Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon Coolpix 5700 of Fuji Finepix S7000 ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon Coolpix 5700 of Fuji Finepix S7000 ???

    Hallo,

    Ik ben van plan om een nieuw digitaal fototoestel te kopen. Nu twijfel ik tussen de Nikon Coolpix 5700 en de Fuji Finepix S7000.
    Daarom zou ik willen vragen of jullie mij kunnen helpen bij het kiezen. Als jullie argumenten hebben, voor of tegen, laat het me weten, hopelijk maak ik dan de juiste keuze.

    Alvast bedankt.

  • #2
    Re: Nikon Coolpix 5700 of Fuji Finepix S7000 ???

    Ikzelf heb de 602 van fuji en heb onlangs een week met een 5700 gewerkt

    5700
    voordeel :
    draaibaar scherm
    meer echte pixels ( dan mijn 602 )
    bulp functie
    Nadeel:
    weinig scherpe foto's ( 2 op 3 waren goed )
    niet kleurecht ( te geel, ja ook met verschillende witbalans instellingen )
    moeilijke menukeuze
    scherm te klein
    geen gewone baterijen
    redelijk groot baterijverbruik

    602 FUJI

    Voordeel :
    simpele menukeuze, snelle instelmogelijkheden
    groter scherm
    bijna geen wazige foto,s
    gewone baterijen
    Nadeel :
    geen bulp functie
    geen draaibaar schermpje
    moeilijk scherpstellen bij weinig licht
    3 miljoen echte pix ( k'weet niet hoeveel er de 7000 et )

    mischien uit voorliefde voor mijn eigen toestel maar ik blijf bij FUJI
    en na de Photokina zal het de S3 worden voor mij !!!

    Die maakt dat al ( op het draaibaar scherm na ) de nadelen ( die ik heb met mijn 602 ) verdwenen zijn.
    Ik persoonlijk hecht veel belang aan gewone baterijen.
    Als je ergens staat ( op verlof ) en al uw baterijen zitten er door kan je gewoon ergens een winkelke binnenspringen en je kan verder
    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

    Comment


    • #3
      Re: Nikon Coolpix 5700 of Fuji Finepix S7000 ???

      Hoi,

      Ik heb sinds 2 maanden een CP5700. Het vraagt wat tijd voor je toestel onder de knie hebt. Het is geen point&shoot.

      Pro:
      - Foto hebben mooie kleuren en vragen niet veel nabewerking indien je dit wenst. Het toestel kan zelf contrast, helderheid, saturation post-processen
      - Toestel ligt goed in de hand
      - De lcd kan je in alle richtingen draaien en wegklappen zodat het beschermt is tegen krassen.
      - Menu's zijn overzichtelijk.
      - Het toestel is vlot te bedienen maar vraagt een leercurve.
      - zoom bereik is voldoende (280mm)
      - heeft een duidelijk EVF

      Cons:
      - Start nogal traag op.
      - Batterijen gaan niet lang mee (100 foto's) zeker niet als je de LCD veel gebruikt.
      - Heeft geen anti-shake. De Best Shot Selector functie vangt dit gedeeltellijk op. Maar bij lange sluitertijden of grote zoom is een statief handig
      - heeft standaard geen groothoek, de lens begint bij met 35mm

      Ik gebruik het toestel vooral tijdens mijn wandeltochten in de natuur, dus landschappen, gebouwen, macro's van planten en bloemen.
      Ben er tevreden over maar mis toch de anti-shake en 28mm

      Geen ervaring met het andere toestel.
      BD0497BE : Nikon body + glas
      www.RudyVerrijt.info

      Comment


      • #4
        Re: Nikon Coolpix 5700 of Fuji Finepix S7000 ???

        Bedankt voor de informatie, dit geeft me weer wat nieuwe inzichten en hetgeen je zegt over de batterijen is inderdaad wel een belangrijk argument.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon Coolpix 5700 of Fuji Finepix S7000 ???

          S7000:
          Sterke punten:
          -6,3 miljoen echte pixels (meer dan voldoende!).
          -Met een setje 2300 Mah batterijen doe ik gemakkelijk tot 350 foto's. Uiteraard vermindert dit van zodra ik de ingebouwde flitser begin te gebruiken, wat ik echter zelden doe. Ik heb namelijk een paar goeie externe flitsers .

          Nadeel:
          Geen echte groothoek. (35-210 mm)

          Bij mij kwam,hoewel ik een Nikonian ben, de CP5700 pas als 3de in aanmerking na de S7000 en de A1.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon Coolpix 5700 of Fuji Finepix S7000 ???

            Ikzelf heb de FujiFilm s7000 en ben daar heel tevreden van.
            Makkelijk in gebruik, 6.3 MP echte pixels. (Ik maak ook regelmatig foto's op 12 MP en dat gaat heel goed, de camera maakt een heel goede omzetting van de 6.3 naar 12 MP).
            Enkel jammer van het niet-draaibare schermpje.
            Maar prijs/kwaliteit zeker een aanrader.
            Fuji FinePix S100fs

            Comment


            • #7
              Re: Nikon Coolpix 5700 of Fuji Finepix S7000 ???

              Van de S7000 kan ik niks zeggen,maar..
              -De AF van de cp5700 is ronduit traag naar mijn mening
              -Als je ietwat grote handen hebt ligt die niet goed in de hand
              -Het is een enorme batterijenvreter


              Dat zijn zowat de redenen waarom ik m'n CP weggedaan heb.
              Heb nu een 300D en heb er nog geen seconde spijt van gehad
              Last edited by vitarake; 3 september 2004, 11:19.
              Vitarake


              Canon Eos 300D + Tamron 28-300/3,5-6,3 AF XR Di LD Asph. (IF) Macro +Ridata pro 1Gig + Lowepro Nova 1

              Comment


              • #8
                Re: Nikon Coolpix 5700 of Fuji Finepix S7000 ???

                Oorspronkelijk geplaatst door RuZ
                Ik maak ook regelmatig foto's op 12 MP en dat gaat heel goed, de camera maakt een heel goede omzetting van de 6.3 naar 12 MP
                Klein opmerkingetje: De sensor van de S7000 heeft een resolutie van 6,3MP in diagonaal. De native reolutie is echter 12MP en alle lagere resoluties, al dan niet digitaal gezoomd, worden van de 12MP afgeleid. Als je dus op 6MP schiet, heb je geen originele onbewerkte 6MP foto maar een gedownscaalde 12MP foto.
                Door de diagonale opstelling van de sensor, zit de detail van de S7000 feitelijk zowat tussen de 6 en de 12MP en kan hierdoor de vergelijking met de nieuwe 8MP toestellen vrij goed doorstaan maar dan wel met een grotere sensor, waardoor er minder ruis is als in de 8MP's.
                Voorwaarde is wel in raw trekken om hier optimaal gebruik van te kunnen maken.

                Hubert
                Hubert

                Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon Coolpix 5700 of Fuji Finepix S7000 ???

                  Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
                  Klein opmerkingetje: De sensor van de S7000 heeft een resolutie van 6,3MP in diagonaal. De native reolutie is echter 12MP en alle lagere resoluties, al dan niet digitaal gezoomd, worden van de 12MP afgeleid. Als je dus op 6MP schiet, heb je geen originele onbewerkte 6MP foto maar een gedownscaalde 12MP foto.
                  Door de diagonale opstelling van de sensor, zit de detail van de S7000 feitelijk zowat tussen de 6 en de 12MP en kan hierdoor de vergelijking met de nieuwe 8MP toestellen vrij goed doorstaan maar dan wel met een grotere sensor, waardoor er minder ruis is als in de 8MP's.
                  Voorwaarde is wel in raw trekken om hier optimaal gebruik van te kunnen maken.

                  Hubert
                  Hmmm... van de technische kant begrijp ik niet zoveel... Is m'n foto dan werkelijk beter als ik 'm maak op 12 MP ipv 6 MP als het formaat wat ik uiteindelijk nodig heb niet echt groot moet zijn?
                  Fuji FinePix S100fs

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon Coolpix 5700 of Fuji Finepix S7000 ???

                    Oorspronkelijk geplaatst door RuZ
                    Hmmm... van de technische kant begrijp ik niet zoveel... Is m'n foto dan werkelijk beter als ik 'm maak op 12 MP ipv 6 MP als het formaat wat ik uiteindelijk nodig heb niet echt groot moet zijn?
                    Het hangt er een beetje van af wat je wil. Algemeen principe is om de foto's in de hoogst mogelijke resolutie te nemen(12MP raw). Met PS of PSP kun je dan naar het gewenste format downscalen. Je blijft echter je originele 12MP foto hebben. Als je in lagere resolutie trekt, kan je nooit meer terug omhoog.
                    Plus als je in PS of PSP downscaled en omzet naar jpg, heb je de compressie zelf in de hand, terwijl je dit bij de S7000 zo goed als niet in de hand hebt.
                    Langs de andere kant werkt hij sneller op bv 3MP dan op 12MP.
                    Je moet het zelf wikken en afwegen. Ikzelf trok gewone(huis, tuin en keuken) foto's, waarvan ik weet dat ze maximum A5 of kleine A4 worden, meestal op 3MP, terwijl speciale foto's, zoals o.a. portretten op 12MP raw werden getrokken.

                    Just my penny.
                    Hubert
                    Hubert

                    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon Coolpix 5700 of Fuji Finepix S7000 ???

                      ik heb een 602 fuji weet er iemand of de 7000 werkelijk sneller is in het trekken want met de 602 in sport is een ramp hoor
                      Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

                      Comment

                      Working...
                      X