitenland, waar je een brief zou moeten naar toe sturen om je uit te schrijven.... ja, goe zot.
    Iemand die weet hoe daar (definitief) van af te komen ?

  • #2
    Re: Ongewenste mail

    Ik alvast niet...
    Krijg er ook dagelijks, dus als er iemand kan helpen: GRAAG!

    PS: klikken op "uitschrijven" zorgt alleen dat de verstuurcomputer weet dat hij beet heeft aan de andere kant, en dus krijg je nog meer rommel.

    Comment


    • #3
      Re: Ongewenste mail

      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
      Om je uit te schrijven staat er een linkje waar je heel eenvoudig niet kan op klikken.
      Logisch als die in je SPAM staat, dan zijn links in principe uitgeschakeld.
      Als je die mail terug in je Inbox zou zetten, dan zal die link wel terug actief komen.
      Of de e-mails ook effectief van Ikea en Ariel komen, weet ik wel niet ... kan ook vals zijn met een link waarmee je eigenlijk nog meer inschrijft.
      Dus voor je klikt, eerst eens kijken waar alles vandaan komt.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Ongewenste mail

        Rechtermuisnop op het bericht en dan uit het menu kiezen voor afzender blokkeren. Werkt heel behoorlijk voor Spam met een vaste afzender
        http://www.smuttynose.nl

        Comment


        • #5
          Re: Ongewenste mail

          Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
          Rechtermuisnop op het bericht en dan uit het menu kiezen voor afzender blokkeren. Werkt heel behoorlijk voor Spam met een vaste afzender
          TS schreef dit : Ze komen wel toe in mijn spam, maar toch.

          Hij wil gewoon uitgeschreven zijn ... wat natuurlijk alleen kan als het geen vals adres is.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Ongewenste mail

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            TS schreef dit : Ze komen wel toe in mijn spam, maar toch.

            Hij wil gewoon uitgeschreven zijn ... wat natuurlijk alleen kan als het geen vals adres is.
            Dat uitschrijven werkt vaak niet en levert soms (zoals je al zegt) zelfs meer mail op.
            Dan maar blokkeren, werkt lekker snel, en eens in de zoveel tijd de map "ongewenste Mail" legen.
            http://www.smuttynose.nl

            Comment


            • #7
              Re: Ongewenste mail

              Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
              Dat uitschrijven werkt vaak niet en levert soms (zoals je al zegt) zelfs meer mail op.
              Dan maar blokkeren, werkt lekker snel, en eens in de zoveel tijd de map "ongewenste Mail" legen.
              Klopt, maar dat heeft TS blijkbaar al gedaan mits het in zijn SPAM komt.

              Uitschrijven lukt meestal wel met berichten gestuurd door officiële bedrijven.
              Echte spammers blijven u inderdaad pesten.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Ongewenste mail

                Bij Sherpa (ticket verkoop) krijg ik me ook niet uitgeschreven.
                Mvg.
                Robert
                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                Comment


                • #9
                  Re: Ongewenste mail

                  kan je gewoon, door het domein : dus niet de afzender( want ik had ene die zijn email adres telkens veranderde ) en dan op verwijderen klikken,
                  tot een tijd geleden , VEEEEEEEEEEEEEL spam gehad, en ik wilde die niet... dus hun domein toegevoegd , en ik krijg nog 1 keer per week ene aan, en dan vlam ik die bij mijn regels...
                  1 keer , maar geen 2 keer , en uitschrijven... nooit : ik heb me niet ingeschreven.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ongewenste mail

                    Ik heb al geprobeerd met "afzender" en "domein" blokkeren, beide opties helpen heel even om de ongewenste mail rechtstreeks naar de map ongewenste berichten te sturen, maar dat werkt hoogstens voor een paar dagen, dan zijn ze er weer terug bij de gewone mail.

                    Zouden die winkels/winkelketens daar zelf achter zitten om zoveel mogelijk spam naar iedereen te sturen?
                    Echt klantvriendelijk is dat niet, ik ga niet naar een winkel omdat die elke dag opnieuw ongevraagd mijn mailbox volgooit met rotzooi, ik zal er daardoor nog eerder wegblijven...

                    Zou er echt geen manier zijn om die onnozelaars via een of andere wet aan te pakken?
                    Laat ze heel grote boetes betalen, het zal dan wel minderen.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ongewenste mail

                      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Ik heb al geprobeerd met "afzender" en "domein" blokkeren, beide opties helpen heel even om de ongewenste mail rechtstreeks naar de map ongewenste berichten te sturen, maar dat werkt hoogstens voor een paar dagen, dan zijn ze er weer terug bij de gewone mail.

                      Zouden die winkels/winkelketens daar zelf achter zitten om zoveel mogelijk spam naar iedereen te sturen?
                      Echt klantvriendelijk is dat niet, ik ga niet naar een winkel omdat die elke dag opnieuw ongevraagd mijn mailbox volgooit met rotzooi, ik zal er daardoor nog eerder wegblijven...

                      Zou er echt geen manier zijn om die onnozelaars via een of andere wet aan te pakken?
                      Laat ze heel grote boetes betalen, het zal dan wel minderen.
                      die mails komen niet van die winkels, maar de spammers gebruiken die namen omdat ze vertrouwd zijn. En je dus genoeg mensen hebben die enkel naar die naam kijken en niet naar de echte afzender.
                      En die traceren en oppakken is onbegonnen werk. De kans is zelfs klein dat ze in België (of Europa) zitten.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ongewenste mail

                        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        Ik heb al geprobeerd met "afzender" en "domein" blokkeren, beide opties helpen heel even om de ongewenste mail rechtstreeks naar de map ongewenste berichten te sturen, maar dat werkt hoogstens voor een paar dagen, dan zijn ze er weer terug bij de gewone mail.

                        Zouden die winkels/winkelketens daar zelf achter zitten om zoveel mogelijk spam naar iedereen te sturen?
                        Echt klantvriendelijk is dat niet, ik ga niet naar een winkel omdat die elke dag opnieuw ongevraagd mijn mailbox volgooit met rotzooi, ik zal er daardoor nog eerder wegblijven...

                        Zou er echt geen manier zijn om die onnozelaars via een of andere wet aan te pakken?
                        Laat ze heel grote boetes betalen, het zal dan wel minderen.
                        altijd op eigenschappen klikken bij een ongewenste email.... en dat domein toevoegen ( niet het email adres ) en komt daar nooit gene mail meer van binnen,
                        ge moogt zeggen wat ge wilt ( niet verkeerd begrijpen ) maar ene die op verwijderen staat, die wordt verwijdert, en zolang die regel bestaat , blijft dat.
                        die komt zelfs niet eens meer op mijnen inbox... want die wordt bij telenet zelf al verwijdert.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ongewenste mail

                          Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                          altijd op eigenschappen klikken bij een ongewenste email.... en dat domein toevoegen ( niet het email adres ) en komt daar nooit gene mail meer van binnen,
                          ge moogt zeggen wat ge wilt ( niet verkeerd begrijpen ) maar ene die op verwijderen staat, die wordt verwijdert, en zolang die regel bestaat , blijft dat.
                          die komt zelfs niet eens meer op mijnen inbox... want die wordt bij telenet zelf al verwijdert.
                          Je gaat ervan uit dat iedereen Telenet mail gebruikt, dezelfde e-mailapplicatie en dezelfde configuratie.

                          Als je Outlook gebruikt en daar toevoegt aan de spamlijst, dan wordt die filtering op uw PC gedaan, niet op de server van Telenet.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ongewenste mail

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Je gaat ervan uit dat iedereen Telenet mail gebruikt, dezelfde e-mailapplicatie en dezelfde configuratie.
                            Als je Outlook gebruikt en daar toevoegt aan de spamlijst, dan wordt die filtering op uw PC gedaan, niet op de server van Telenet.
                            Lap is weer dezelfde die......
                            met welk mailprogramma ik werk, of gij ... dat speelt gene rol.
                            bij proximus en telenet ( 90% van de markt ? ) doet ge dat bij hen zelf , zodat mijne mailbox op mijne pc leeg blijft.
                            Als ik ne spam krijg en het is van een domein, dat ..bv tv vlaanderen ... of.... dan ga ik naar mijn telenet webmail, en da's de laatste dat dieje mij gestuurt heeft.
                            Ik weet het dat ge het beter weet , maar ik krijg geen 5 spammers meer per maand... ( heb het wel een paar weken moeten volhouden ) , dus nogmaals, outlook , of windows live, of ...
                            ze worden bij hen al vewijdert . Amen en uit voor mij. ik geef een oplossing : gebruik ze of gebruik ze niet.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ongewenste mail

                              Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                              Lap is weer dezelfde die......
                              met welk mailprogramma ik werk, of gij ... dat speelt gene rol.
                              bij proximus en telenet ( 90% van de markt ? ) doet ge dat bij hen zelf , zodat mijne mailbox op mijne pc leeg blijft.
                              Als ik ne spam krijg en het is van een domein, dat ..bv tv vlaanderen ... of.... dan ga ik naar mijn telenet webmail, en da's de laatste dat dieje mij gestuurt heeft.
                              Ik weet het dat ge het beter weet , maar ik krijg geen 5 spammers meer per maand... ( heb het wel een paar weken moeten volhouden ) , dus nogmaals, outlook , of windows live, of ...
                              ze worden bij hen al vewijdert . Amen en uit voor mij. ik geef een oplossing : gebruik ze of gebruik ze niet.
                              Sorry maar een minderheid gebruikt webmail, de meerderheid gebruikt een e-mailprogramma zoals bijvoorbeeld Outlook of dergelijke.

                              Outlook gebruikt vaak de standaard van een POP account en dan haal je eerst alles binnen voordat die rules van Outlook werken.

                              In Outlook kan je dan kiezen, ofwel naar de Spam-folder ofwel delete.
                              Als je via POP uw e-mail ophaalt en een afzender aan de spam-lijst toevoegt, dan doe je dit "lokaal op uw pc" en niet op de server.

                              Imap is een iets andere situatie, maar dit wordt in het algemeen niet veel gebruikt op een vaste PC, eerder op tablets en smartphones.

                              Men kan inderdaad ook inloggen op de site van sommige providers of via webmail en daar een lijst aanleggen, maar de meerderheid doet dit niet op deze manier als ze gebruik maken van een e-mailprogramma zoals Outlook.

                              Het ging er in dit topic om van rechts te klikken op een e-mail en dan toe te voegen aan de spam-lijst

                              Dan moet men eerst inloggen op de webmail om spam te selecteren en pas daarna uw Outlook starten, beetje omvangrijk en welk nut heeft Outlook en zijn ingebouwde spam-filter dan nog?

                              Via webmail is dat op de server, dat klopt ... maar niet via eender welk ander e-mailprogramma.
                              Dus als jij het over webmail hebt en niet over eender welk e-mailprogramma, wees dan wat duidelijker met je beweringen ... je brengt anders 90% van de mensen op een verkeerd spoor.
                              Last edited by VerSeg; 8 september 2016, 21:50.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X