Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lightroom 7?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lightroom 7?

    Ik wil Lightroom aanschaffen. Maar misschien kan ik best wachten totdat Lightroom 7 op de markt verschijnt. Of kan dit nog wat duren?

  • #2
    Re: Lightroom 7?

    Als je via Adobe creative cloud gaat, ben je altijd up-to-date


    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

    Comment


    • #3
      Re: Lightroom 7?

      Lightroom 7 zal nooit uitkomen.
      Lightroom 6 was de laatste versie die je kon kopen.
      Via Adobe Creative Cloud heb je nu Lightroom CC en dit is enkel op huurbasis.
      Nikon D750, 24-120mm F4, SB910

      Comment


      • #4
        Re: Lightroom 7?

        Ik heb enkel Lightroom nodig. Dus vind ik 10€ per maand te veel.
        Dus zal het Lightroom 6 worden dat ik aankoop.
        Last edited by Colfosco; 29 augustus 2016, 21:25.

        Comment


        • #5
          Re: Lightroom 7?

          Nu nog steeds -zij het vrij aardig diep weggestopt- te vinden. Indien er geen LR7 komt, is het voor mij ook meteen de laatste.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Lightroom 7?

            Geen stress. Er is nog concurentie ook heh.
            Kijk eens bij Corel Aftershot Pro. Ze hebben net versie 3 uitgebracht.
            Ik werk er al jaren mee en vind het beter dan Lightroom (welke ik trouwens ook heb).

            Comment


            • #7
              Re: Lightroom 7?

              De beste RAW-ontwikkelaar op dit moment, enfin in mijn ogen, is DxO Optics Pro 11 (hun slogan: Reveal the RAW emotion); en de nieuwe ON1 komt eraan, ook met alle nadruk op RAW ontwikkeling: ON1 Photo RAW, volgens de demos die ik al gezien heb alweer een stuk sneller.
              De archiveringsmogelijkheden van LR heb ik niet nodig, maar wat wel eens van pas komt zijn de lokale aanpassingsmogelijkheden, denk graduated/radial filter, adjustment brush). Bij DxO ontbreken dergelijke tools vooralsnog, bij ON1 zijn ze -via een andere techniek- wel mogelijk.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: Lightroom 7?

                Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                De beste RAW-ontwikkelaar op dit moment, enfin in mijn ogen, is DxO Optics Pro 11 (hun slogan: Reveal the RAW emotion); en de nieuwe ON1 komt eraan, ook met alle nadruk op RAW ontwikkeling: ON1 Photo RAW, volgens de demos die ik al gezien heb alweer een stuk sneller.
                De archiveringsmogelijkheden van LR heb ik niet nodig, maar wat wel eens van pas komt zijn de lokale aanpassingsmogelijkheden, denk graduated/radial filter, adjustment brush). Bij DxO ontbreken dergelijke tools vooralsnog, bij ON1 zijn ze -via een andere techniek- wel mogelijk.
                Sorry, maar als je geen locale aanpassingen via borstel of graduele, enzoverder kan doen, dat kan je dan nooit vergelijken met LR in mijn ogen
                Tegenwoordig hebben zelfs plugins zo'n toepassingen binnen het programma....

                Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                portfolio en workshops:
                https://www.bennybulke.com/

                Comment


                • #9
                  Re: Lightroom 7?

                  De meeste lokale aanpassingen maak ik in Photoshop. Van welke RAW-ontwikkelaar ik ook vertrek, ik eindig altijd in Photoshop voor de afwerking.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lightroom 7?

                    Ok snap ik, maar bvb de brush met automatische dekking (gebaseerd op kleur en/of contrast) zou ik niet kunnen missen)
                    Dit werkt gewoon érg vlug en doeltreffend
                    Ook het paneel van kleur-aanpassing, saturatie en helderheid werkt erg vlot
                    Ook de nieuwe correctie van perspectief ed is subliem in autostand, maat ook met eigen aangegeven lijnen
                    Natuurlijk zitten de andere programma's niet stil, maar je moet je toch ergens op toespitsen als je wil verbeteren en evolueren in de nabewerking hé

                    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                    portfolio en workshops:
                    https://www.bennybulke.com/

                    Comment

                    Working...
                    X