Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Actions in PS werken niet meer goed bij mij

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Actions in PS werken niet meer goed bij mij

    Ik probeer een Action te maken in PS om een serie foto's wat beter te maken voordat ze naar een on-line afdrukservice gaan.
    Ik heb al vaker Actions gemaakt, maar nu gaat er iets mis.

    De actions worden opgenomen en spelen ook af, behalve dat bv. een Curve adjustment layer wel gemaakt wordt, ook de layer blendmode wordt goed veranderd, maar de door mij ingestelde waardes van de curves werken niet bij het afspelen van de opgenomen action. Ook het kiezen van een gesaved preset werkt niet. De curve adjustment layer is er, maar doet niets.
    De veranderingen in de waardes door het veranderen van de curves (of het kiezen van een preset) zijn wel zichtbaar op het moment dat ik de Action opneem, maar bij het afspelen van de Action blijven de curves op 'Default' staan, dus de rechte diagonaal, zodat ze niets doen.
    Hetzelfde is het geval met Levels. In de Actionspalette zelf, als ik de betreffende action met de driehoekjes helemaal openklap, dan staat er bij de Curve 'Default' en geen waardes.
    De Unsharp Mask (Filters) werkt wel en dan zie ik de ingestelde waardes ook in de Actionpallette.

    Dit heeft wel gewerkt en ik snap niet wat er gaande is. Hulp wordt zeer op prijs gesteld en dank alvast.

    TheBeat

  • #2
    Re: Actions in PS werken niet meer goed bij mij

    Het is wat teleurstellend om geen enkele reactie the gheebne ontvangen, maar dmv een ander forum heb ik de oplossing kunnen vinden en die wil ik toch ook met jullie delen.
    Het probleem ligt in de 'Working Spaces'. Als ik de 'default' Working Space kies werkt het opnemen in de acties. Als ik een andere Working Space kies, dan worden gedeeltes van de actie niet opgenomen, met name de adjustement in een adjustment layer.

    TheBeat

    Comment


    • #3
      Re: Actions in PS werken niet meer goed bij mij

      Dank om je oplossing te melden. Tja, ik heb erover nagedacht, maar had niet meteen een suggestie. Het enige waar ik persoonlijk aan dacht was dat E actions in een NL Photoshop (of vice versa) niet altijd werken, maar dat was hier niet het geval.
      Is het nu mogelijk om je action aan te passen en als eerste stap de working space te kiezen?
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment

      Working...
      X