Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

In a purple haze

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] In a purple haze

    Tja, ik ga commentaar krijgen, dat is zeker :-) Maar ik heb een getuige.
    Het blauwe uurtje op de Brunssummerheide op 1-9-2016... Er was wat grondmist en wat bewolking. En ineens...kleurde werkelijk alles paars!
    De foto toont ongeveer hoe het heeft uitgezien. Het is puur reflectie van de heide in de mist neem ik aan.
    https://www.naturephotoportal.com/

  • #2
    Re: In a purple haze

    Best mogelijk dat de mist er roze uitzag maar heb jij daar geen handje bij geholpen?
    Ik denk eerlijk dat je een handje geholpen hebt.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: In a purple haze

      Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
      Best mogelijk dat de mist er roze uitzag maar heb jij daar geen handje bij geholpen?
      Ik denk eerlijk dat je een handje geholpen hebt.
      In de uitwerking heb ik dit niet overdreven als je dat bedoelt :-)
      https://www.naturephotoportal.com/

      Comment


      • #4
        Re: In a purple haze

        eigenlijk doet het er niet zo toe want een foto is nooit de werkelijkheid, in elke camera is er al een zeker verschil dus.....
        Dit gezegd zijnde is het een mooie al zou ik je saturatie van het paars van de heide (niet in de lucht) wat naar beneden halen voor een rustiger beeld
        Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
        Groeten
        Kurt

        Comment


        • #5
          Re: In a purple haze

          Mooie opname en de kleuren kunnen voor mij wel
          Heb dit zelf ook al gezien dat alles paars/magenta kleurde, al was het iets minder toen

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: In a purple haze

            Heb hetzelfde weleens meegemaakt met een bewolkte zonsopkomst...De lucht kleurde bruin/gelig, en alles om me heen nam eigenlijk ook die kleur aan...
            In ieder geval een mooie sfeervolle opname met intense kleuren..
            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
            MIJN WEBSITE

            Comment


            • #7
              Re: In a purple haze

              Oorspronkelijk geplaatst door leviathanfd Bekijk bericht
              In de uitwerking heb ik dit niet overdreven als je dat bedoelt :-)
              Ik denk inderdaad dat je een beetje saturatie hebt bijgegeven, niet?
              Maar ik zie ook wel dat de wolkenslierten roze zijn, dus zal de mist ook wel roze zijn want alles loopt naar één punt.
              En dat naar één punt toelopen vind ik echt mooi in uw foto.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: In a purple haze

                Het oogt idd wat onrealistisch, maar heb zelf ook al bizarre kleur momenten meegemaakt in alle vroegte met nevel en mist, prima foto

                Comment


                • #9
                  Re: In a purple haze

                  De heide aan zee hebben we hier niet bij ons maar kan het best geloven dat het licht opeens zo kleurde. We hebben dit soms ook 's avonds in het najaar boven zee en duurt maar heel kort. Je hebt dit fenomeen mooi weten vast te leggen.
                  Prachtig

                  Gr, Daniel.

                  Comment


                  • #10
                    Re: In a purple haze

                    heel mooi van kleur en sfeer, de mist voor mij wel te rozig.
                    groeten, Kristof
                    Canon EOS 5D mkII

                    Comment


                    • #11
                      Re: In a purple haze

                      Wat is dit mooi.

                      groetjes

                      moniq
                      groetjes, moniq (BD1321BE)

                      A picture paints a thousand words

                      Comment

                      Working...
                      X