Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon versus Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon versus Nikon

    Als dit waar is, dan geloof ik het niet

    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

  • #2
    Re: Canon versus Nikon

    onwaarschijnlijk verhaal. Ik weet niet hoe lang het duurt om te vallen op aarde als je begint in de buitenste lagen van de atmosfeer, maar als je constant aan 5-6fps schiet en een rollletje van 36 er erop hebt staan (is geen digitale), dan is het rolletje al lang vol tegen dat het de aarde bereikt.

    En geloof zelf ook maar niet dat een camera tegen de straat aan 200 mph het zal overleven

    Een 'stevige' auto is al een volledig wrak als het tegen 100 kmh tegen een muur botst
    Groetjes,
    Arvid


    Reis- en fotowebsite

    Comment


    • #3
      Re: Canon versus Nikon

      Wat een grote onzin !!!

      Zo'n camera zou helemaal smelten bij het binnendringen van de dampkringen. Een Spaceshuttle plakken ze helemaal vol met hitteschilden, en een EOS 1 en F5 die zouden dat zonder enig probleem overleven .....

      Slecht verhaal .....
      Canon EOS 1D-mkIII, 15mm fish-eye f/2.8, 16-35mm f/2.8 L, 24-70mm f/2.8 L, 50mm f/1.4, 70-200mm f/2.8 L IS, 400mm f/4.0 DO IS

      Comment


      • #4
        Re: Canon versus Nikon

        dat verhaal is gieren

        zeg nu zelf:
        at approximately 350mph, killing two residence and maiming a third.
        and it snapped a shot of the victims a mere fraction of a second before the tragic accident.
        the lighter EOS 1n deployed it`s built-in, auto-pop-up flash umbrella (special NASA modification), and drifted gently down to earth in downtown Las Vegas, where it bounced gently off the pavement into the suprised hands of none other than Siegfried, of Siegfried and Roy.
        foto als spiegel of als venster?

        Comment


        • #5
          Re: Canon versus Nikon

          Oorspronkelijk geplaatst door di Marco
          een EOS 1 en F5 die zouden dat zonder enig probleem overleven .....
          Tja, van de EOS zou ik dat nog geloven, maar van een nikon???
          http://www.vannecke.be
          Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
          Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

          Comment


          • #6
            Re: Canon versus Nikon

            Nasa kan beter hun space shuttles laten bouwen door Nikon of Canon, geen dure hitteschilden meer, etc.....

            Die riempkes waar de camera's aan hingen krijgen ook wel een eervolle vermelding zulle, meer dan 1000 graden weerstaan, nie breken terwijl de wind er door snijd.... amai amai amai

            Waarschijnlijk is dit het verslag van een sessie van een psychiatrisch patient.

            Maar lijkt die Nikon de betere, als je overvallen wordt, dan ben je tenminste zeker dat de overvaller het niet overleeft als ie een klap ervan krijgt.
            Last edited by spacemanbow; 2 september 2004, 12:26.

            Comment


            • #7
              Re: Canon versus Nikon

              Ik vond en vind nog steeds dit verhaal schitterend.
              Dit is nu eens echt een misleider. Met dergelijke informatie kan je veel mensen strikken die er niet bij stilstaan en zomaar alles willen geloven.
              Knappe techniek om met overdrijving en afdwalen van realiteit, mensen zomaar nonsens te vertellen.
              Zoiets van: "Mijnheer de directeur, er was vanavond geen licht, dus, ik kon het verslag spijtig genoeg niet afwerken. Ik heb dan maar naar de TV gekeken."
              vandaar ook mijn opmerking: ALs dit waar is, geloof ik het niet !
              https://www.fotospotter.be
              Je suis content d’être heureux

              Comment


              • #8
                Re: Canon versus Nikon

                Rijp voor het zothuis ja.
                Groetjes
                http://www.vehe.be

                Comment


                • #9
                  Re: Canon versus Nikon

                  LOL dat verhaal is gieren !!!

                  Als dat waar is, ben ik Napoleon den Dikke ....
                  [Nikon D5100 & Nikon D70]
                  [Yves en Liesbeths blog Resort]

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon versus Nikon

                    Misschien even letten op de ":-)" helemaal onderaan het verhaal...

                    in het verhaal staat letterlijk dat de camera's achter de shuttle in de hitte-uitstraling van de motoren kwamen, en daardoor de "riempjes" kapot gegaan zijn. (" were both roasting in the engine exhaust." )

                    Ik weet niet wat de exacte temperatuur van zo'n engine exhaust op een shuttle is, maar een kleine jet turbine voor schaalmodellen kan al uitlaatgassen van zo'n 600°C produceren, dus in een shuttle is dit enkele duizenden graden C. En volgens mij is dit genoeg om die camera's totaal te doen smelten, laat staan dat ze nog foto's zouden kunnen trekken....


                    En dan het stuk waar verteld wordt hoe er een externe flash opstaat ook gieren, alsof een camera een "val" vanaf die hoogte, tegen die snelheid, zou overleven zonder dat zelfs een externe flash zou afbreken
                    Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon versus Nikon

                      In ieder geval zijn die camera's een stuk steviger dan zo'n G5. Sommige gasten laten een camera van tafel vallen, ochottekes 50 cm hoog, en het ding is kapot.

                      Hombre

                      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon versus Nikon

                        @Bizzeke

                        LOL dat verhaal is gieren !!!
                        Als dat waar is, ben ik Napoleon den Dikke ....
                        Verdorie, Mister Bon a Parte, dat wist ik nog niet

                        Tarzan
                        https://www.fotospotter.be
                        Je suis content d’être heureux

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon versus Nikon

                          Oorspronkelijk geplaatst door Hombre
                          In ieder geval zijn die camera's een stuk steviger dan zo'n G5. Sommige gasten laten een camera van tafel vallen, ochottekes 50 cm hoog, en het ding is kapot.


                          http://www.vannecke.be
                          Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
                          Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon versus Nikon

                            Oorspronkelijk geplaatst door Hombre
                            In ieder geval zijn die camera's een stuk steviger dan zo'n G5. Sommige gasten laten een camera van tafel vallen, ochottekes 50 cm hoog, en het ding is kapot.

                            De kwaliteit gaat er blijkbaar niet op vooruit, mijn G2 is al eens van een goeie meter gevallen, op graniet , en buiten een paar schrammetjes werkt hij nog perfect
                            Canon EOS 5D

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon versus Nikon

                              Zo's schuttle keert niet naar aarde terug met main engines aan: de brandstof is dan al op en de schuttle keert naar aarde terug als een enorme zwever.......als je een dagje discovery kijkt weet je dit en verklaart meteen he oznin gehalte in het verhaal.....

                              Comment

                              Working...
                              X