Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Draadloze printer heel moeilijk bereikbaar via nieuwe router...oplossing(en)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Draadloze printer heel moeilijk bereikbaar via nieuwe router...oplossing(en)

    Enkele dagen geleden een nieuwe "degelijke" router aangeschaft, in de hoop dat hij mijn draadloze Canon PIXMA MG6350 printer beter zijn werk zou laten doen dan met de oude.
    De router werkt voor al mijn apparaten piekfijn, alleen de printer vindt hij heel moeilijk, of soms zelfs niet.
    Regelmatig komt het voor dat ik via mijn laptop niet kan printen.
    Als ik dan de printer tijdelijk dichterbij zet, dan lost het probleem zichzelf op natuurlijk, maar dat lijkt me een klein beetje belachelijk
    De printer staat in een aparte kamer,in vogelvlucht zo'n acht meter van de router verwijderd.
    Het enige wat ertussen staat zijn twee snelbouwmuren van 15cm dik op 2m van mekaar en aan één van die muren een kamerhoge designradiator.
    Iemand een oplossing voor mijn probleem?

    Alvast welbedankt
    Dré

  • #2
    Re: Draadloze printer heel moeilijk bereikbaar via nieuwe router...oplossing(en)

    Je geeft het probleem zelf aan ... 2 muren, en dan nog een radiator.
    En alles werkt als de printer korter bij de router staat. Dit is een gewoon wifi probleem.
    Het draaien van de printer kan al helpen.

    De nabijheid van grote metalen voorwerpen en grote hoeveelheden water absorberen radiogolven.

    Je router kan wel beter zijn dan de vorige, maar het blijft een basismodelleke.
    Hier staat een http://www.routercenter.be/product/3...ys-ea6900.html

    Ik kan je garanderen dat die een beter bereik geeft.
    Die gaat hier door 2 muren EN een plafond, en nog altijd snelheden van rond de 80 Mbps.

    Comment


    • #3
      Re: Draadloze printer heel moeilijk bereikbaar via nieuwe router...oplossing(en)

      3 oplossingen:

      Of router verplaatsen (dichter bij de printer), zal wel het moeilijkste zijn denk ik.

      Of printer verplaatsen en liefst dichter bij de router.

      Of radiator verplaatsen
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: Draadloze printer heel moeilijk bereikbaar via nieuwe router...oplossing(en)

        Eventueel in de volgende kamer een wifi repeater plaatsen, dan zou het probleem toch opgelost moeten zijn.
        Een wifi repeater vangt het wifi signaal op en versterkt het om het daarna weer verder te zenden

        Hier bij mij heb ik eigenlijk totaal geen problemen met wifi en kan zelfs buiten ver in de hof zitten met de tablet en binnen iets laten printen.
        Dan gaat het door een viertal muren, zonder problemen.
        Maar ik gebruik ook een duurdere Linsys

        grts
        Sieg
        Last edited by Sieg; 29 augustus 2016, 13:43.
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Draadloze printer heel moeilijk bereikbaar via nieuwe router...oplossing(en)

          Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
          Enkele dagen geleden een nieuwe "degelijke" router aangeschaft, in de hoop dat hij mijn draadloze Canon PIXMA MG6350 printer beter zijn werk zou laten doen dan met de oude.
          Dit heeft niets met "degelijk" te maken maar met de wettelijk vastgelegd zendvermogen van die router, wat 20dBm EIRP is(100mW). Tot overmaat van ramp maakt WiFi gebruikt van de zogenaamde ISM-band waar iedereen naar believen mag zenden zolang je maar niet het maximum EIRP overschrijdt. Jouw microgolfoven, draadloze videocamera, alarm, bel, je kan het zo gek niet bedenken inclusief die van alle buren (ook zijn router) zitten allemaal op die frequenties. Oplossingen
          - Een repeater plaatsen
          - Soms brengt een ander kanaal instellen soelaas.
          - Een illegale Wifi router met een hoog zendvermogen plaatsen (komt niet van mij ). Lost het probleem echter slechts in een richting op. Die printer is uiteraard wel conform en het is dus nog altijd mogelijk dat de PC deze (nog steeds) niet ziet.
          - Wifi-PLC adapters plaatsen.
          Last edited by Blauwbloes; 29 augustus 2016, 14:31.

          Comment


          • #6
            Re: Draadloze printer heel moeilijk bereikbaar via nieuwe router...oplossing(en)

            Leve de verbinding met een kabeltje, hier is alles aangesloten met utp kabels
            buiten de tablets dan, haalt ruim dubbele snelheid, en tot nu toe nog nooit problemen.

            Comment


            • #7
              Re: Draadloze printer heel moeilijk bereikbaar via nieuwe router...oplossing(en)

              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              Eventueel in de volgende kamer een wifi repeater plaatsen
              Er dan wel voor zorgen dat die repeater nog een vrij sterk signaal kan oppikken, want van een slecht signaal kan geen repeater nog een goed signaal maken.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #8
                Re: Draadloze printer heel moeilijk bereikbaar via nieuwe router...oplossing(en)

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Leve de verbinding met een kabeltje, hier is alles aangesloten met utp kabels
                buiten de tablets dan, haalt ruim dubbele snelheid, en tot nu toe nog nooit problemen.
                +1, als het niet beweegt een kabel gebruiken.

                Comment


                • #9
                  Re: Draadloze printer heel moeilijk bereikbaar via nieuwe router...oplossing(en)

                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Er dan wel voor zorgen dat die repeater nog een vrij sterk signaal kan oppikken, want van een slecht signaal kan geen repeater nog een goed signaal maken.
                  Niet te vergeten dat je signaal mss terug 100% is, maar de snelheid veel minder is
                  My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

                  Comment


                  • #10
                    Re: Draadloze printer heel moeilijk bereikbaar via nieuwe router...oplossing(en)

                    Oorspronkelijk geplaatst door Bottie Bekijk bericht
                    Niet te vergeten dat je signaal mss terug 100% is, maar de snelheid veel minder is
                    OK, maar voor een printer zal die snelheid minder belangrijk zijn denk ik.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #11
                      Re: Draadloze printer heel moeilijk bereikbaar via nieuwe router...oplossing(en)

                      WiFi analyzer op uw smartphone installeren en WiFi signaal eens bekijken op de plaats van uw printer.

                      Dan zie je al of ge op een goed kanaal bezig bent en dat het signaal goed genoeg is.

                      Eventueel eens vergelijken met uw oude router of de antennes van uw router wat herpositioneren (indien mogelijk).
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Draadloze printer heel moeilijk bereikbaar via nieuwe router...oplossing(en)

                        De radiator is waarschijnlijk de grote boosdoener.
                        Maar doe eens zoals Verse aanhaalt. Gebruik WIFI analyzer of variant (er zijn er ook voor op laptops) en probeer wat uit. Router verplaatsen kan helpen, externe antenne aansluiten op de router en daarmee bewegen zodat het signaal langs de radiator kan gaan zou kunnen helpen. De snelheid van je router beperken, en dat merk je waarschijnlijk toch niet. Zelf zou ik gaan voor powelineadapters met wifi.

                        verstuurd met het elektronische rekenwonder

                        Comment


                        • #13
                          Re: Draadloze printer heel moeilijk bereikbaar via nieuwe router...oplossing(en)

                          Powerline is rommel.
                          Dat werkt gedurende een tijdje, en dan valt dat af en toe zonder redenen uit, en snelheden zijn slecht.

                          Ik verkies een echt goede router/AP boven powerline.
                          Als je me niet gelooft, kom aan mijn kinderen vragen hoe goed de verbinding nu is tov een paar maand geleden.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Draadloze printer heel moeilijk bereikbaar via nieuwe router...oplossing(en)

                            Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
                            Zelf zou ik gaan voor powelineadapters met wifi.
                            Maar voor die printer is het dan toch aangewezen om die vanaf de powerline adapter met een UTP kabel aan te sluiten denk ik. (als de printer een UTP ingang heeft tenminste).
                            Toch eerst Verseg zijn oplossing eens uittesten is de boodschap.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #15
                              Re: Draadloze printer heel moeilijk bereikbaar via nieuwe router...oplossing(en)

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                              Powerline is rommel.
                              Dat werkt gedurende een tijdje, en dan valt dat af en toe zonder redenen uit, en snelheden zijn slecht.

                              Ik verkies een echt goede router/AP boven powerline.
                              Als je me niet gelooft, kom aan mijn kinderen vragen hoe goed de verbinding nu is tov een paar maand geleden.
                              De kwaliteit van de verbinding hangt af van de communicatiestandaard, hier IEEE 802.11 en fading tussen de printer en het access point. Linksys of wie dan ook kan hieraan niets veranderen. Een beter accespoint kan dan wel een betere diversity technologie en een lager noise figure hebben. Die muren (en eventuele andere toestellen in die ISM-band) staan daar nu eenmaal en hebben een bepaalde demping. TS kan wat spelen en schuiven met printer en antennes, uiteindelijk bepalen deze technologische en fysische beperkingen of die verbinding werkt of niet. Een "betere" router is dus geen enkele garantie, tenzij "beter" hier synoniem is van "hoger (lees illegaal) zendvermogen. Geen enkel probleem om zo'n ding te pakken te krijgen.

                              WiFi was net zoals PCL bedoeld als work-around voor plaatsen waar een vaste verbinding (is nog altijd de betere oplossing) niet meer mogelijk was. Daarom dat deze technologie ook van de ISM-band gebruik maakt. Het elektriciteitsnet is inderdaad een rotslecht medium om data over te dragen, de aether is echter nog slechter. Slechte ervaring met PCL moet je m.i. daarom eerder zoeken in de betrouwbaarheid van die PCL-adapter, niet in de technologie zelf.

                              Over snelheid kan met inderdaad debatteren, vraag is wat de verwachtigingen van de TS hier zijn. Een betrouwbare tragere PCL-verbinding is m.i. nog altijd beter als een snelle verbinding die altijd plat ligt.

                              Ik dacht net nog aan een alternatief. Een acces-point komt normaliter met een omnidirectionele monopool antenne. Als die verbinding enkel dient voor deze printer zou je eventueel nog een directionele antenne kunnen overwegen, Yagi bv. Deze hebben een hogere gain tov die monopool. Estetisch zal je een oogje moeten toeknijpen . Als je handig bent kan je zelf een monopool ombouwen. Yagie heeft een winst van 18dB, niet onbeduidend.
                              Last edited by Blauwbloes; 30 augustus 2016, 19:12.

                              Comment

                              Working...
                              X