Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ND filters poging

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] ND filters poging

    eerste poging met ND filters

  • #2
    Re: ND filters poging

    Ik denk dat je nog wat schuifwerk voor de boeg hebt... Schaduwen oplichten en het felle licht wat uit de zon halen. En de onderkant met het gras zou ik wegknippen.
    https://www.behance.net/Lynx1966

    Comment


    • #3
      Re: ND filters poging

      Hier is inderdaad toch iets mis gelopen. Kleuren zijn heel onnatuurlijk. Nog eens een poging ondernemen.
      Mvg John
      http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

      Comment


      • #4
        Re: ND filters poging

        Zeker doorgaan met verder proberen...Denk dat je hier een harde grad filter hebt gebruikt, hierdoor zijn de achterste bomen/struiken heel donker geworden.
        Dit vind ik persoonlijk zelf het grote nadeel van graduele filters als je objecten aan de horizon hebt.

        In uw geval zou ik eerst verder verder gaan zonder filters, en en verder oefenen in de afwerking..
        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
        MIJN WEBSITE

        Comment


        • #5
          Re: ND filters poging

          Bedankt voor de opmerkingen, zal zeker nog verder proberen
          Grts Jm

          Comment


          • #6
            Re: ND filters poging

            Statief en remote gebruikt?
            Het is niet duidelijk waar de focus ligt, maar tis misschien ook bewegingsonscherpte.

            Laat de EFIX data in je foto als je wil dat mensen wat meer feedback kunnen geven. Tis bijvoorbeeld vreemd dat dit een Long exposure is met ND filter maar dat de vogels dan toch op de zelfde positie blijven. In dat geval snap ik niet echt waarom je hier een ND filter nodig hebt.

            Dit is meer een voorbeeld waar je een HDR maakt van 3-6 shots en in nabewerking samenvoegt om zo tot een grote dynamic range te komen. (en dat kan ook subtiel zonder de overprocessed HDR look)

            Comment

            Working...
            X