Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

externe flitser voor Canon eos 7D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • externe flitser voor Canon eos 7D

    Hallo,

    Ik heb een Canon 7D en zou nu graag een externe flitser aanschaffen. Ik heb gelezen dat het beste is om radiosignalen te gebruiken om deze aan te sturen (beter dan optische of infraroodactivatie). Nu zou de Canon Speedlite 430EX III-RT een goede flitser zijn (ik zou er twee kopen). Maar zoals ik begrijp heb ik dan een transmitter nodig om ze te gebruiken icm de Canon 7D (zoals de Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT?)? Heeft iemand ervaring met dit soort opstellingen of misschien advies om het anders (goedkoper) te doen? Ik snap eigenlijk niet waarom die transmitters honderden euro's kosten..

    Alvast bedankt,

    muntaro

  • #2
    Re: externe flitser voor Canon eos 7D

    Als de draadloze triggers geen ETTL moeten ondersteunen, dan kan je gemakkelijk een setje vinden voor 20-30 euro.
    Je moet er alleen op letten dat die trigger(s) compatibel zijn met het cameramerk.

    Bij gebruik van meerdere flitsers wordt alles doorgaans handmatig ingesteld, daar heb je ook geen dure flitser voor nodig.

    Je kan ook één flitser kopen die compatibel is met alle mogelijkheden van de camera, dat is dan de reportageflitser die je op de camera zelf gebruikt.
    Als je meerdere flitsers tegelijk wil gebruiken, dan kan je die ene dure flitser ook altijd combineren met een andere (of meerdere) goedkopere flitser(s) die je dan samen met de originele flitser draadloos triggert.
    Je hebt dan wel voor elke flitser een ontvanger nodig, maar de meeste draadloze triggers kan je als zender en ontvanger gebruiken (de goedkoopste setjes hebben soms een aparte zender en ontvanger, bij de meeste andere kan je beiden gebruiken als zender of ontvanger, naargelang wat je nodig hebt).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment

    Working...
    X