Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eenvoudige portretten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Eenvoudige portretten

    Hallo, ik had graag jullie feedback gehad. Hoe vinden jullie deze foto's en wat zouden jullie eventueel anders gedaan hebben?

    Op mijn werk mocht ik deze week enkele portretten maken. Die zouden gebruikt worden in een tijdschrift, telkens bij een artikel. Het zijn mensen die ik niet ken en er was slechts 1u tijd voorzien om 15 portretten te maken. Ik kon dus niet naar buiten gaan en een uniek portret maken van elke persoon. Ik had wel toegang tot onze fotostudio. Daarom koos ik voor een studio-opstelling die voor elke persoon een bruikbaar portret zou kunnen maken. Ik had carte blanche en wilde zelf geen steriele opname maken (geen witte achtergrond, bvb). Daarom koos ik voor een grijze achtergrond.

    Mijn opstelling was:
    - Grote rechthoekige softbox rechts van de persoon (45° naar beneden gericht)
    - Een haarlicht: lange strip-softbox links achter de persoon om ze los te maken van de achtergrond en om de schaduw wat op te heffen.
    - Een flits met standaard reflector + honingraad om op de achtergrond een hotspot te maken zodat de persoon loskomt van de achtergrond.
    - Nog een grote witte reflector links om de schaduw een extra op te heffen.

    De volledige set staat hier: https://www.flickr.com/gp/kaspervdm/2414j4







    http://kasper.photography & Flickr

  • #2
    Re: Eenvoudige portretten

    Fotootjes gemaakt zoals het op school geleerd word....ik veronderstel dat deze dan ook aan de verwachtingen van de opdrachtgever zullen voldoen ?

    D.

    Comment


    • #3
      Re: Eenvoudige portretten

      Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht
      Fotootjes gemaakt zoals het op school geleerd word....ik veronderstel dat deze dan ook aan de verwachtingen van de opdrachtgever zullen voldoen ?

      D.
      Kun je verduidelijken? Bedoel je dat ze eenvoudig en correct zijn, of klassiek en saai? Of beiden?

      Zoals gezegd, met 4 minuten tijd per persoon kun je niet echt veel doen. Deze mensen zijn ook geen fotomodellen en stonden dus ook helemaal niet te springen om gefotografeerd te worden. Met die zaken in het achterhoofd kun je dus weinig experimenteren. Dat heb ik ook op voorhand duidelijk gemaakt aan de opdrachtgever.

      Maar mochten jij of andere mensen andere ideeën gehad hebben, hoor ik het graag. Zelf had ik ook liever iets gewaagder gedaan, maar zonder te weten wie ik voor mijn lens ging hebben vond ik dat moeilijk. Ik had het liefst 1u per persoon gekregen en op stap gegaan met een flitser en paraplu, maar dat behoorde niet tot de mogelijkheden.
      http://kasper.photography & Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Eenvoudige portretten

        Wat ik bedoel, is dat met de middellen (en de tijd) die je had het best OK is ... we zitten in een tijd dat alles snel moet gaan, en ook niet veel ( of niets! ) mag kosten

        Al goed dat ze toch iets meer dan een selfie wilden

        D.

        Comment


        • #5
          Re: Eenvoudige portretten

          Sobere en mooie portretten
          Peter
          mijn website : klik

          Comment


          • #6
            Re: Eenvoudige portretten

            Netjes. Dingetje dat me opvalt: voor mij had de spot op de achtergrond iets hoger of wijder gemogen.

            Comment


            • #7
              Re: Eenvoudige portretten

              Oorspronkelijk geplaatst door ppp Bekijk bericht
              Netjes. Dingetje dat me opvalt: voor mij had de spot op de achtergrond iets hoger of wijder gemogen.
              Goed punt. Bij sommige personen (vooral de grotere) vind ik ook dat het net iets te laag komt. Ik wilde tijdens het fotograferen geen lichten te moeten aanpassen, dat zou de mensen ongeduldig maken, maar ik had het misschien beter iets wijder gezet. Wijder zou voor een varieerder publiek gepast hebben.

              Let wel, het was niet mijn bedoeling om de mensen een aureool te geven.
              http://kasper.photography & Flickr

              Comment


              • #8
                Re: Eenvoudige portretten

                Ik vind de portretten goed geslaagd.
                Zeker als je de omstandigheden in aanmerking neemt.

                Comment

                Working...
                X