Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Namaak versus originele camera onderdelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Namaak versus originele camera onderdelen

    Een compactcamera die afgezien van een bekend probleem met de sensor nog prima werkte wilde ik voorzien van een nieuwe CCD sensor.
    Daar moest ik wel lang voor zoeken op internet en kwam uiteindelijk op een eBay verkoper uit die voor 12,99 een CCD sensor voor een PowerShot A95 aanbood.

    Met een beoordeling van 100% en een site die er geloofwaardig uitzag besloot ik te bestellen.

    Aangezien het vervangen van een CCD (en het uit elkaar halen en weer in elkaar zetten van een compactfotocamera) al gauw 2 tot 3 uur in beslag neemt en dat ik dat goed moest plannen, kwam ik er uiteindelijk pas gisteren achter dat de vervangende sensor die ik had besteld niet past.

    Sterker nog, ik vraag me af of er geen sprake is van een derdehandsje of een of ander eng uitwisselproces tussen onderdelen van de sensor zelf.
    De sensor is, samen met flatcable en al scheef opgeplakt op het metalen frame waarmee deze vastgeschroefd moet worden aan het lenshuis en past daardoor niet.

    Als je het frontglas van de sensor ziet zijn duidelijk zichtbare beschadigingen te zien en de lijmklus is echt puur broddelwerk.

    De foto's spreken voor zich, helaas kwam ik hier pas achter na het verlopen van de bezwaartermijn voor eBay aankopen, vooropgesteld dat de eBay verkoper nog had bestaan.


    Boven de originele, defecte sensor, beneden de onbruikbare "vervanger".

    Laat dit een waarschuwing zijn voor een ieder die onderdelen op eBay denkt te willen kopen.
    Uiteindelijk heb ik, na lang zoeken via een YouTube video een Duitse webshop die de sensor die ik nodig heb verkoopt gevonden en er daar een besteld.

  • #2
    Re: Namaak versus originele camera onderdelen

    Hmm. Dat is iets dat je toch zou moeten weten als je met regelmaat dingen gaat herstellen en onderdelen gaat zoeken op het net.
    Het is een zeer gangbare praktijk om onderdelen uit tweedehandstoestellen aan te bieden.
    Dat bestond al voor internet ook hoor trouwens. Waar jij mee afkomt. Je moet maar beter opletten.

    Comment

    Working...
    X