Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotomateriaal kopen in China (ter plekke)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotomateriaal kopen in China (ter plekke)

    Ik bestel wel eens fotomateriaal online vanuit China.
    Heeft er iemand ervaring met het kopen van fotomateriaal ter plekke?
    Is er veel prijsverschil met bvb de aanbieders op ebay?

  • #2
    Re: Fotomateriaal kopen in China (ter plekke)

    Ik ben verschillende keren per jaar in China maar nog nooit een fotozaak binnen gegaan (of er zelfs eentje gezien). Ik wil echter wel eens kijken en samen met onze persoon ter plaatse kijken naar de kost van een bepaald stuk. Als je iets in gedachten hebt stuur je mij gerust een PB.

    Comment


    • #3
      Re: Fotomateriaal kopen in China (ter plekke)

      Vooral tweedehands kan je in Honkong of Japan echt zaken vinden die je hier nooit zal vinden. Een Hasselblad gloednieuw in de doos, eerste serienummers, sommige winkels daar zijn het walhalla voor verzamelaars.

      Comment


      • #4
        Re: Fotomateriaal kopen in China (ter plekke)

        Bestel meestal op eglobalcentral.eu (*.be). Nog nooit problemen gehad (betaal wel altijd verzekerde zending).
        En voor sommige merken scheelt het echt een slok op de borrel.

        Comment


        • #5
          Re: Fotomateriaal kopen in China (ter plekke)

          Ik was vooral geïnteresseerd in een eventuele aankoop van een MT-24EX voor Canon (zit boven de 800€ hier).
          Alvast bedankt voor jullie tips.

          Comment


          • #6
            Re: Fotomateriaal kopen in China (ter plekke)

            Een zonnekap voor de EF-S 10-18 heb ik pas nog in China besteld (thuis geleverd voor minder dan 2 euro, een originele kost net geen 25 euro ), en ik heb ook een paar lenskappen besteld omdat ik er eentje van 77mm verloren heb gedaan (minder dan 0,5 euro per stuk, ik heb er nu een paar reserve in de verschillende maten die op mijn lenzen passen).
            Goedkopere spulletjes durf ik wel daar te bestellen, maar de duurdere zaken koop ik liever dichter bij huis.
            Als ik naar daar zou gaan, dan denk ik ook niet dat ik daar ter plaatse een camera of lenzen zou kopen, want de garantie kan dan een groot probleem geven.
            Het is ook mogelijk dat bijvoorbeeld bij een camera niet alle talen in de cameramenu's beschikbaar zijn, en dat er problemen zijn met firmware updates.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Fotomateriaal kopen in China (ter plekke)

              Vandaag nog een flash besteld van Yongnuo via ebay omdat het dringend was. Het was niet zo'n dure aankoop en ik had er al eentje eerder besteld via ebay zonder probleem.
              Duurdere zaken zou ik ook niet vanuit China bestellen. Maar aangezien ik binnenkort naar daar ga, was ik gewoon nieuwsgierig naar de mogelijkheden ter plekke ...

              Comment


              • #8
                Re: Fotomateriaal kopen in China (ter plekke)

                Moderator Note: Draadje verplaatst vanuit het 'Reisfotografie' forum omdat het niet echt een reisdiscussie is
                Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                Comment


                • #9
                  Re: Fotomateriaal kopen in China (ter plekke)

                  Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
                  Duurdere zaken zou ik ook niet vanuit China bestellen. Maar aangezien ik binnenkort naar daar ga, was ik gewoon nieuwsgierig naar de mogelijkheden ter plekke ...
                  Misschien vermelden in welke regio of stad je je bevindt.
                  Zo kunnen we zien welke fotowinkels we jou ter plekke kunnen aanraden.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fotomateriaal kopen in China (ter plekke)

                    In Shanghai heb ik geen gewone fotozaak gezien, maar wel een shoppingcenter met 5 verdiepingen waar niets anders dan fotozaakjes en computerwinkels zijn (21"monitors voor omgerekend 40€).
                    Gelukkig had ik een tolk bij want bijna geen enkele verkoper spreekt er Engels.
                    Een teleurstelling wat betreft assortiment. Van Canon en Nikon had men enkel de instapmodellen op voorraad, ook geen lenzen.
                    Van Sony had men wel wat op voorraad.
                    Prijzen waren identiek aan de prijzen in Belgische fotozaken, soms zelfs 5% duurder.
                    Ik kocht er een compactje dat ik nodig had voor mijn werk en moest cash betalen in yuan (ik had enkel USD bij).
                    Geen probleem, aan de ingang krioelt het van geldwisselaars die je zelfs een betere rate geven dan de bank (wel goed oppassen voor wisseltrucs). 't Is ondertussen bijna 4 jaar geleden en misschien kan je er nu met een creditcard betalen.
                    Mijn tolk heeft geprobeerd om wat af te bieden, maar is er niet in geslaagd. Alle winkels vroegen juist dezelfde prijs.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fotomateriaal kopen in China (ter plekke)

                      Hmmm ... klinkt niet bemoedigend.
                      Ik zal vooral in Kunming wat tijd hebben om eventueel te shoppen.
                      Wellicht niet de meest voor de hand liggende locatie begin ik zo te vermoeden ...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fotomateriaal kopen in China (ter plekke)

                        Enkele jaren terug voor 2 weken in Hong Kong verbleven. De echte shops hadden zo goed als dezelfde prijzen als in Europa (maar dan zonder EU garantie). Gezien de EURO ook nog eens recent een duik genomen heeft zou het mij verbazen dat je nu plots wel goede deals kan doen. (beter een trip naar Londen doen en daar gaan shoppen ) Daarnaast had je ook kleinere shops (lees opgestapelde dozen in een piepklein winkeltje) maar dat zou ik zeker niet riskeren, er zit zelfs een pak nep product bij.

                        Sites als e-global central kan je riskeren, al ga je ook veel onprettige ervaringen lezen. EU garantie kan dan ook een probleem zijn, dat prijs voordeel ben je dus zo kwijt mocht er eens een probleem met je toestel of lens zijn.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fotomateriaal kopen in China (ter plekke)

                          Mijn besluit is genomen: ter plekke foto's maken ipv fotomateriaal kopen
                          Bedankt voor alle tips.

                          Comment

                          Working...
                          X