Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Productfotografie, welke softbox(en) met continu licht nodig?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Productfotografie, welke softbox(en) met continu licht nodig?

    Ik moet binnenkort productfoto's nemen van enkele tafelopstellingen (service etc). Ik schat opstellingen tot maximum 1m˛.
    In mijn bezit heb ik 2 softbox flitsers van Elinchrom, maar die zijn volgens mij niet ideaal. Er zit wel een modelleerlicht op, maar je ziet pas hoe het licht echt valt wanneer de flits afgaat.

    Daarom overweeg ik dus om 1 of 2 continu lichten aan te schaffen. Zou dat een meerwaarde zijn? Zoja, welk wattage moet ik rekenen?
    Ik vind softboxen met lampen van 1x28W, 1x40W, 4x28W, 4x40W, 8x40W, .... Geen idee hoe sterk ik er nodig heb?

    Zou dit bijvoorbeeld oké zijn?
    http://kasper.photography & Flickr

  • #2
    Re: Productfotografie, welke softbox(en) met continu licht nodig?

    40W is waardeloos. Je hebt minstens 200W/ licht nodig om bruikbaar te zijn en ze moeten een CRI hebben van meer dan 90.
    Flitsers met modellamp is wat je nodig hebt. 2 flitsers is wel wat weinig voor zo'n opstelling. (toch als je iets speciaal wilt doen)

    Comment


    • #3
      Re: Productfotografie, welke softbox(en) met continu licht nodig?

      Rasper, wat moet je eigenlijk fotograferen?
      Als het voor eenmalig gebruik is wil ik je eventueel wel mijn elinchroms MET modellicht een keer gratis ter beschikking stellen. En ook wat softboxen.

      Comment


      • #4
        Re: Productfotografie, welke softbox(en) met continu licht nodig?

        Oorspronkelijk geplaatst door wigelII Bekijk bericht
        Rasper, wat moet je eigenlijk fotograferen?
        Als het voor eenmalig gebruik is wil ik je eventueel wel mijn elinchroms MET modellicht een keer gratis ter beschikking stellen. En ook wat softboxen.
        Dat is heel vriendelijk, maar zelf heb ik ook 2 elinchroms met modelleerlicht (en softboxen). Die ga ik ook alvast meenemen, maar toch, dat is niet hetzelfde licht (intensiteit) als wat een continulicht geeft, denk ik.

        Ondertussen ben ik ook al eens gaan bekijken waar ik de foto's zal moeten nemen. Er is heel veel natuurlijk licht aanwezig, dus ik hoop daarmee alles te kunnen doen in combinatie van reflectieschermen en andere diffusers.


        Om even te verduidelijken wat de bedoeling is: er moeten enkele foto's genomen worden van servies, bestek, snijplanken, ... in een hedendaagse stijl. Volgens wat de klant als voorbeeld aanhaalde doet het erg denken aan "Instagram foodies". Foto's van bovenaf genomen. Dan wel niet van voedsel.
        Enkele voorbeelden: één, twee, drie
        We zullen moeten werken met mooie texturen en leuke composities. Het licht kan volgens mij gedaan worden door bij een groot raam te werken (geen direct zonlicht) en de schaduwen te controlleren met reflectieschermen.
        Last edited by Rasper; 28 augustus 2016, 13:44.
        http://kasper.photography & Flickr

        Comment


        • #5
          Re: Productfotografie, welke softbox(en) met continu licht nodig?

          Je kan zeker werken met het aanwezige licht.
          Ik weet niet welke elinchroms je hebt maar ik gebruik voor dit soort fotos mijn elinchroms allesbehalve op volle kracht.
          Als ik met continulicht hetzelfde vermogen zou willen hebben als mijn flitsers op volle kracht dan zou ik wel zeer veel en zeer krachtige lampen moeten gebruiken.

          Comment

          Working...
          X