Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kinder-urbex

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kinder-urbex

    Ik weet niet of het jullie al was opgevallen maar de laatste tijd zie ik een overvloed van video's op Youtube van kinderen van 13-14 jaar die aan urbex eigenlijk 'inbraak' doen. Alleen al van 'maison de viron' kan je er in een oogwenk een 5-tal vinden. Blijkbaar is de nieuwe hype (overgekomen van Nederland?) om zoveel mogelijk 'likes" te scoren en op te scheppen tegen andere kinderen. de Viron is plots een zelfmoordvilla? Maar het spijtige is dat kinderen blijkbaar niet weten wat urbex is, zoals in onderstaande videoclip, alles wordt vastgenomen , maar vooral "die deur zit op slot? Dan nemen we gewoon de hamer van beneden en breken we die open! Als het zo verder zal evolueren dan vrees ik het ergste.

    ↪ vorig verlaten gebouw : https://www.youtube.com/watch?v=eiQ9wj08yfoDanku Tiziano om mee doen in de video!Welkom op het kanaal van Anthony ! Hallo , ik ben ...

  • #2
    Re: kinder-urbex

    ja dat heb ik inderdaad ook al gemerkt... erg vervelend hierdoor worden locaties sneller getrashed en is het voor ons 'urbexers' niet meer leuk om deze locaties te bezoeken!
    of we hier iets aan kunnen doen? geen idee..? locaties nog meer geheim houden misschien?? laten we hopen dat dit een tijdelijke fase is en ze snel wat anders vinden om zichzelf bezig te houden!

    Comment


    • #3
      Re: kinder-urbex

      Het probleem is dat locaties NIET worden geheim gehouden. "Wie wil ruilen voor...", "ik heb dit ..... en zoek in ruil .......". Het is zoals kleine kinderen : "uw stripverhaal voor een snoepje?"
      Ik doe mijn ding, spreek met niemand en hou de foto's én locaties voor mezelf. Egoïstisch : ja. Efficiënt : ja. Goed voor je ego : nee.

      Comment


      • #4
        Re: kinder-urbex

        Dat begrijp ik heel goed, ik heb mijn fotos wel online staan en maak zelf ook filmpjes van mijn tripjes. ik heb wel mijn fotos zo uitgezocht dat er niks terug te leiden is naar het adres van de locatie.
        locaties ruilen doe ik alleen met voor mij bekende urbexers, ik moet je werk kennen wil ik met je ruilen en geef niet zomaar locaties vrij. maar ook zo komen deze locaties bij de verkeerde mensen. misschien heb je wel een goed punt en moeten we allemaal op die manier te werk gaan.

        Comment


        • #5
          Re: kinder-urbex

          Het "vloggen" is een hype waarbij tieners hopen om geld te verdienen via Youtube...
          De meest oninteressante zever komt dagelijks op Youtube te staan, en zo ook filmpjes zoals deze.
          Triest

          Comment


          • #6
            Re: kinder-urbex

            indien het goed gefilmd is en daadwerkelijk urbex betreft vind ik het eerlijk gezegd best leuk om te zien, maar dit moet dan geen vandalisme of iets degelijks zijn. ik vind het leuk om te zien hoe anderen te werk gaan maar niet om pubers de boel te zien slopen...
            Maar helaas kunnen we hier heel weinig aan doen denk ik, als iemand een idee heeft wat we hieraan zouden kunnen doen.... Graag

            Comment


            • #7
              Re: kinder-urbex

              Seleentje, antwoord deze eens? Als de tieners van hun voorbeelden (de ouderen) zien dat het OK is om vervallen terreinen te betreden waar ze niet mogen zijn dan wordt het plots wel heel moeilijk om uit te leggen dat jullie wel door een open deur mogen gaan op een domein die verboden is en waar de tieners (weliswaar met gereedschap) zichzelf ook toegang verlenen tot diezelfde domeinen.
              Verder is het zo dat we in een instant maatschappij leven. Alles moet nu beschikbaar zijn en moeite doen om erop uit te trekken om nieuwe zaken te vinden is er blijkbaar niet bij als ik zie hoezeer men hier met plezier gaan ruilen van locaties. Liever lui dan moe zeker? Het gaat zelfs zo ver dat ik, als niet-urbexer, privé berichten krijg om locaties te ruilen ...

              Er is iets heel ergs ziek in de wereld van urbex.
              Last edited by Sultana; 2 september 2016, 10:18. Reden: Wat schrijffouten eruit gehaald (te snel geweest)

              Comment


              • #8
                Re: kinder-urbex

                Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                Selectee, water an the dozen? Als de tieners van hun voorbeelden (de ouderen) zien dat het OK is om vervallen terreinen te betreden waar ze niet mogen zijn dan wordt het plots wel heel moeilijk om uit te leggen dat jullie wel door een open deur mogen gaan op een domein die verboden is en waar de tieners (weliswaar met gereedschap) zichzelf ook toegang verlenen tot diezelfde domeinen.
                Verder is het zo dart we in een instant maatschappij leven. Alles moet nu beschikbaar zijn en moeite doen om erop uit te trekken om nieuwe zaken te vinden is er blijkbaar niet bij als ik zie hoezeer men hier met plezier gaan ruilen van locaties. Liever lui dan moe zeker? Het gaat zelfs zo ver dat ik, als niet-urbexer, privé berichten krijg om locaties te ruilen ...

                Er is iets heel ergs ziek in de wereld van urbex.
                De eerst en ergste ziekte is deze die je uiteenzet in je twee zin.
                Men meent dat het toegelaten is om door een open deur te mogen binnen gaan die zich op verboden/andermans terrein bevindt.
                Ik zou begot niet weten waar dit "recht" vandaan komt ? Wie heeft dit in godsnaam uitgevonden ????
                Daar begint alles mee.

                Comment


                • #9
                  Re: kinder-urbex

                  Moderator Note: Slotje erop omwille van de 'op de man' reacties. Wat heen en weer gekibbel kan, maar één reactie is er zwaar over en krijgt een staartje. Zware beledigingen worden niet getolereerd.
                  Last edited by Laurens; 9 september 2016, 20:46.
                  Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                  Comment

                  Working...
                  X