Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat met een nieuwe camera , waar de nieuwe RAW gegevens nog niet zijn aan toegevoegd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat met een nieuwe camera , waar de nieuwe RAW gegevens nog niet zijn aan toegevoegd

    Beste Lezers,

    Ik sta op de lijst voor de nieuwe Canon 5D Mark4 en ik zit met een vraag .
    Normaal gezien zou ik volgende week mijn nieuwe camera mogen afhalen , maar aangezien de nieuwe waarden dan nog niet in lightroom6 zullen zijn geimplementeerd vraag ik mij af of ik dan totaal geen bewerkingen zal kunnen aanpassen in RAW? Moet ik dus in principe gewoon afwachten tot ADOBE deze waarden heeft geimplementeerd? ( naar verluid kan dit weken duren ).

    Of kan dit ik door één of andere manier omzeilen?...Ik heb eigenlijk nog nooit foto's geschoten in JPEG formaat , dus ook nooit mijn foto's in dit type bewerkt.
    Ik ben concertfotograaf en ben bang dat JPEG te weinig uit mijn fotos zal halen , maar misschien ben ik beetje bevooroordeeld dus zou ik graag wat feedback krijgen indien mogelijk , want ik zal het waarschijnlijk een tijdje zonder EAW moeten doen.

    Vriendelijke en welgemeende groeten ;

    Gieke.

  • #2
    Re: Wat met een nieuwe camera , waar de nieuwe RAW gegevens nog niet zijn aan toegevo

    Ik heb zo een vermoeden dat in de Canon-doos een CD met software (DPP) zal zitten, die de raw foto's van dat toestel kan openen.
    (Niemand is verplicht op LR of PS(E) te kopen omdat hij een Canon toestel heeft.)
    Je kan dan de geopende bestanden als dng of tiff saven en verder gaan in LR. of ...

    DPaul
    DPaul - A.FIAP
    D810, nikkors and other stuff

    Comment


    • #3
      Re: Wat met een nieuwe camera , waar de nieuwe RAW gegevens nog niet zijn aan toegevo

      Voila.

      En wie al eens een .DNG wil gebruiken om te kijken en te bewerken in Lightroom : http://froknowsphoto.com/canon-eos-5...-iv-raw-files/

      Let wel, 't zijn testfoto's met hogere ISO.

      Comment


      • #4
        Re: Wat met een nieuwe camera , waar de nieuwe RAW gegevens nog niet zijn aan toegevo

        Bedankt DPaul...Het is inderdaad zo dat niet iedereen LR of Fotoshop heeft ...Als de CD er ( hopelijk ) bijzit , dan zal ik het meteen uitprobreren :-)
        @Empe...Bedankt voor de tip...Ik had dit filmpje al gezien...maar zoveel kan ik daar niet mee...daar ik dan nog steeds mijn foto's niet meteen kan bewerken...ik kan wel oefenen met de foto's van froknow...Toch bedankt !

        bedankt heren.

        Comment

        Working...
        X