Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Splinternieuwe canon 5dMKIII fouten op kaart in Raw

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Splinternieuwe canon 5dMKIII fouten op kaart in Raw

    een canon schrijft zijn files steeds als CR2 weg
    en daarvoor staat steeds de filenaam : bv _MG_4714.CR2
    nu ( ook op een splinternieuwe kaart ) heft hij van de 600 files , er meer dan 300 weggeschreven als : FT5B4905.CR2 ( waarin die FT5B steeds hetzelfde blijft : en die 4 cijfers telkens 1 verhogen bij de volgende foto. )
    als ik de eigenschappen vraag van die 1ste file , staat daar de camera enzo in, alles normaal ( tegenover bv een MKII ) maar van die FT5B.... file : daar de eigenschappen van : dan staat daar niks in.
    iemand raad ???

  • #2
    Re: Splinternieuwe canon 5dMKIII fouten op kaart in Raw

    De 5DIII heeft ongeveer dezelfde naamgeving als een 1Ds.

    De camera heeft een standaard prefix (bij jouw camera dus FT5B ... en dan 4 plaatsjes voor het telwerk).

    Je kan dit in je menu veranderen, je hebt 2 gebruikers settings als mogelijkheid.

    Bij sommige camera's ( de betere .... ) zit soms totaal onverwacht een handleiding, totaal overbodig natuurlijk en te negeren.

    Maar soms toch handig : blz. 152 - 153 of zoiets.

    Comment


    • #3
      Re: Splinternieuwe canon 5dMKIII fouten op kaart in Raw

      een vriendin van mij fotografeert daarmee... en ik verbeter die voor haar... maar ik had haar gezegd, dat ik die enkel verbeter als ze in raw fotografeert.
      dus JA ik denk dat daar wel een handleiding zit en te negeren voor mij Ja , want het is niet mijn toestel
      dus trek niet zo snel conclusies, als ge niet weet hoe de vork aan de steel zit.

      Comment


      • #4
        Re: Splinternieuwe canon 5dMKIII fouten op kaart in Raw

        ps... zaak is opgelost , openen in LR 6 en geen enkel probleem. ( ben gisteren naar de fotoclub geweest.)
        was wel effe in paniek. ( welzo dat in ne windows 10 hij de kaart zelfs niet wilde openen ??? maar wel in ne windows 7 ???)

        Comment


        • #5
          Re: Splinternieuwe canon 5dMKIII fouten op kaart in Raw

          Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
          een vriendin van mij fotografeert daarmee... en ik verbeter die voor haar... maar ik had haar gezegd, dat ik die enkel verbeter als ze in raw fotografeert.
          dus JA ik denk dat daar wel een handleiding zit en te negeren voor mij Ja , want het is niet mijn toestel
          dus trek niet zo snel conclusies, als ge niet weet hoe de vork aan de steel zit.
          En ?

          Het is ook niet mijn camera ... maar ik keek wel even in de handleiding ... en hopsa het mysterie van de naamgeving was opgelost ... dat had jij ook kunnen doen voor je vriendin.

          Handleiding kan je downloaden vanop de Canon site of je kan hem ergens direkt online lezen ... al de rest zijn excuses.

          Bekijk en download gratis de Canon EOS 5D Mark III Digitale camera handleiding (pagina 1 van 404) (Nederlands). Ook voor ondersteuning en handleiding per email.




          PS. en dat was het antwoord op je oorspronkelijke vraag, na mijn reaktie heb je vlug nog wat bijgevoegd ... de " problemen " bij het lezen van de gegevens van die file .... alsof dat de reden zou zijn ....

          Comment


          • #6
            Re: Splinternieuwe canon 5dMKIII fouten op kaart in Raw

            kon het groter ??? en als ge dat 1 keer gezegt hebt : niet genoeg dan ??
            want met heel dieje.... als ik de eigenschappen opvraag, staat er nog altijd niks in, en het nameke hernoemen ,
            doet niks aan de file , dat kan ik op mijne pc evengoed.... daar moet ik geen handleiding voor lezen.
            dus de grote vraag ( en niet snel na uw antoord ) ik kan ze openen in LR6 en Cs6 , maar ik zie in mijne windows, niks in de eigenschappen , hij laat ook geen miniatuur zien .... en in de club op die 2 pc's vragen die zelfs van de kaart te formateren in ene, en den andere ( is een half jaar oud, die laat de kaart zelfs niet eens zien ????
            mijne pc laat wel de kaarten zien, en ik kan ze kopieeren, maar het zijn files zonder bv cr2 erin ( zo van die windows onbekende files ).
            maar dus het probleem van te openen en te bewerken is opgelost door LR6

            Comment


            • #7
              Re: Splinternieuwe canon 5dMKIII fouten op kaart in Raw

              Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
              kon het groter ??? en als ge dat 1 keer gezegt hebt : niet genoeg dan ??
              want met heel dieje.... als ik de eigenschappen opvraag, staat er nog altijd niks in, en het nameke hernoemen ,
              doet niks aan de file , dat kan ik op mijne pc evengoed.... daar moet ik geen handleiding voor lezen.
              dus de grote vraag ( en niet snel na uw antoord ) ik kan ze openen in LR6 en Cs6 , maar ik zie in mijne windows, niks in de eigenschappen , hij laat ook geen miniatuur zien .... en in de club op die 2 pc's vragen die zelfs van de kaart te formateren in ene, en den andere ( is een half jaar oud, die laat de kaart zelfs niet eens zien ????
              mijne pc laat wel de kaarten zien, en ik kan ze kopieeren, maar het zijn files zonder bv cr2 erin ( zo van die windows onbekende files ).
              maar dus het probleem van te openen en te bewerken is opgelost door LR6
              Welke kaart is het en hoe is deze geformateerd? 99% van de tijd als een kaartje/stick/schijf niet gelezen kan worden komt het omdat hij verkeerd geformateerd werd. Sommige formateermethodes zijn enkel compatibel met MacOS en andere met Windows. De standaard van Windows vandaag is de industriestandaard geworden. Op een Mac dus niet kiezen voor de Apple-eigen format, dit zal problemen geven met je camera (mogelijks verklaart dit waarom er informatie mist) en met de meeste computers.
              Veiligste is het kaartje formateren in je camera zelf voordat je begint foto's te nemen.

              Comment


              • #8
                Re: Splinternieuwe canon 5dMKIII fouten op kaart in Raw

                er zijn 2 kaartjes met dat nieuwe toestel gefotografeert, beiden zijn fat32. ( de andere zijn met een 50D gedaan : ook in fat32. alle kaartjes werden/worden altijd in het toestel geformateert , omdat zij nen apple heeft en ik ne windows.)
                het probleem dat ik heb is dat ik die fotos, van die 5D3 niet kan zien via windows, en ook niks in de eigenschappen...
                ik kan ze wel openen met LR6 ( Cs6 en canon digital professional V4 ), maar dat is het enige, als ik die van mijne 5d2 neem , zie ik direct een miniatuur...
                en van die 5d3 zie ik zo ne file, met een windows niet gekent icoon ( ik hoop dat je me verstaat ) : als windows ne file heeft die hij niet kent ( als hij de extentie niet kan linken aan een bestand ) dan staat daar een leeg icoon met enkel de file naam.
                nu kan ik die wel linken aan die cs6 , maar dan verandert het icoon enkel in ee cs6 icoon, maar doet hij niks meer, geen eigenschappen of een miniatuur. ( strange ?? )
                en ik kan die niet linken aan die cs6 : want het is een CR2 bestand, en dan gaat hij die van mijne 5d2 daar ook aan linken, en die doe ik liever met mijne cs4 open, omdat die een pak sneller is.

                Comment


                • #9
                  Re: Splinternieuwe canon 5dMKIII fouten op kaart in Raw

                  misschien eens een nieuwe windows codec installeren die dat nieuwe fileformaat ondersteunt?

                  Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                  Our English website: www.kaichitravel.com
                  Breng eens een bezoekje aan Siberie!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Splinternieuwe canon 5dMKIII fouten op kaart in Raw

                    Mss dom, maar heb je al eens de CR2 codex voor windows 10 geïnstalleerd?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Splinternieuwe canon 5dMKIII fouten op kaart in Raw

                      ik heb het zojuist opgelost , ik heb nu ne viewer voor die files geinstalleert , : Faststone.
                      en die werkt perfect, ik kan haar foto's zien... in nen "browser" , dus geen enkel probleem meer.
                      als ik de laatste codec wil installeren, krijg ik steeds de foutmelding dat hij de AMD codec installatie niet vind

                      Comment


                      • #12
                        Re: Splinternieuwe canon 5dMKIII fouten op kaart in Raw

                        Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                        ik heb het zojuist opgelost , ik heb nu ne viewer voor die files geinstalleert , : Faststone.
                        en die werkt perfect, ik kan haar foto's zien... in nen "browser" , dus geen enkel probleem meer.
                        als ik de laatste codec wil installeren, krijg ik steeds de foutmelding dat hij de AMD codec installatie niet vind
                        Daar zit dus de fout, je hebt de nieuwste codec niet op die pc staan

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment

                        Working...
                        X