Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Valavond in Le Valtin

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Valavond in Le Valtin

    We zijn net terug van een weekje Vogezen, met enkele uitstapjes naar de Elzas als fotografische uitschieters. Vooral Eguisheim vond ik wel tof en de regio Straatsburg/Colmar staat dan ook op het verlanglijstje voor één van de volgende jaren. Toch is dit de vakantiefoto die me het meest bekoord, genomen op de eerste dag vlakbij het hotel in Le Valtin. De avond begon te vallen en het weer twijfelde nog even tussen regen en zon. Het is uiteindelijk een week met voornamelijk mooi weer geworden.

    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

  • #2
    Re: Valavond in Le Valtin

    Heel mooi compo, en vooral omdat het licht zo mooi op een sterke plaats aanwezig is.
    Ik denk dat er wel een groenwaas opzit,vooral op de wolken te zien.
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

    Comment


    • #3
      Re: Valavond in Le Valtin

      Het licht is hier inderdaad prachtig, ook compo zorgt ervoor dat je blik vanzelf naar het lichte deel gaat..Mooi..
      De groenzweem was me zelf niet opgevallen, in de lucht zie ik het niet echt. Mij valt het nu beetje op in de voorgrond, tikkeltje magenata optrekken, en probleem opgelost
      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
      MIJN WEBSITE

      Comment


      • #4
        Re: Valavond in Le Valtin

        heel mooi licht en compo, idd wat te groen.
        groeten, Kristof
        Canon EOS 5D mkII

        Comment


        • #5
          Re: Valavond in Le Valtin

          Mooi plaatje
          Peter
          mijn website : klik

          Comment


          • #6
            Re: Valavond in Le Valtin

            de plaats van het licht, het kadreren met de bomen, de links lijn van de berg die naar de lichtplaats wijst, de voorgrond in een ander kleurtje, de lucht niet te zwaar afgewerkt, mooi compositie in natuurlijk kleuren (ikzelf zie die groenzweem niet echt, maar dat zal wel aan mij schelen).
            mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

            Comment


            • #7
              Re: Valavond in Le Valtin

              Heel mooi beeld hier. Bos zegt me altijd ietsje meer dan bv de kust. Ook mij was de zweem niet dadelijk opgevallen.
              Mvg John
              http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

              Comment


              • #8
                Re: Valavond in Le Valtin

                Jullie hebben we aan het twijfelen gezet, dus bril en monitor gepoetst , maar ik bleef het zien.
                Dus toen maar de (objectieve) info-pipet midden op de wolken gezet, en geconstateerd dat in RGB, het groen de hoogste waarde heeft.
                @ Laurens : Maar het moment en lichtval overstraalt alles , hoor. Op zo'n moment zitten we allemaal te wachten.
                Last edited by Johan1956; 28 augustus 2016, 11:06.
                Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                Vriendelijke groeten, Johan

                Comment


                • #9
                  Re: Valavond in Le Valtin

                  Mooie opname met zacht licht en een goed gekozen compo
                  @ Johan, je hebt 100% gelijk hoor, zelfs duidelijk aanwezig deze groenzweem, vooral opvallend in de kleur van de wolken

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment

                  Working...
                  X