Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraag over de symboliek van een groene kleur.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraag over de symboliek van een groene kleur.

    De hele mooie foto's over een trouwfeest die demeyereg hier vorige week gepost heeft waren enerzijds boeiend, anderzijds was er iets opvallend, voor mij althans.
    Op die foto's waren de initialen van het koppel in sierlijke, vergulden letters te zien.
    Daarbij werd er hier en daar ook een zachte, groene kleur gebruikt.

    Mijn vragen : Vanwaar komen die gebruiken met die gouden letters?
    Is dat lokaal of algemeen ? bvb: Henegouwen, Picardië, Champagne of andere ...?
    Wordt dat nog gedaan of komt het terug in de mode ?
    Heeft die lichte groene kleur een (symbolische) betekenis ?

    Om het geheugen op te frissen : Enkele borden met de "D" van Skitch.






    Dank voor elk nuttig antwoord.
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

  • #2
    Re: Vraag over de symboliek van een groene kleur.



    Hier vind je een uitgebreid antwoord.
    http://www.smuttynose.nl

    Comment


    • #3
      Re: Vraag over de symboliek van een groene kleur.

      Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
      De hele mooie foto's over een trouwfeest die demeyereg hier vorige week gepost heeft waren enerzijds boeiend, anderzijds was er iets opvallend, voor mij althans.
      Op die foto's waren de initialen van het koppel in sierlijke, vergulden letters te zien.
      Daarbij werd er hier en daar ook een zachte, groene kleur gebruikt.
      Voor alle duidelijkheid Dirk, ik heb die reportage terug weg genomen omwille van een anonieme dreigmail dat ze mij zouden aanklagen voor broodroof, leuke gasten zitten hier op BD......
      Het gaat hier wel duidelijk om het huwelijk mijn eigen neef Christophe en wat er (belangeloos) tussen zat van mijzelf (ik ben namelijk op brugpensioen en mag niets meer)
      Wat betreft die kleuren, er is voor dat huwelijksfeest gewoon rond een thema gewerkt waar de kleuren zijn over genomen van de Macaron uit Parijs https://www.laduree.com/en_gb/,
      de rest ligt gewoon in de lijn van de zaak van de pa van de bruid, die producent is van luxe tafellinnen ed.
      De kerk en tafelversiering (bloemen kaarsen enz.) zijn uitgevoerd door Frederiek Van Pamel uit Brugge en de maaltijd werd verzorgd door Comme chez soi (Brussel) het feest ging door in het prachtige Domaine de graux in Doornik. KLIK
      Last edited by Guest42; 30 augustus 2016, 12:26.

      Comment


      • #4
        Re: Vraag over de symboliek van een groene kleur.

        Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
        http://hvnf.nl/index/Betekenis%20van...0heraldiek.htm

        Hier vind je een uitgebreid antwoord.
        Dank voor de link. Dart schept veel duidelijkheid.
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment


        • #5
          Re: Vraag over de symboliek van een groene kleur.

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          ................................
          Het gaat hier wel duidelijk om het huwelijk mijn eigen neef Christophe en wat er (belangeloos) tussen zat van mijzelf is er nu uitgehaald (ik ben namelijk op brugpensioen en mag niets meer)
          Wat betreft die kleuren, er is voor dat huwelijksfeest gewoon rond een thema gewerkt waar de kleuren zijn over genomen van de Macaron uit Parijs https://www.laduree.com/en_gb/,
          de rest ligt gewoon in de lijn van de zaak van de pa van de bruid, die producent is van luxe tafellinnen ed.
          Ik zal hier nu twee linkjes plaatsen, één naar een stukje fotoreportage, en één naar een stukje op de dag zelf snel gemonteerd stukje film waaronder ook een deeltje gefilmd met een drone Dirk.
          De kerk en tafelversiering (bloemen kaarsen enz.) zijn uitgevoerd door Frederiek Van Pamel uit Brugge en de maaltijd werd verzorgd door Comme chez soi (Brussel) het feest ging door in het prachtige Domaine de graux in Doornik..................
          Dank voor je antwoord en de link naar de foto's. Vorige keer kon ik ze efkens vlug bekijken door tijdsgebrek. Nu kan ik ze rustig, stuk per stuk, bekijken.

          Wat er me opvalt zijn de grote gelijkenissen tussen de stijl van mijn borden en het decoratieve van zowel Macaron als vele decoratieve elementen van het trouwfeest.
          Dank voor deze opheldering.
          P.S.: Die borden behoorden toe aan een koppel uit Pâturages dat in juni 1853 getrouwd is en in Wasmes is gaan wonen. (Die "D" is dus niet van Skitch.... )
          Dat is , grosso modo, vlak bij de deur van Graux-Doornik.
          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

          Comment

          Working...
          X