Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nikor 85mm-1.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De nikor 85mm-1.8

    wie werkt er met de 85mm-1.8 en wat zijn zijn bevindingen , KenRockwell.com zegt het volgende erover , klopt dat of moet je daar niet zo veel geloof aan hechten ; Deze Nikon 85mm f / 1.8 G is de scherpste 85mm lens ooit gemaakt door Nikon, scherper op de D800 dan zelfs de buitengewone 85mm f / 1.4 G , en Nikon is al het maken van 85mm lenzen sinds 1949 . Op de D800 in het laboratorium, het is ook een beetje scherper dan het origineel en nog steeds de huidige 85mm f / 1.8 AF-D .

  • #2
    Re: De nikor 85mm-1.8

    Je bedoeld dus de 85mm 1.8f afs
    Deze is idd erg scherp te noemen , bokeh is ook mooi vind ik (op een d800e) op 100% ingezoomd geen klagen alleszins!

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #3
      Re: De nikor 85mm-1.8

      zou er groot verschil zijn met de samyang 85mm 1.4 buiten de AF

      Comment


      • #4
        Re: De nikor 85mm-1.8

        Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
        zou er groot verschil zijn met de samyang 85mm 1.4 buiten de AF
        Optisch geen groot verschil buiten AF, maar je zal het ding op termijn verwensen als je er bv. straatfotografie mee wil doen
        wegens het ontbreken van AF.

        Comment


        • #5
          Re: De nikor 85mm-1.8

          Zonder AF zou ik toch dergelijk brandpunt niet willen hebben, bij groothoek is dat iets anders.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment


          • #6
            Re: De nikor 85mm-1.8

            Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
            KenRockwell.com zegt ...
            Die zegt niks, die lult wat uit z'n nek om via z'n site geld te verdienen.
            Schrap die site uit je favorieten en ga er nooit meer langs voor informatie.

            Comment


            • #7
              Re: De nikor 85mm-1.8

              ik wil hem meest gebruiken voor bloemen te fotograferen , die lopen niet weg he en ben wel een beetje gewoon van zelf scherp te stellen, heb ook de 35mm 1.4 en de 14mm -2.8 zijn geweldige lenzen, 35mm is wel de betere , de reviews loven de 85mm ook .

              Comment


              • #8
                Re: De nikor 85mm-1.8

                Ben je voor bloemen dan niet beter met een 85mm macro of iets in die aard?

                Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                portfolio en workshops:
                https://www.bennybulke.com/

                Comment


                • #9
                  Re: De nikor 85mm-1.8

                  De 85 mm leent zich daar uitstekend voor je moet juist de hele bloem hebben, niet de meeldraden alleen

                  Comment


                  • #10
                    Re: De nikor 85mm-1.8

                    Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                    De 85 mm leent zich daar uitstekend voor je moet juist de hele bloem hebben, niet de meeldraden alleen
                    Als je het antwoord reeds weet Koen, waarom dan een draadje openen met de vraag.

                    Comment


                    • #11
                      Re: De nikor 85mm-1.8

                      Ik ben ook aan het overwegen om de AF-S 85mm 1.8G aan te schaffen.
                      Bedoeling is om deze vooral als portretlens te gebruiken in openlucht en dit op een D7200. Iemand die ervaring heeft met deze combinatie?
                      --> www.brandnewimage.be <--

                      Comment


                      • #12
                        Re: De nikor 85mm-1.8

                        nee ik weet het antwoord niet , mijn vraag was of de samyang zo goed is of de nikkor ,mijn antwoord was gericht op het bericht van bulke 41 , namelijk ; Ben je voor bloemen dan niet beter met een 85mm macro of iets in die aard?, en mijn oorspronkelijke vraag was deze ;wie werkt er met de 85mm-1.8 en wat zijn zijn bevindingen
                        Last edited by koen1950; 1 september 2016, 16:36.

                        Comment


                        • #13
                          Re: De nikor 85mm-1.8

                          Ik heb een 85mm F1.8 maar de specificaties G,D,AFS,... weet ik niet vanbuiten.
                          't is in elk geval al een vrij oude, tweedehands gekocht via iemand hier op BD.
                          Werkt perfect, en zeer scherp, mooie bokeh. Is een van mijn favo lenzen.

                          Tenzij de 50mm, die heb ik nog net iets liever, omdat ik daar filters voor heb die er op passen.

                          Comment

                          Working...
                          X