Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Northern Junco

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Northern Junco

    update na commentaren:




    Deze kwam ik vandaag tegen op een tocht langs de klippen van het Discovery Trail in Newfoundland.

    Nikon D7100 met Nikkor 70-200 f 4
    ISO 200 200 mm f 5 1/1600 sec

    Bedankt voor het kijken en alle commentaren welkom,

    Raf.
    Last edited by muesli; 8 september 2016, 14:05.

  • #2
    Re: Northern Junco

    Lijkt me net niet scherp genoeg, is het een heftige crop toevallig?
    Er zit ook veel ruis in de bokeh, op ISO 200 lijkt het dan alsof de belichting niet helemaal goed was en in post is bijgestuurd.

    Leuk kwa compositie enzo maar net iets mis kwa scherpte dus waardoor het minder leuk kijkt, imo.

    Comment


    • #3
      Re: Northern Junco

      Oorspronkelijk geplaatst door RobC83 Bekijk bericht
      Lijkt me net niet scherp genoeg, is het een heftige crop toevallig?
      Er zit ook veel ruis in de bokeh, op ISO 200 lijkt het dan alsof de belichting niet helemaal goed was en in post is bijgestuurd.

      Leuk kwa compositie enzo maar net iets mis kwa scherpte dus waardoor het minder leuk kijkt, imo.
      Neen, bijna geen crop en bijna geen nabewerking. Alleen in LR5 het groen wat gecorrigeerd (luminance) om de vogel meer tot zijn recht te laten komen. Misschien geeft dat de ruis? Als andere members dat ook vinden zal ik eens een foto posten zonder deze luminance aanpassing. Ik heb dat wel meer gezien met LR5. Hoe minder nabewerking hoe beter de foto vind ik.

      Comment


      • #4
        Re: Northern Junco

        Je kan zijn oogje misschien een beetje oplichten.
        wel mooie soort.

        Johan

        Comment


        • #5
          Re: Northern Junco

          Bedankt voor de commentaren.
          Ik heb een update geplaatst: oogje opgelicht en luminance van groene kleur terug op 0 gezet.
          Ondertussen heb ik van de Newfoundland Birdwatching Group ook vernomen dat het een black-eyed junco is.
          Raf.
          Last edited by muesli; 9 september 2016, 05:51.

          Comment

          Working...
          X