Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

samenaankoop D7200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • samenaankoop D7200

    In dit, en het objectieven forum lees ik af toe dat men een d7200 gekocht heeft of wilt kopen. Ik ook dus, de 1K barrière is al doorbroken, maar wacht nog steeds op een cash back actie. En twijfel tussen een fysieke winkel of een goedkopere webwinkel. De eerste geniet wat betreft garantie de voorkeur, de tweede natuurlijk de prijs die dikwijls nog 150 Euro lager is. Daarom vroeg ik me af of we met een samen aankoop niet kunnen komen tot het voordeel van de beide.
    Zijn er mensen die het zien zitten om dit toestel samen aan te kopen? Ik heb net even gebeld naar fotokonijnenberg en ze kunnen wel extra kortingen geven: orde grootte 5 % bij een samen aankoop van orde grootte 10 toestellen. Ik had iets beters verwacht, maar ja.
    Zo ja, gelieve te replyen met de volgende gegevens: gewenste aankoop, locatie, voorkeur winkel(s, best first), en tot hoelang je nog kan wachten
    Ik zal alvast beginnen:
    D7200 + 16-80/2.8-4, Geel, foto milow>konijnenberg>mediamarkt, kerstvakantie

  • #2
    Re: samenaankoop D7200

    De marges op die toestellen zijn klein hoor.
    Als een winkel tegen het eind van het (boek)jaar genoeg verkocht heeft van een bepaald merk, krijgen ze doorgaans een stevige bonus, en in die periode heb je meer kans om wat extra korting te krijgen.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Re: samenaankoop D7200

      Wat is er mis met garantie bij online aankoop? Of bedoel je zo'n grijze import site?

      Comment


      • #4
        Re: samenaankoop D7200

        Denk dat gvg grijze import sites bedoelt: op *********** staat de d7200 aan 829€ geprijsd.
        Bij Konijn staat ie aan 1025€ en bij A&C aan 989€.
        Ik koop mijn gerief ook liever bij A&C of Konijn: krijg je goeie uitleg en service. Ik betaal daar liever iets meer voor dan via grijze import te gaan.

        Dus als ik het goed begrijp gvg dan krijg je van Konijn bij aankoop van 10 body's een korting van 5% op de prijs/stuk exclusief BTW?

        Als de korting interessant genoeg is wil ik wel mee doen.

        Comment


        • #5
          Re: samenaankoop D7200

          Als je een groepsaankoop kan regelen voor 10 toestellen dan moet er toch wel wat meer uit te halen zijn dan 5% korting.
          Reken dat ze wel 30% winst vangen op die toestellen dus er is zeker nog onderhandelingsruimte.
          Kwestie van goed onderhandelen.

          Comment


          • #6
            Re: samenaankoop D7200

            Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
            Als je een groepsaankoop kan regelen voor 10 toestellen dan moet er toch wel wat meer uit te halen zijn dan 5% korting.
            Reken dat ze wel 30% winst vangen op die toestellen dus er is zeker nog onderhandelingsruimte.
            Kwestie van goed onderhandelen.
            Lol 30% op bodies? Die tijden zijn voorbij hoor...

            Comment


            • #7
              Re: samenaankoop D7200

              Oorspronkelijk geplaatst door RobC83 Bekijk bericht
              Wat is er mis met garantie bij online aankoop? Of bedoel je zo'n grijze import site?
              Ik bedoel sites zoals:
              digitaland, 772 euro
              ***********, 829 euro
              amazon, nee die valt weg zie ik want die is nu niet meer beduidend goedkoper.

              En garantie. Tja ***** lijkt zelfs 3 jaar te geven. Ik las ergens dat Nikon zelf maar 1 jaar geeft als je het rechstreeks buiten europa koopt. En alles zelf op te sturen en te verzekeren natuurlijk. Ook cash back acties zijn niet altijd geldig.
              Daarenboven is er toch een klein risico. Misschien een beetje OT, maar de hotels die we deze zomer geregeld hadden op Mallorca, had ik geboekt met de super goedkope http://www.hoteling.com/ en die zijn dus in vereffening gegaan op de laatste dagen van ons verlof: gevolg: we zouden de laatste 5 dagen nog eens extra moeten betalen. Ik heb dat dus, ondanks de dreiging dat politie me zou tegenhouden op de luchthaven zodat ik mijn al even goedkope Ryanair vlucht zou missen, niet gedaan, maar plezant is anders.


              Wat de andere reacties ivm met marge betreft: wellicht kan ik er bij concrete onderhandelingen iets meer uitt halen dan 5%. Die 5% was maar een telefonische polsing. Maar meer dan 10% gaat er toch niet inzitten. Ik ben er ook van overtuigd dat de marges de laatste 10 jaar beduidend zijn verkleind.

              Comment


              • #8
                Re: samenaankoop D7200

                Tussen de prijs van A&C en Konijn is er al een verschil van 4%. Zo'n winkels zorgen ervoor dat ze er altijd winst op hebben, niemand maakt verlies of draait break even. 10% moet zeker haalbaar zijn den ik dan?

                Comment


                • #9
                  Re: samenaankoop D7200

                  Oorspronkelijk geplaatst door Snowy Bekijk bericht
                  Tussen de prijs van A&C en Konijn is er al een verschil van 4%. Zo'n winkels zorgen ervoor dat ze er altijd winst op hebben, niemand maakt verlies of draait break even. 10% moet zeker haalbaar zijn den ik dan?
                  togenover hun huidige prijs wellicht wel. Maar op dit moment is mediamarkt de goedkopste van de fysieke winkels en dat is dan de referentie: 979 euro en dan volgen de anderen wel. (of ze halen het even uit hun gamma zoals excelent doet als ze er gene winst meer op kunnen maken). Maar tov dat bedrag wil ik nog eens tussen de 5 en 10 %

                  Comment


                  • #10
                    Re: samenaankoop D7200

                    Oorspronkelijk geplaatst door gvg Bekijk bericht

                    En garantie. Tja ***** lijkt zelfs 3 jaar te geven. Ik las ergens dat Nikon zelf maar 1 jaar geeft als je het rechstreeks buiten europa koopt. En alles zelf op te sturen en te verzekeren natuurlijk.
                    Nikon geeft 1 jaar garantie, punt. Ook als je lokaal koopt. En kosten om iets op te sturen zijn altijd te laste van de verzender, ook lokaal.


                    Garantie tussen verkoper en koper zijn tussen verkoper en koper, los van Nikon garantie.

                    Comment


                    • #11
                      Re: samenaankoop D7200

                      Ik heb bij mediamarkt een goed jaar geleden een garantiegeval gehad, was nu wel geen fotografiemateriaal maar goed. Ik heb toen toch geen verzendingskosten betaald?

                      Ik ga de voorwaarden van *********** eens opvragen, benieuwd wat er allemaal gedekt is in die 3 jaar..

                      Comment


                      • #12
                        Re: samenaankoop D7200

                        Als zelfstandige, niet in de fotobranche, had ik de voorbije 30 jaar herhaaldelijk discussies met klanten over prijzen,
                        maar ook over garantie!
                        Denk ook na over hoelang je je camera wil missen bij een eventuele reparatie, en wat er gebeurt bij krassen, en noem maar op...
                        Zo'n 10 jaar geleden verdween er hier ook een wonderboy uit NL, die steeds de beste prijzen had, en waaw, daar moet je zijn!, en nog vanalle aanprijzingen van de Wondergod.
                        Iets later kwamen er tientallen reacties op het forum van "die smeerlap die ons vooruit liet betalen en nu met ons geld verdwenen is". Dit is één aspect. Een tweede: een klant die de verkoper wenst uit te persen, krijgt meestal dezelfde behandeling als het over reparaties of service gaat.... een wetmatigheid in de economie. Denk je echt dat een gebouw huren of kopen, electriciteit, computers, lonen, RSZ enz. gratis zijn voor de winkelier?
                        Voor de brave koper die zich afgezet voelt door "die zelfstandigen": wacht nog een jaar, en de prijs zakt automatisch, jij hebt deze camera niet nodig, want je hebt door overal rond te zoeken toch geen tijd om op een ernstige manier met fotografie bezig te zijn....

                        Comment


                        • #13
                          Re: samenaankoop D7200

                          Oorspronkelijk geplaatst door Snowy Bekijk bericht
                          Ik heb bij mediamarkt een goed jaar geleden een garantiegeval gehad, was nu wel geen fotografiemateriaal maar goed. Ik heb toen toch geen verzendingskosten betaald?

                          Ik ga de voorwaarden van *********** eens opvragen, benieuwd wat er allemaal gedekt is in die 3 jaar..
                          Je zal je garantiegeval wel bij MediaMarkt hebben binnengebracht , niet ?

                          Dat is de (wettelijke consumenten) garantie via de verkoper en die verkoper regelt het met Nikon (of andere) via de merkverzekering.

                          Comment


                          • #14
                            Re: samenaankoop D7200

                            Oorspronkelijk geplaatst door Snowy Bekijk bericht
                            Ik heb bij mediamarkt een goed jaar geleden een garantiegeval gehad, was nu wel geen fotografiemateriaal maar goed. Ik heb toen toch geen verzendingskosten betaald?

                            Ik ga de voorwaarden van *********** eens opvragen, benieuwd wat er allemaal gedekt is in die 3 jaar..
                            Een stukje uit de voorwaarden
                            --Opsturen --
                            Hou er alstublieft rekening mee dat alle pakketjes die naar ons worden geretourneerd, de verantwoordelijkheid blijven van de klant. Het is aanbevolen dat de correcte verzekering op een artikel retourneren buiten beschouwing wordt gelaten om het artikel te beschermen tegen beschadigingen tijdens vervoer. Deze verantwoordelijkheid ligt bij de verstuurder.
                            -- geld-terug-garantie --
                            Wanneer u niet tevreden bent met uw product voor welke reden dan ook gedurende de eerste 14 dagen kunt u uw product retourneren en krijgt u het aankoopbedrag terug. Het product mag niet overmatig gebruikt of beschadigd zijn aangezien we geen verhuurbedrijf zijn.
                            -- ze zijn gericht op de europa --
                            Primary Holdings past EU-wetgeving toe op haar kopers. Tenzij anders aangegeven, is het materiaal op deze website uitsluitend gericht aan degenen die deze website vanaf Europa bezoeken. *********** geeft geen garantie met betrekking tot de bruikbaarheid of beschikbaarheid van de producten, aangeduid als ""materiaal"" op deze website, op andere locaties. Degenen die ervoor kiezen om deze website vanuit andere locaties te bezoeken zijn verantwoordelijk voor de naleving van lokale wetten, indien en voor zover lokale wetten van toepassing zijn. De Gibraltar wetgeving is van toepassing op deze Overeenkomst
                            -- de taal van/bij het product--
                            3.5 Alle elektrische apparaten worden geleverd met een EU stekker. Voor klanten in de wereldwijd zal *********** trachten om wereldwijd stekkers en handleidingen in uw eigen taal te bieden. Sommige producten worden geleverd met meerdere talen, we kunnen echter niet garanderen dat uw moedertaal hierbij zit.

                            De lettertje lijken mij wel mee te vallen, geen idee hoe de uitvoering er van is.
                            Wat er gedekt is? Dat is bij een gewone winkel ook niet altijd duidelijk.

                            maar als je de reviews bekijkt op trustpilot dan ben ik toch niet geneigd daar te bestellen.
                            Er staat een review op van een persoon die een A6000 koopt maar geen Nederlands menu aanwezig, het staat in de voorwaarden, maar of het wettelijk is weet ik niet.

                            Comment


                            • #15
                              Re: samenaankoop D7200

                              Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                              Als je een groepsaankoop kan regelen voor 10 toestellen dan moet er toch wel wat meer uit te halen zijn dan 5% korting.
                              Reken dat ze wel 30% winst vangen op die toestellen dus er is zeker nog onderhandelingsruimte.
                              Kwestie van goed onderhandelen.
                              30% ??? Dat betwijfel ik ook. En daarbij, in de marge zit ook de electriciteits rekening, gas rekening, water rekening, belastingen, personeel enz. enz.
                              Ze zullen wel een korting geven bij een aankoop van tien stuks, dit met achterliggende gedachte dat er mss meer aangekocht gaat worden door deze 10 personen.
                              Stevige bonussen aan het eind van het boekjaar zal ook wel meevallen tegenwoordig. Blij zijn met 2% extra op je inkoopsprijs.
                              Betaling binnen 8 dagen van je factuur geeft ook een contant korting van 1%.
                              Electronica branche is wel iets anders dan kleding en schoeisel hoor.
                              Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                              Comment

                              Working...
                              X