Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lightroom - fout bij importeren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lightroom - fout bij importeren

    Hallo,

    Als complete newbie een vraagje over het importeren van foto's in Lightroom.

    Ik kan de foto's uit mijn Nikon D5300 selecteren maar bij het importeren krijg ik volgende foutmelding


    Uiteindelijk worden er geen foto's geimporteerd.
    Bovenaan rechts bij bron kan ik enkel D5300 selecteren maar geen van de onderliggende mappen ...

    Iemand een idee hoe dit kan opgelost worden?

    Bedankt!

  • #2
    Re: Lightroom - fout bij importeren

    Dat is geen foutmelding maar een constatering van een feit door het import programma.. wat op verschillende manieren geïnterpreteerd kan worden...

    Ik vind het veel makkelijker om de raw's eerst naar een directory op de hd over te brengen en vanaf daar de foto's te importeren. (oh en die directory moet geen directory zijn die in sync staat met een cloud).

    Comment


    • #3
      Re: Lightroom - fout bij importeren

      Over welke versie van lightroom gaat dit?
      Wordt de Nikon D5300 in jouw versie wel ondersteund?

      Anders moet je de gratis DNC converter van adobe gebruiken.
      Last edited by mlap; 27 augustus 2016, 14:44. Reden: type fout :-(

      Comment


      • #4
        Re: Lightroom - fout bij importeren

        Aan de linkerkant van je LR venster moet je de bron aangeven. Vanwaar je foto's wilt gaan importeren.
        Is die bron het SD kaartje van je camera dat je in je pc geplaatst hebt?
        Of heb je de foto's van het SD kaartje reeds ergens op je harde schijf gezet?

        Aan de rechterkant moet je aangeven naar waar je de foto's wilt gaan importeren.


        Als je nieuw bent in LR gebruik dan zijn de videocursussen van Piet Vanden Eynde een echte aanrader.
        Hier krijg je heldere uitleg over dit toch niet zo makkelijke programma.
        Je kan het 14 dagen op proef nemen en dan zoveel mogelijk leren via zijn video's.
        Als het je aanspreekt dan kan je je abonneren zoals ik deed. Enorm tevreden van de schat aan informatie die je daar kan vinden.
        Straatfotograaf in Antwerpen

        Comment

        Working...
        X