Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar rook is ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Waar rook is ...

    Op een eiland voor de Bretoense kust.

    Kunst is genieten - genieten is een kunst !


  • #2
    Re: Waar rook is ...

    Vind die niet echt geslaagd. De omzetting en de omzetting. Ik denk dat er iets gebeurd is tijdens het verkleinen. Ik zie allemaal lijntjes in de lucht of was dat je bedoeling?
    Eerlijkheid duurt het langst!!
    Mijn website: http://www.degrafon.be/

    Comment


    • #3
      Re: Waar rook is ...

      Voor mij is hij dan wel weer geslaagd Raymond, dus ieder z'n smaak hé
      Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de kleurversie hiervan

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Waar rook is ...

        Het lijkt wel bijna een infrarood opname, maar ik denk niet dat je camera dit kan.

        Ik vind hem niet zo geslaagd, zowel de nabewerking als de foto zelf. Waarschijnlijk werkt het beter in kleur, maar er lijkt bewust voor zwart wit gekozen te zijn omdat de foto heel onscherp is. Teveel bewegingsonscherpte, genomen vanop een boot ofzo met trage shutter?

        Comment


        • #5
          Re: Waar rook is ...

          Je bent in je creatieve periode bezig zie ik wel in je laatste foto's....Speciaal is het zeker deze..
          Deze niet helemaal mijn smaak, maar zeker doorgaan met deze creatieve inslag..
          Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
          MIJN WEBSITE

          Comment


          • #6
            Re: Waar rook is ...

            Oorspronkelijk geplaatst door RobC83 Bekijk bericht
            Het lijkt wel bijna een infrarood opname, maar ik denk niet dat je camera dit kan.

            Ik vind hem niet zo geslaagd, zowel de nabewerking als de foto zelf. Waarschijnlijk werkt het beter in kleur, maar er lijkt bewust voor zwart wit gekozen te zijn omdat de foto heel onscherp is. Teveel bewegingsonscherpte, genomen vanop een boot ofzo met trage shutter?
            De zwart-wit is een keuze en meestal ga ik daarvoor vanwege de neutraliteit en de expressie. Zwart-wit is dus een bewuste keuze en geen vlucht om slechte kleuren te verdoezelen wat hier heel spijtig al eens als oordeel durft gegeven te worden of wat sommigen zich wel permitteren ! Aan de onscherpte mag je terecht twijfelen, is vanop een boot genomen maar de snelheid was voldoende. Wat wel een rol kan spelen is dat de lucht wat onzuiver was vanwege de rook die in de omgeving aanwezig was. Aan de andere zijde was er iets aan de hand, de zwarte rook vermoedde brand doch de boot mocht niet in de nabijheid komen en we bleven in het ongewisse nochtans kon ik dit gebeuren niet laten liggen om te registreren. Zoals eeuwig en altijd, ieder zijn visie.
            Ook Tantine, Sieg en Jos bedankt voor de reacties.
            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

            Comment


            • #7
              Re: Waar rook is ...

              Een moeilijke om te beoordelen voor mijn met als reden dat ik zelden een opname omzet naar z/w dus geen ervaring daar mee maar met je uitleg die je hier plaatst
              kan ik beter begrijpen hoe dit beeld tot stand is gekomen. Je zit op een redelijk verre afstand van je onderwerp en de deining van de boot maakt het niet gemakkelijk
              om een zuiver beeld te maken dus naar omstandigheden toe is dit een redelijk goede opname.

              Gr, Daniel.
              Last edited by Felix69; 31 augustus 2016, 20:47.

              Comment

              Working...
              X