Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Clouseau op het Gordelfestival

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Clouseau op het Gordelfestival

    Genomen met een nikon d3100

    [IMG]IMG_3195 by seppevos, on Flickr[/IMG]

    IMG_3196 by seppevos, on Flickr

    [IMG]IMG_3194 by seppevos, on Flickr[/IMG]

    Morgen deel ik er misschien nog een paar van Laura Tesoro.

    Alle commentaar welkom

    Mvg Seppe
    Last edited by Seppevos; 5 september 2016, 15:18.

  • #2
    Re: Clouseau op het Gordelfestival

    sorry, maar deze beelden kunnen me niet echt boeien.
    De eerste qua compositie (Koen staat links uit de foto te kijken ipv 'in de foto' (ik breek soms ook met de regels, maar hier zou ik het niet doen)
    ook zijn gezichtsuitdrukking is wat ongelukkig.
    2de en 3de kunnen met nabewerking misschien nog iets worden. vooral de derde moet opgelicht worden.
    ik weet niet wat de instellingen waren maar een groter diafragma zou misschien wel beter zijn.
    WWW.JOPIX.BE
    Just one click away...

    Comment


    • #3
      Re: Clouseau op het Gordelfestival

      Voor een lichtsterk objectief moet ik idd nog sparen, en de rest zal ik in volgende keer proberen toe te passen; het was ook mijn eerste keer dat ik aan concertfotografie deed.
      In elk geval bedankt voor de strenge maar rechtvaardige reactie, daarom heb ik ze hier ook gedeeld natuurlijk😉
      Groet, Seppe

      Comment


      • #4
        Re: Clouseau op het Gordelfestival

        Vind deze toch niet slecht hoor voor een eerste concertervaring.
        Mooi licht bij de eerste
        De tweede mist wat scherpte - en het voetje is aangesneden
        Goed moment bij de 3e - en scherp
        Peter
        mijn website : klik

        Comment


        • #5
          Re: Clouseau op het Gordelfestival

          Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
          Vind deze toch niet slecht hoor voor een eerste concertervaring.
          Mooi licht bij de eerste
          De tweede mist wat scherpte - en het voetje is aangesneden
          Goed moment bij de 3e - en scherp
          Peter
          Bedankt Peter,
          Een perfecte mix van leerrijke en aanmoedigende reacties hier 🙂 👍

          Comment


          • #6
            Re: Clouseau op het Gordelfestival

            Zeker niet slecht voor een eerste keer.
            Zo'n optreden geeft echt lastige omstandigheden en dan loop je al snel tegen het maximum aan met een D3100 (ouder en geen high ISO wonder) met kitlens.

            Als de drummer zichtbaar was op de 1e foto dan had ik hem al beter gevonden, de 2de zit beter kwa contrast en heeft wat meer punch dat heb ik wel graag. De 3e is een leuk moment maar zoals gezegd een beetje onderbelicht.

            Comment


            • #7
              Re: Clouseau op het Gordelfestival

              Oorspronkelijk geplaatst door RobC83 Bekijk bericht
              Zeker niet slecht voor een eerste keer.
              Zo'n optreden geeft echt lastige omstandigheden en dan loop je al snel tegen het maximum aan met een D3100 (ouder en geen high ISO wonder) met kitlens.

              Als de drummer zichtbaar was op de 1e foto dan had ik hem al beter gevonden, de 2de zit beter kwa contrast en heeft wat meer punch dat heb ik wel graag. De 3e is een leuk moment maar zoals gezegd een beetje onderbelicht.
              Bedankt,
              Ik zal eens een studentenjob moeten zoeken voor een d750 (?) met lichtsterke lenzen
              Die laatste foto zal ik verbeteren en morgen misschien opnieuw plaatsen met (gecontroleerde) foto's van Laura tesoro

              Comment


              • #8
                Re: Clouseau op het Gordelfestival

                Oorspronkelijk geplaatst door Seppevos Bekijk bericht
                Bedankt,
                Ik zal eens een studentenjob moeten zoeken voor een d750 (?) met lichtsterke lenzen
                Die laatste foto zal ik verbeteren en morgen misschien opnieuw plaatsen met (gecontroleerde) foto's van Laura tesoro
                Tot je echt 100% weet welke richting je heen wil zou ik niet zot veel geld uit geven. Je leert meer door zoveel mogelijk uit je huidige gear te halen denk ik.
                Kleine uprade die je kan doen is bijvoorbeeld een Sigma 17-50 2.8, lichtsterk, veel scherper dan jouw kitlens (wel een beetje minder range). Dat is nog steeds geen ideale lens voor concert fotografie, maar een lichtsterke telelens kost uiteraard ook een pak meer.
                2de hands voor rond de 200€, nieuw rond de 300€.

                Comment


                • #9
                  Re: Clouseau op het Gordelfestival

                  Oorspronkelijk geplaatst door RobC83 Bekijk bericht
                  Tot je echt 100% weet welke richting je heen wil zou ik niet zot veel geld uit geven. Je leert meer door zoveel mogelijk uit je huidige gear te halen denk ik.
                  Kleine uprade die je kan doen is bijvoorbeeld een Sigma 17-50 2.8, lichtsterk, veel scherper dan jouw kitlens (wel een beetje minder range). Dat is nog steeds geen ideale lens voor concert fotografie, maar een lichtsterke telelens kost uiteraard ook een pak meer.
                  2de hands voor rond de 200€, nieuw rond de 300€.
                  Ja, dat is misschien een beter idee; die d750 met lichtsterke lenzen ligt toch nog wat buiten mijn budged denk ik

                  Comment


                  • #10
                    Re: Clouseau op het Gordelfestival

                    Zo, ik zal hem gewoon hier even updaten :

                    [IMG]IMG_1004 by seppevos, on Flickr[/IMG]

                    Voor de rest zal ik nog wat verder lezen en inspiratie opdoen; en natuurlijk veel oefenen

                    Comment

                    Working...
                    X