Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

uitrusting gehandicapten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • uitrusting gehandicapten

    Dag Iedereen,
    Mijn hobby is al 50 jaar fotografie, maar nu kom ik in de problemen door MS.
    Ik zal een Nikon D5300 kopen, een monopod (want ik zit in een rolwagen, dus lager dan mijn onderwerpen) en zoek nu een uitrusting om vanaf afstand mijn camera te "sturen". Ik doe aan sportfotografie, landschapsfotografie en closeups.
    Er werd mij een app van Nikon aangeraden, maar daarmee kan je scherpstellen op je tablet, de foto maken, maar vb. niet in continue modus werken.
    Hebben jullie weet van een installatie dat ik op mijn tablet als het ware zie wat ik door de zoeker zou zijn, maar dat ik ook de camera op dat scherm kan bedienen.
    Dank voor enig antwoord,
    Hypoliet

  • #2
    Re: uitrusting gehandicapten

    Alles wat je nodig hebt zit ingebouwd in de Nikon D5300.
    http://imaging.nikon.com/lineup/dslr...features02.htm

    Via de Nikon Wireless Mobile Utility kun je via Live view zien wat je camera ziet en afdrukken (zelfs je camera instellen is mogelijk via de app).
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

    Comment


    • #3
      Re: uitrusting gehandicapten

      Kan je daarmee sluitertijd, diafragma en ISO instellen ? Kan je daarmee kiezen welke Af mode te gebruiken ? Kan je daarmee je focus punt instellen ?

      Ik denk het niet, daar zijn andere apps voor (dslr dashboard bv. maar dan nog ... )

      Maar de Nikon app kan misschien sterk verbeterd zijn ...
      Last edited by Empe; 27 augustus 2016, 21:22.

      Comment


      • #4
        Re: uitrusting gehandicapten

        Ik gebruik op Android Helicon Remote en daar kun je alles op instellen.
        DSLR dasboard is ook zo een app die héél veel kan maar wel betalen is (9,63 euro).

        Maar behalve een smartphone of tablet met een (al dan niet gratis) app heb je net meer nodig om remote een D5300 te bedienen
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

        Comment

        Working...
        X