Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw aankoop toestel? (van fuijifilm X-Pro1 naar Nikon D700)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuw aankoop toestel? (van fuijifilm X-Pro1 naar Nikon D700)

    Hallo,

    Dilemma hier...
    Ik ben nu in het bezit van een Fijifilm X-Pro1. Hij trekt scherpe beelden, fantastische close-ups (naar mijn mening ) en de filmkwaliteit is ook dik oké voor mij.
    Nu zit Ik met dat ene grote nadeel van deze systeemcamera.... scherpstellen! Echt ergerlijk, zeker als ik even een Nikon D700 heb vastgehad... Aangezien ik veel paarden fotografeer is dit een must... Mijn moeder, die fotograaf is, zou me een D700 (tweedehands) laten kopen. zij heeft die ook en is er zeer tevreden mee, maar ik mag hem niet gebruiken.
    Een nadeel van de D700 is voor zover ik weet dat hij niet kan filmen en omdat ik vaak op wedstrijd gevraagd word om de proeven te filmen, is dat wel irritant (zou ik 2 camera's moeten meebrengen?).

    Een D700 body, zou ik voor 600 euro nog vinden... Maar dan heb ik natuurlijk nog geen lenzen...
    Ik ben pas 15, maar aangezien ik echt zeer graag foto's trek, en misschien ook wel eens hier en daar een opdrachtje doen voor anderen later en zorg draag voor mijn materiaal, zou ik graag een full-frame willen kopen. En zoals al duidelijk, bij voorkeur een D700.

    Is dit de moeite om hiervoor op zo'n professionele camera over te schakelen?
    Kennen jullie nog een alternatief i.p.v een D700?
    Nog iets anders?

    Groetjes,
    Johanna


    http://johannavah.tumblr.com/

  • #2
    Re: Nieuw aankoop toestel? (van fuijifilm X-Pro1 naar Nikon D700)

    Als je ma fotograaf is met nikon materiaal zit je uiteraard best bij nikon materiaal, kan je materiaal uitwisselen, erg handig, d700 lijkt me voor een crap budget dik in orde

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #3
      Re: Nieuw aankoop toestel? (van fuijifilm X-Pro1 naar Nikon D700)

      twee camera's zijn handig, zou je de proef vanop statief kunnen filmen en ondertussen nog wat foto's nemen. Ik ben zelf geen nikon kenner maar misschien is een meer hedendaagse fullframe body beter als aankoop. ik denk dat een d600 of d610 ongeveer voor de zelfde prijs te vinden zijn als ik me niet vergis.
      A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

      Comment


      • #4
        Re: Nieuw aankoop toestel? (van fuijifilm X-Pro1 naar Nikon D700)

        Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
        Als je ma fotograaf is met nikon materiaal zit je uiteraard best bij nikon materiaal, kan je materiaal uitwisselen, erg handig, d700 lijkt me voor een crap budget dik in orde

        Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
        Eerder handig dat ze me alles kan uitleggen want aan haar materiaal mag ik niet te veel komen

        Comment


        • #5
          Re: Nieuw aankoop toestel? (van fuijifilm X-Pro1 naar Nikon D700)

          Ik zou 2x camera's opteren: een fotocamera en een filmcamera en een filmcamera is kleiner en lichter dan de gemiddelde lens voor een D700, wat nog steeds een geweldige camera is.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Nieuw aankoop toestel? (van fuijifilm X-Pro1 naar Nikon D700)

            Als je de filmfunctie alleen nodig hebt voor 'technische' opnames en niet voor artistieke doeleinden, dan zou ik een goede compact (mijn al wat oudere Panasonic TZ 30 of zoiets maakt zeer aanvaardbare filmpjes) gebruiken met enkele extra geheugenkaartjes.
            Het betere fotowerk zou ik dan doen met een dsrl. Die D 700 is inderdaad nog altijd een dijk van een camera. De mijne mag in ieder geval nog niet weg !

            Comment


            • #7
              Re: Nieuw aankoop toestel? (van fuijifilm X-Pro1 naar Nikon D700)

              Hier staat er één.

              Meld je aan bij Facebook om te delen en contact te maken met je vrienden, familie en mensen die je kent.
              Met de vriendelijke groeten, Ruud.

              Comment

              Working...
              X