Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Q&D gang

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Q&D gang

    Ik laat jullie het woord voeren.
    Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

  • #2
    Re: Q&D gang

    De idee vind ik knap, atmosfeer goed weergegeven. Zou gebruikt kunnen worden als poster voor aankondiging van een film.

    Wat ik anders zou doen: de postproductiemontage iets dieper doorwroeten. Je ziet bvb dat er geen voetafdrukken of bandensporen in het zand zijn. Een heel fel lichtpunt achteraan en niks schaduw naar voren, of lichtomranding van de modellen van achter uit. Het licht dat van voren komt, laat zich niet zien op het zand van de voorgrond. Dit kijkt momenteel heel moeilijk en artificieel. Het hoofd van die achterste jongen zit half achter het hoofd van het meisje, wat afbreuk doet aan beiden. compo: ik had iets meer gecropt en/of naar links genomen met iets meer motoren er op ofwel rechts een element toegevoegd. Het verhaal kan rijker geschakeerd, er is voor mij te weinig duiding wat die 5 mensen 's nachts op de heide staan te doen. Er kijken er enkele in de lens wat de indruk geeft dat ze staan te poseren en niet in een situatie/verhaal zitten. De naast elkaar staande motoren lijken mij een beetje dichtgelopen.

    alles bij elkaar voor mij is dit beeld een geslaagde sfeerschepping die nog dieper uitgewerkt en rijker narratief gelardeerd kan worden.
    www.freddyhelsen.be

    Comment


    • #3
      Re: Q&D gang

      Ja, er kloppen een aantal dingen niet, zoals de schaduwen en dat voorwiel van die voorste motorfiets. Geeft mij de indruk dat alles in een landschap geplakt is, maar geeft het ook wel iets surrealistisch.

      Comment


      • #4
        Re: Q&D gang

        Ja DEUH, dit is studiowerk heh mensen. De rest is PS.
        Ik heb daar niets op tegen maar toch enkele verwaarlozingen wat ik ook merk.
        Zo is er bv een ruim verschil in kleurtemperatuur tussen de modellen en de omgeving. Als ik zo grof mag zijn vind ik dat behoorlijk slordig.

        Comment


        • #5
          Re: Q&D gang

          TXS en goede commentaar/opmerkingen.... ja inderdaad er is nog wat werk aan he...
          Vandaar de titel Q&D Quick ad Dirty
          Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

          Comment


          • #6
            Re: Q&D gang

            Oorspronkelijk geplaatst door Leonide Bekijk bericht
            Ja, er kloppen een aantal dingen niet, zoals de schaduwen en dat voorwiel van die voorste motorfiets. Geeft mij de indruk dat alles in een landschap geplakt is, maar geeft het ook wel iets surrealistisch.
            TXS Leonide, inderdaad er is nog het een en ander aan te corrigeren.... TXS
            Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

            Comment


            • #7
              Re: Q&D gang

              Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
              Ja DEUH, dit is studiowerk heh mensen. De rest is PS.
              Ik heb daar niets op tegen maar toch enkele verwaarlozingen wat ik ook merk.
              Zo is er bv een ruim verschil in kleurtemperatuur tussen de modellen en de omgeving. Als ik zo grof mag zijn vind ik dat behoorlijk slordig.
              Dat mag je zeker, alleen zit je er naast wat de kleurtemperatuur aangaat. Hoe meet jij zoiets ? Zou ik wel eens willen weten.... Ik veronderstel met een pipet, op wat je denkt gemeenschappelijk grays te zijn....? Laat het me maar even weten...... ja hoor slordig.... daar kan ik volgen.... is nog in verdere bewerking maar had graag een indicatie van de algemene beeldvorming .
              Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

              Comment


              • #8
                Re: Q&D gang

                Als "de zon" achter staat moeten de schaduwen normaal gezien naar voor vallen.
                Maar wel knap ineengestoken
                Peter
                mijn website : klik

                Comment


                • #9
                  Re: Q&D gang

                  Oorspronkelijk geplaatst door flashsplash Bekijk bericht
                  Dat mag je zeker, alleen zit je er naast wat de kleurtemperatuur aangaat. Hoe meet jij zoiets ? Zou ik wel eens willen weten.... Ik veronderstel met een pipet, op wat je denkt gemeenschappelijk grays te zijn....? Laat het me maar even weten...... ja hoor slordig.... daar kan ik volgen.... is nog in verdere bewerking maar had graag een indicatie van de algemene beeldvorming .
                  Algemene beeldvorming? Ik vind de Gang er zo braaf uitzien. Ik mis het rauwe dat zo onlosmakelijk met een Gang verbonden is. Deze foto zou zo in een modetijdschrift passen en als dat de bedoeling is (Quality and Design) dan prima natuurlijk.
                  http://www.smuttynose.nl

                  Comment

                  Working...
                  X