Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dringende vraag over Nikon D3100 vs. Nikon D3300

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • dringende vraag over Nikon D3100 vs. Nikon D3300

    Beste,

    Wij zijn een koppel die tot nu toe alleen foto's hebben gemaakt met onze canon Xsius. Omdat we volgende week onze 1ste baby verwachten en we dus zowel foto's als video's willen nemen, hadden we graag jullie advies ingewonnen ivm de volgende keuze die we dringend moeten maken:

    - bij een keten hebben we de kans om een 2de hands Nikon D3100 met 18-55 VR aan te kopen aan 199 euro
    - we zien wel dat de nieuwprijs van een Nikon D3300 met 18-55 VR 419 euro bedraagt

    Gezien we eigenlijk gewoon foto's/video's willen nemen voor thuis en als we op stap gaan met de baby: welk van de 2 voorstellen vinden jullie prijs/kwaliteit het beste?

    Dank bij voorbaat voor jullie snelle reacties ;-)

  • #2
    Re: dringende vraag over Nikon D3100 vs. Nikon D3300

    Ik zou als geld geen rol speelt voor de D3300 gaan. Omdat deze toch recenter is en ook een betere lowlight fotografie mogelijk maakt.
    Zie maar eens op deze link

    Grtz
    Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • #3
      Re: dringende vraag over Nikon D3100 vs. Nikon D3300

      Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
      Ik zou als geld geen rol speelt voor de D3300 gaan. Omdat deze toch recenter is en ook een betere lowlight fotografie mogelijk maakt.
      Zie maar eens op deze link

      Grtz
      Templar

      dank voor snelle reactie Templar... Maar zijn die pluspunten van de d3300 wel die 200 euro verschil waard?

      Comment


      • #4
        Re: dringende vraag over Nikon D3100 vs. Nikon D3300

        Nooit tweedehands kopen, tenzij je de vorige eigenaar kent en weet dat
        hij te vertrouwen is. (maar dat is een persoonlijke mening).
        De D3300 is sowieso de betere camera van de twee en zeker zijn prijs waard.
        En je hebt dan een nieuwe camera.
        Rudi
        Last edited by rudimaes; 28 augustus 2016, 09:47.

        Comment


        • #5
          Re: dringende vraag over Nikon D3100 vs. Nikon D3300

          dank voor snelle reactie Rudi...2dehands toestel wordt verkocht met 6m garantie door kamera express dus ik denk dat dit wel te vertrouwen is...

          Comment


          • #6
            Re: dringende vraag over Nikon D3100 vs. Nikon D3300

            Ja denk ik ook. Maar de D3300 krijgt 2 jaar garantie.
            De D3100 is van 2010, reeds heel oud voor een digitale camera.
            De D3300 is van 2014 en in die vier jaar zijn de camera's beter
            geworden. Ook kwa video zijn er meer mogelijkheden en is
            veel beter.
            Rudi
            Last edited by rudimaes; 28 augustus 2016, 10:56.

            Comment


            • #7
              Re: dringende vraag over Nikon D3100 vs. Nikon D3300

              Als de camera ook moet dienen voor video en het mag een instapcamera zijn, dan misschien toch eerder naar Canon kijken, een 100D of 700D en 1 of meerdere stm lenzen. De 700D met uitklapbaar scherm bv.
              Last edited by Empe; 28 augustus 2016, 11:15.

              Comment


              • #8
                Re: dringende vraag over Nikon D3100 vs. Nikon D3300

                Als je van een Canon Ixus komt, zou ik eerder opteren voor een Canon Powershot.

                Een spiegelreflex ga je voor uitstapjes en dergelijke snel ervaren als te zwaar en te lomp om mee te nemen.
                Ook het resultaat van foto's gaat je tegenvallen als je geen ervaring hebt met zulke toestellen.

                Ik heb 3 Canon DSLR cameras, welke ik vaak gebruik. Toch heb ik vorig jaar voor op vakantie en voor daguitstapjes een Powershot SX530 gekocht. Kostte me 240 Euro, en heb er nog geen moment spijt van gehad!

                Comment


                • #9
                  Re: dringende vraag over Nikon D3100 vs. Nikon D3300

                  Vele amateurfotografen verkopen hun DSLR om hem te ruilen voor een systeemcamera.
                  De hoofdreden is meestal het gewicht en de omvang van een DSLR.

                  Vele amateurfotografen houden hun DSLR en kopen er een kleinere, lichtere camera bij om hem, zoals ze zeggen, altijd bij te hebben.
                  De beste camera is diegene die je steeds bij je hebt.

                  Wijze woorden van Bangalore.
                  Straatfotograaf in Antwerpen

                  Comment


                  • #10
                    Re: dringende vraag over Nikon D3100 vs. Nikon D3300

                    Verwacht ook niet direct dat een DSLR per definitie resultaten geeft die direct uitzien alsof ze van een professionele fotograaf komen...
                    Ook als jullie 'volgende week' al het kindje verwachten dan heb je nu echt te weinig tijd om nog deftig met het toestel te leren werken. Uit ervaring weet ik dat je daar de week voor de delivery date geen tijd voor hebt

                    Ik zou daarom een lichtsterke compact (grotere sensor) kopen die goede resultaten geeft op de Auto stand.

                    Sony RX 100 (1ste model is nog steeds te koop, en past binnen budget denk ik) de Mark 2
                    Canon G7X
                    Canon G9X (omdat je de canon menuutjes toch al gewoon bent)

                    Comment


                    • #11
                      Re: dringende vraag over Nikon D3100 vs. Nikon D3300

                      Oorspronkelijk geplaatst door pandoratelenet Bekijk bericht
                      Omdat we volgende week onze 1ste baby verwachten en we dus zowel foto's als video's willen nemen, hadden we graag jullie advies ingewonnen ivm de volgende keuze die we dringend moeten maken:
                      vraag komt eigenlijk 8 maanden te laat........
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: dringende vraag over Nikon D3100 vs. Nikon D3300

                        De 3100 en 3300 schelen toch redelijk wat hoor, zou voor de nieuwere gaan, maar wel met een lens met breder bereik, d3300 + 18-105 ofzo

                        Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                        portfolio en workshops:
                        https://www.bennybulke.com/

                        Comment


                        • #13
                          Re: dringende vraag over Nikon D3100 vs. Nikon D3300

                          Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                          De 3100 en 3300 schelen toch redelijk wat hoor, zou voor de nieuwere gaan, maar wel met een lens met breder bereik, d3300 + 18-105 ofzo

                          Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                          Die 18-105 is ook gewoon een betere lens qua beeldkwaliteit.

                          Comment


                          • #14
                            Re: dringende vraag over Nikon D3100 vs. Nikon D3300

                            +1 voor de 18-105mm De 18-140mm is nog beetje beter en ook een tof bereik
                            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                            Comment


                            • #15
                              Re: dringende vraag over Nikon D3100 vs. Nikon D3300

                              Probeer indoor maar eens bewegende kinderen vast te leggen met de Kitlens, of die 18-105 18-140 varianten... Als je dat wil moet je een snelle prime hebben of een flits (zeker niet voorbeginners). Met een snelle prime heb je ook een kleinere DOF en kan je ook mooiere detail shots van je baby maken. Details van voetjes, handjes, focus op oogjes met de rest wat out of focus, etc...

                              Dus zeker geen kitlensachtigen 18 tot 55-105-140mm, voor datzelfde geld heb je al een Sigma 17-50 2.8 of een goede all-round prime lens zoals de Nikon 35mm 1.8

                              Al bij al lijkt de topic starter er iets te laat aan begonnen te zijn dus toch best een goede compact die hij gewoon is om te gebruiken.

                              Comment

                              Working...
                              X