Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

XT1 Bulb opnames

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • XT1 Bulb opnames

    Beste mensen.
    Ik vraag me af hoe je met een fuji xt1 Bulb opnames maakt . Er is op de ontspanknop geen mogelijkheid om een draadontspanner te plaatsen . De hele tijd de ontspanknop ingedrukt houden is niet echt praktisch .iemand een idee ??

    Waarvoor dank
    Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
    www.ginodepreter.com

  • #2
    Re: XT1 Bulb opnames

    een remote-ontspanner. Gewoon een microfiche en een drukschakkelaars-principe. Is een spotgoedkope afstandsbediening (kabel).
    Ofwel met een smrtphone en wifi-verbinding. De eerste oplossing is wel voor mij de meest elegante en minst accu-verbruikend
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

    Comment


    • #3
      Re: XT1 Bulb opnames

      ja kan tamelijk goedkoop , op ebay , een "afstandsbediening" met kabel kopen of hoe zeg je dit juist ?
      Sluit je dan aan op een poort , dacht de usb , en je kan via een drukknop fotograferen en die zolang indrukken als je zelf wil

      Comment


      • #4
        Re: XT1 Bulb opnames

        bedankt beide voor de tips
        Er staan er idd op ebay enkele goedkope , mss zo eentje bestellen

        groeten
        Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
        www.ginodepreter.com

        Comment


        • #5
          Re: XT1 Bulb opnames

          Kijk wel naar het type aansluiting.
          De afstandsbediening van FujiFilm is een usb-gerelateerde, maar indien je naar het buiten-merk-circuit gaat zal je vaak enkel een afstandsbediening werkende krijgen via de bus waar je een gewone koptelefoonstekker in krijgt. Dus, bestel dan wel de goede (ik bedoel met de juiste stekker).
          https://www.fotospotter.be
          Je suis content d’être heureux

          Comment


          • #6
            Re: XT1 Bulb opnames

            Ik heb deze gekocht bij Banggood voor 3,5 € (!), inclusief shipping ..



            Deze is met een kleine 2.5mm jack, die je in de aansluiting kan steken die ook voor de microfoon dient. Werkt perfect op de X-T1.
            Heeft een locking mechanisme.
            Verbruikt geen extra batterijen, en op de X-t1 display komt een teller zodat je kan volgen hoe lang je al aan het belichten bent.
            Fujifilm X-T1 en X-T2

            Comment


            • #7
              Re: XT1 Bulb opnames

              Oorspronkelijk geplaatst door travelrudy Bekijk bericht
              Ik heb deze gekocht bij Banggood voor 3,5 € (!), inclusief shipping ..



              Deze is met een kleine 2.5mm jack, die je in de aansluiting kan steken die ook voor de microfoon dient. Werkt perfect op de X-T1.
              Heeft een locking mechanisme.
              Verbruikt geen extra batterijen, en op de X-t1 display komt een teller zodat je kan volgen hoe lang je al aan het belichten bent.
              Toptip
              wat bedoel je met een locking mechanisme ?

              p.s. bij de produktinformatie staat de XT1 er niet bij als zijnde geschikt
              Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
              www.ginodepreter.com

              Comment


              • #8
                Re: XT1 Bulb opnames

                Oorspronkelijk geplaatst door mel7 Bekijk bericht
                Toptip
                wat bedoel je met een locking mechanisme ?
                p.s. bij de produktinformatie staat de XT1 er niet bij als zijnde geschikt
                Ik geloof dat je zowel via usb als 2.5mm jack een afstandbediening kan aansluiten.
                De Canon RS-60 en aanverwanten/klonen zouden moeten werken.
                Het locking-mechanisme waarvan sprake, is een schuifje/klepje waarmee je de ontspanknop van de afstandsbediening kan vergrendelen, zodat je die niet de hele tijd hoeft in te drukken.

                Voor zover ik weet, kan je met de remote app geen bulb mode opnames maken... zeer jammer. (Of is er intussen een update geweest waarmee het wel zou kunnen?)
                Pieter
                --
                Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                Comment


                • #9
                  Re: XT1 Bulb opnames

                  Net eentje besteld , voor die paar euros kan ik ni bedrogen zijn
                  Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
                  www.ginodepreter.com

                  Comment

                  Working...
                  X