Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lichtstoet Mol Rozenberg 2016

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Lichtstoet Mol Rozenberg 2016

    Foto's nemen met weinig licht, het blijft een uitdaging. Hieronder vind je een reeks foto's genomen tijdens de jaarlijkse lichtstoet in Mol Rozenberg.
    Wat vinden jullie er van, en wat kan er beter? Foto's zijn bewerkt met Lightroom, voornamelijk crop, belichting en contrast.












    Thanks for watching!
    Last edited by erikthijs; 9 oktober 2016, 19:42. Reden: Fout in titel aangepast
    "De gustibus et coloribus non est disputandum"

  • #2
    Re: Lichtstoet Mol Ginderbuiten 2016

    Inderdaad geen simpele zaak om dit te fotograferen.
    Buiten het feit dat de belichting nogal kitsch zijn de kleuren wel goed gevat.
    Persoonlijk mis ik wel het fenomeen stoet.
    Het zouden net zo goed maquettes kunnen zijn gefotografeerd in een studio.
    Maar hoe dat je zoiets moet doen weet ik ook niet zo goed zonder de scherpte te verliezen.
    Allez, bij deze heb jij toch één reactie hopelijk heb je er iets aan.
    Philippe

    Comment


    • #3
      Re: Lichtstoet Mol Ginderbuiten 2016

      Philippe,

      Bedankt voor je reactie. Hieronder nog een paar foto's die het niet tot de shortlist gemaakt hebben, maar die wel het aspect 'stoet' wat meer in de verf zetten...

      Erik




      "De gustibus et coloribus non est disputandum"

      Comment


      • #4
        Re: Lichtstoet Mol Ginderbuiten 2016

        Mooie opnames! Altijd mooi zo'n lichtstoet. Eentje die ik moet onthouden voor volgend jaar.

        Groetjes Marchristan.

        Comment


        • #5
          Re: Lichtstoet Mol Ginderbuiten 2016

          Wow die muzikanten op die wagen is dat ook een deel van de lichtstoet ?
          Foto 1 met die 2 personages vind ik al een stuk spannender ook al is hij niet scherp.
          Philippe

          Comment


          • #6
            Re: Lichtstoet Mol Ginderbuiten 2016

            Oorspronkelijk geplaatst door DPh Bekijk bericht
            Wow die muzikanten op die wagen is dat ook een deel van de lichtstoet ?
            Foto 1 met die 2 personages vind ik al een stuk spannender ook al is hij niet scherp.
            Philippe
            Ja, de lichtstoet bestaat uit praalwagens, maar er lopen ook fanfare's en orkesten tussen (al dan niet op een wagen). Een aantal extra foto's van de hele line-up kan je hier vinden...

            Die personages van foto 1 zijn inderdaad leuk, maar moeilijk te fotograferen. De wagens rijden nog relatief traag, maar die mensen bewegen doorgaans wat sneller. Om dat dan te bevriezen, met een redelijke scherptediepte zodat het geheel met een redelijke scherpte in beeld is, dan moet je al naar een hoge iso waarde gaan en dan krijg je ruis...

            Erik
            "De gustibus et coloribus non est disputandum"

            Comment

            Working...
            X