Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Liever een geroote tablet met 100% controle dan Telenet Yelo tv met autostart apps!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Liever een geroote tablet met 100% controle dan Telenet Yelo tv met autostart apps!

    Gisteren eindelijk eens de tablet van mijn vrouw onder handen genomen.
    Wat veel niet weten is dat bijna alle apps automatisch worden opgestart.

    Hierdoor ging haar tablet trager met de dag, ze heeft een Samsung Galaxy Tab 3 10.1" wifi met 1GB ram en er was 75-90% ram volzet van al die apps die opstarten zoals HLN,... enz
    Ik weet dat FB veel verbruikt, dus daarvoor had ik vroeger al een snelkoppeling op haar tablet gemaakt naar de website.
    Dacht dat Google Chrome ook veel verbruikt, die staat er wel nog op.

    Een oplossing is je tablet rooten, via de console Odin heb ik een SuperSU md5 bestand geflashed.
    Hierdoor eindelijk baas over eigen tablet en met supercleaner alle 20 automatisch opstartende apps kunnen uitschakelen (bijna elke app start automatisch op, voor wie dit nog niet wist).
    Hoe belachelijk is dat dat je daar anders zelf geen controle over hebt zonder een geroote tablet !

    Nu heeft ze 50% ram in gebruik na opstarten, waarschijnlijk van de systeembestanden en nog een halve Gigabyte ram over.
    Ze merkte al meteen een serieus snelheidsverschil met een CW 13.0 clockworkmod rom in vergelijking met de 4.4.2 Kitkat android rom.

    Wel belachelijk dat Telenet Yelo tv blokkeert voor geroote tablets.
    Niet dat ze dit gebruikt, maar is altijd mooi meegenomen just in case.

    Zou er een oplossing zijn behalve terug unrooten ? Dan zou de nieuwe rom waarschijnlijk weer weg zijn en/of de apps weer vanzelf opstarten.
    Dan liever 100% controle rooted en geen Telenet Yelo tv als ik echt moet kiezen.

    Onze dochter heeft een LG 8.1" met 2GB Ram Wifi+3G, ik koos speciaal meer Ram daar ze veel spelletjes speelt en daar gaat het wel nog vlot.
    Ja een paar jaar geleden was 1GB gemiddeld op tablets, 2GB ram was al veel.

    Kan ook natuurlijk geen apps installeren, maar een tablet is toch gemaakt om met apps te werken
    Last edited by CanonYouCan; 26 augustus 2016, 21:03.

  • #2
    Re: Liever een geroote tablet met 100% controle dan Telenet Yelo tv met autostart app

    Android is evil...
    Panasonic Lumix FZ2000

    Comment


    • #3
      Re: Liever een geroote tablet met 100% controle dan Telenet Yelo tv met autostart app

      Android is nog zeer jong en in volle ontwikkeling.
      Inmiddels zitten ze aan versie 7 op zo een korte tijd.
      Die kinderziektes gaan er met de jaren wel uit gaan vermoed ik toch.

      Comment


      • #4
        Re: Liever een geroote tablet met 100% controle dan Telenet Yelo tv met autostart app

        Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
        Android is nog zeer jong en in volle ontwikkeling.
        Inmiddels zitten ze aan versie 7 op zo een korte tijd.
        Die kinderziektes gaan er met de jaren wel uit gaan vermoed ik toch.
        Voor tablet geoptimaliseerde apps op Android zijn zeldzaam. Ik ben begonnen met iOS, zowel foon als tablet, en daarna omdat ik eens iets anders wilde, naar Android overgestapt. Foon gekocht met Android 4.2, werkte goed, update naar 5.1 maakte er een onbruikbare gadget van. Geen hoop meer op verdere updates. Tablet was een Tegra 4 processor met 2Gb RAM, supersnel, maar blijft steken op Android 4.4. Terug naar iOS, steeds de laatste updates. Alles werkt gewoon...

        Ben geen fanboy, ben zeer onder de indruk van Lumia met WP10 en ook van Surface Pro machines. Zou me niet deren moest ik moeten overstappen van iOS naar Windows Mobile. Maar Android ? Nooit meer !
        Panasonic Lumix FZ2000

        Comment


        • #5
          Re: Liever een geroote tablet met 100% controle dan Telenet Yelo tv met autostart app

          Hier staat Yelo TV ook geïnstalleerd, maar als ik kijk welke apps nu in het RAM geheugen zitten ... dan staat die daar niet tussen.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Liever een geroote tablet met 100% controle dan Telenet Yelo tv met autostart app

            Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht

            Ben geen fanboy, ben zeer onder de indruk van Lumia met WP10 en ook van Surface Pro machines. Zou me niet deren moest ik moeten overstappen van iOS naar Windows Mobile. Maar Android ? Nooit meer !
            Ik mocht voor een vereniging (vooral om te theteren op vergadering indien nodig) een smartphone aanschaffen. Waarom dan eens geen Microsoft Lumia 550 nemen dacht ik.
            Zo gedaan, maar ik zou het zeker niet herdoen. Op zich werkt het wel vrij goed, maar ik geraak dat schermpje boordevol aan mekaar geplakte plakkaten (tegels) maar niet gewoon.
            Mocht je nu een soort desktop layout kunnen instellen, maar dat heb ik nog niet gevonden.
            Ook qua apps aanbod blijft MS achterop hinken vind ik.
            Last edited by nete; 27 augustus 2016, 07:38.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: Liever een geroote tablet met 100% controle dan Telenet Yelo tv met autostart app

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Hier staat Yelo TV ook geïnstalleerd, maar als ik kijk welke apps nu in het RAM geheugen zitten ... dan staat die daar niet tussen.
              Hoe kan je dat bekijken Verseg... ik ben een noob hé op gebied van dat alles.
              Mag ook per PB.

              Comment


              • #8
                Re: Liever een geroote tablet met 100% controle dan Telenet Yelo tv met autostart app

                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                Hoe kan je dat bekijken Verseg... ik ben een noob hé op gebied van dat alles.
                Mag ook per PB.
                Hoe je dat eenvoudig kan bekijken is o.a. via Smart Manager 》 RAM 》 Apps in achtergrond 》 Overige (om alles te zien)

                Maar er zullen nog andere mogelijkheden zijn.
                Smart Manager stond hier standaard op mijn Samsung en staat ook in de play store.

                Ee staat in de TS zijn tekst dat deze "automatisch start" en dat dit zijn probleem is.
                Dat die actief is bij gebruik is wel logisch zeker?
                Hier komt die dus enkel in het RAM-geheugen na manuele start.

                Tip
                En met Smart Manager kan men desnoods apps ook nog automatisch laten stoppen om ook batterijgebruik te sparen.
                Last edited by VerSeg; 27 augustus 2016, 11:10.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Liever een geroote tablet met 100% controle dan Telenet Yelo tv met autostart app

                  Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                  Android is nog zeer jong en in volle ontwikkeling.
                  Inmiddels zitten ze aan versie 7 op zo een korte tijd.
                  Die kinderziektes gaan er met de jaren wel uit gaan vermoed ik toch.
                  Android zal nooit op niveau van iOS komen.
                  Waarom? Laatste versie van iOS wordt ook uitgerold op toestellen < 5j oud (iOS 9 draait op bv. ook nog op de iPad 2).
                  Hierdoor hoeft de ontwikkelaar geen rekening te houden met oudere OS'en in tegenstelling tot Android waar ze nog steeds rekening moeten houden met oudere OS'en, want niet alle toestellen krijgen de laatste OS.
                  Ik ben niet zo thuis in de Android tablet wereld, dus ik wijk even af naar de smartphones. De Samsung S5 (voorganger van S6 en S7, m.a.w. 2 generaties geleden) krijgt wellicht niet de update naar Android 7.0 (Nougat) en blijft voor een 2 jaar oude telefoon op Android 6.0 steken. Een 2 jaar oude iPad of iPhone krijgt in september iOS 10!
                  Er worden nog steeds Android instapmodellen verkocht met Android 4.4.x, men wil daar de laatste versie van die bepaalde app op plaatsen, dus de ontwikkelaars moeten altijd rekening houden met een 4 jaar oude OS en kunnen dus niet de nieuwe features van het nieuwe OS implementeren.
                  Fujifilm X-T1 - Fujifilm X70 - XF 18-55mm, XF 55 -200, Samyang 12mm F/2.0, XF 23mm f/1.4 R, XF 35mm f/1.4 R, Nissin i40

                  Comment


                  • #10
                    Re: Liever een geroote tablet met 100% controle dan Telenet Yelo tv met autostart app

                    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Ik mocht voor een vereniging (vooral om te theteren op vergadering indien nodig) een smartphone aanschaffen. Waarom dan eens geen Microsoft Lumia 550 nemen dacht ik.
                    Zo gedaan, maar ik zou het zeker niet herdoen. Op zich werkt het wel vrij goed, maar ik geraak dat schermpje boordevol aan mekaar geplakte plakkaten (tegels) maar niet gewoon.
                    Mocht je nu een soort desktop layout kunnen instellen, maar dat heb ik nog niet gevonden.
                    Ook qua apps aanbod blijft MS achterop hinken vind ik.
                    Wat betreft de 'app gap' heb je gelijk, hoewel het langzaam maar zeker beter wordt. Ik heb begin vorig jaar een spotgoedkope Lumia 535 gekocht omdat ik uit interesse WP eens wou testen. Toestel had een winkelprijs van 139 euro, low end dus, maar ik heb er zelf maar 25 euro voor betaald met allerlei vouchers
                    Enfin, er was Windows Phone 8.1 op geïnstalleerd en dat werkte heel goed, supervloeiende animatie en best snel voor zo'n basic toestel. Ik geloof begin dit jaar de officiële update naar Windows phone 10 gekregen en eigenlijk niks dan lof, zeker op zo'n goedkoop toestel. En de tegelinterface bevalt me wel.

                    Oorspronkelijk geplaatst door rumble101 Bekijk bericht
                    Er worden nog steeds Android instapmodellen verkocht met Android 4.4.x, men wil daar de laatste versie van die bepaalde app op plaatsen, dus de ontwikkelaars moeten altijd rekening houden met een 4 jaar oude OS en kunnen dus niet de nieuwe features van het nieuwe OS implementeren.
                    Een gefragmenteerde markt, noemen ze dat dan...


                    Maar goed, back on topic
                    Panasonic Lumix FZ2000

                    Comment


                    • #11
                      Re: Liever een geroote tablet met 100% controle dan Telenet Yelo tv met autostart app

                      Oorspronkelijk geplaatst door rumble101 Bekijk bericht
                      Android zal nooit op niveau van iOS komen.
                      Waarom? Laatste versie van iOS wordt ook uitgerold op toestellen < 5j oud (iOS 9 draait op bv. ook nog op de iPad 2).
                      Hierdoor hoeft de ontwikkelaar geen rekening te houden met oudere OS'en in tegenstelling tot Android waar ze nog steeds rekening moeten houden met oudere OS'en, want niet alle toestellen krijgen de laatste OS.
                      Daar gaan we weer ...
                      Android staat op die korte tijd even ver als IOS, enige reden voor updates die niet op oudere toestellen draait is omdat Apple zowel software als hardware levert en Android op allelei verschillende hardware draait waar de fabrikanten zelf de nodige aanpassingen moeten aanbrengen.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Liever een geroote tablet met 100% controle dan Telenet Yelo tv met autostart app

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Android staat op die korte tijd even ver als IOS, enige reden voor updates die niet op oudere toestellen draait is omdat Apple zowel software als hardware levert en Android op allelei verschillende hardware draait waar de fabrikanten zelf de nodige aanpassingen moeten aanbrengen.
                        Dan moeten de fabrikanten van die toestellen maar zorgen dat de nieuwste updates van Google er door komen. Ik heb daar als klant geen boodschap aan.
                        Maar goed, blijkbaar hebben enorm veel mensen daar geen probleem mee, om de eenvoudige reden dat ze 't gewoon niet weten. Ze hebben gewoon 'ne GSM' gekocht en velen zullen waarschijnlijk niet weten wat het verschil tussen Android, iOS of Windows Phone is...
                        Panasonic Lumix FZ2000

                        Comment


                        • #13
                          Re: Liever een geroote tablet met 100% controle dan Telenet Yelo tv met autostart app

                          Trouwens, de meeste, als niet alle Android toestellen kan men rooten en daarne een andere modernere android opzetten. Op mijn verouderde s4 mini die werd verkocht met Kitkat heeft Samsung zich nooit de moeite getroost om Lollipop uit te brengen. Nu draait er vlotjes Lollipop 5.1 op . De enige reden waarom Marshmellow 6.01 er nog niet opstaat (gemakkelijk te vinden op het internet) is dat de s4 in de lade ligt en ik nu een nieuwere smartphone gebruik. Het ligt dus niet aan Android alleen, maar aan de smartphone fabrikanten ook, Samsung op kop, die alleen hun topmodellen (willen) voorzien van updates. Je gaat mij niet vertellen dat wat die custom-rom-amateurkes kunnen met Android, de grote fabrikanten niet kunnen.

                          Vroeger had ik een htc Desire (de eerste, codenaam Bravo) die officieel nooit verder is geraakt dan 2.3.7 Gingerbread. Nu kan er zelfs Marshmellow op draaien (zie forum XDA-developpers). Niet slecht voor een toestel uit 2010 met oorspronkelijk Eclair erop (Android 2.0), een 3,7 inch scherm, 576 MB geheugen in totaal, en nog een boel specificaties die zelfs door de goedkoopste huidige toestellen wordt overtroffen. En die toestellen die stuk voor stuk betere specificaties hebben, zouden nieuwere Android versies niet aankunnen? Hoelang zou het duren, denk je, voor 7.0 Nougat beschikbaar is voor de Desire?
                          Last edited by nabi; 27 augustus 2016, 18:58. Reden: typfout

                          Comment


                          • #14
                            Re: Liever een geroote tablet met 100% controle dan Telenet Yelo tv met autostart app

                            Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                            Trouwens, de meeste, als niet alle Android toestellen kan men rooten en daarne een andere modernere android opzetten. Op mijn verouderde s4 mini die werd verkocht met Kitkat heeft Samsung zich nooit de moeite getroost om Lollipop uit te brengen. Nu draait er vlotjes Lollipop 5.1 op . De enige reden waarom Marshmellow 6.01 er nog niet opstaat (gemakkelijk te vinden op het internet) is dat de s4 in de lade ligt en ik nu een nieuwere smartphone gebruik. Het ligt dus niet aan Android alleen, maar aan de smartphone fabrikanten ook, Samsung op kop, die alleen hun topmodellen (willen) voorzien van updates. Je gaat mij niet vertellen dat wat die custom-rom-amateurkes kunnen met Android, de grote fabrikanten niet kunnen.

                            Vroeger had ik een htc Desire (de eerste, codenaam Bravo) die officieel nooit verder is geraakt dan 2.3.7 Gingerbread. Nu kan er zelfs Marshmellow op draaien (zie forum XDA-developpers). Niet slecht voor een toestel uit 2010 met oorspronkelijk Eclair erop (Android 2.0), een 3,7 inch scherm, 576 MB geheugen in totaal, en nog een boel specificaties die zelfs door de goedkoopste huidige toestellen wordt overtroffen. En die toestellen die stuk voor stuk betere specificaties hebben, zouden nieuwere Android versies niet aankunnen? Hoelang zou het duren, denk je, voor 7.0 Nougat beschikbaar is voor de Desire?
                            Rooten, cyanogenmod, blablabla. Ja, je kunt dat doen en een recentere (lees= niet de allernieuwste) versie installeren. Maar ik bekijk alles vanuit het standpunt van de gewone consument. Welke doordeweekse klant van Mediamarkt, Krefel of Vandenborre, of hell zelfs Coolblue, heeft de behoefte of kennis om een Android te rooten of een iPhone te jailbreaken ? Freaks zoals wij kennen dat, de meeste niet (het gros van mensen die een computer koopt, weet nog niet eens hoe aan hun mail te geraken). En mochten ze bv. al weet hebben van iets zoals cyanogenmod, gaat dat dan van een leien dakje ? Gewoon downloaden, one-click install ?
                            Kent Jan modaal de unix command line ? Windows powershell ? OS X terminal ? Dit gewoon ter illustratie. Veel mensen bekijken je al alsof je van een andere planeet komt als je het nog maar over het zippen of comprimeren van een bestand hebt.

                            Lang verhaal kort maken : hardware makers die Android draaien komen weg met hun achterlijk updatebeleid omdat het gros van hun klanten het horen donderen in Keulen. En de echte fanatiekelingen kopen dan Android omdat het 'meer open' is maw ge kunt er meer mee prutsen.
                            Ik ben een freak, geef ik toe. Of beter, ik ben dol op gadgets en technologie. Maar net zoals met m'n auto, wil ik niet elke dag de motorkap opengooien en kijken wat ik er kan aan veranderen of verbeteren. Ik wil gewoon dat het werkt en dat ik alles kan doen ermee wat ik wil, met de glimlach erbij.

                            Weet je, Android is zoals Linux, waarop het gebaseerd is. Goed en stabiel, maar rough around the edges (maw, het is niet 'af'). Linux is voor mij en voor velen onder jullie een waardig alternatief voor Mac OS of Windows. Maar probeer dit uit te leggen aan een leek (het gros van de bevolking) hoe ze het gratis kunnen testen met een live-CD, de verschillen tussen 32 en 64 bit, de verschillende desktop shells, zonder nog maar te zwijgen over het feit waarom hun geliefde Word en Excel niet meer werken maar eigenlijk wel via Wine, en , en , en, en jawel, Keulen en donderen...
                            Android is Linux in geschenkverpakking. Werkt een tijdje zoals je het wil, en daarna stoot je op een app die niet meer werkt of op een beveiligingsprobleem, om welke reden dan ook, meestal dus het ontbreken van een officiële update. De 'freak' gaat dan op zoek naar Cyanogenmod, Jan met de pet en zijn gezinnetje gaat nietsvermoedend terug naar Mediamarkt, Krefel, Vandeborre en Coolblue en bestelt er een nieuwe. En de cirkel is rond, het spelletje begint opnieuw.
                            Panasonic Lumix FZ2000

                            Comment


                            • #15
                              Re: Liever een geroote tablet met 100% controle dan Telenet Yelo tv met autostart app

                              Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                              Dan moeten de fabrikanten van die toestellen maar zorgen dat de nieuwste updates van Google er door komen. Ik heb daar als klant geen boodschap aan.
                              Maar goed, blijkbaar hebben enorm veel mensen daar geen probleem mee, om de eenvoudige reden dat ze 't gewoon niet weten. Ze hebben gewoon 'ne GSM' gekocht en velen zullen waarschijnlijk niet weten wat het verschil tussen Android, iOS of Windows Phone is...
                              Sorry maar verkeerde visie hé.

                              Ge kunt natuurlijk een toestel op IOS nemen dat zeer beperkt is in mogelijkheden of ge kunt een Android nemen met meer mogelijkheden.
                              Hoe lang kan men al widgets toevoegen op het startscherm van een iPhone?

                              Zelf heb ik al met een IOS toestel gewerkt en vond het zeer beperkt wat configuratie betreft.
                              Als men al zijn klanten steeds gaat beperken, dan is het natuurlijk ook eenvoudiger om een universele update te maken ... maar iedereen heeft dan ook hetzelfde.

                              Is het ene slechter dan het andere?
                              Neen, het ene is "anders" dan het andere en het is de klant dat zijn keuze maakt wat voor hem het beste lijkt.

                              Apple heeft ook niet echt een iPhone van 79€, met Android moet men niet lang zoeken ... misschien met wat minder updates, maar wel voor velen binnen budget.

                              Het is zoals een iMac dat er voor iedereen hetzelfde uitziet (op wat opties na) of een PC dat je kan samenstellen met elk onderdeel van een merk naar keuze ... maar met wat meer risico op compatibiliteitsproblemen.

                              En als men wat smartphone betreft toestellen neemt in dezelfde prijsklasse als een iPhone, dan heeft men wel recentere versies ter beschikking.
                              Mijn toestel is nu 2 jaar oud en toch de recente Android er op ... officiële release, geen geroote versie.

                              Ga uit van "voor ieder wat wils" ... onnodig één van beiden af te breken want ze hebben beiden een sterke kant.

                              En voor de rest ook een gewoonte ... wie altijd met het ene gewerkt heeft, die heeft het wat moeilijker met het andere.

                              Toch weer straf dat een simpele vraag over Android weer moet eindigen met Apple-fanaten die het afbreken.
                              Last edited by VerSeg; 27 augustus 2016, 22:56.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X