Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 120-300mm F2.8 DG OS HSM "Sport" Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 120-300mm F2.8 DG OS HSM "Sport" Canon

    Iemand ervaring met deze lens, bij voorkeur op een FF camera? Zou iets meer tele willen dan met mijn 70-200mm f/2.8. Zou deze beter scoren dan mijn combi 70-200mm F2.8 met extender 1.4x op vlak van AF snelheid en scherpte?

  • #2
    Re: Sigma 120-300mm F2.8 DG OS HSM "Sport" Canon

    Ik heb ze zelf nog niet gebruikt, maar volgens de reviews zou ze heel goed presteren.
    Hou wel rekening met het gewicht en de afmetingen, het is niet echt een lens die je overal mee naartoe zal willen sleuren (ze is een nog stuk groter en zwaarder dan een 70-200 f2,8).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 120-300mm F2.8 DG OS HSM "Sport" Canon

      in het kort:
      Ervaring: ja (maar ik gebruik deze niet voor sport fotografie en ook niet in combi met canon/nikon/sony/Pentax body)
      FF: nee
      Beter scoren snelheid / scherpte: ja / kan ik niet beoordelen (als ik het vergelijk met sigma 70-200mm f/2.8 + 1.4 dan zeker wel ook zonder overigens)

      Pluspunt is ook dat je de 120-300 zelf kan tweaken met behulp van het USB-dock

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 120-300mm F2.8 DG OS HSM "Sport" Canon

        ideaal zou zijn mocht iemand de vergelijking kunnen maken voor sport met een 70-200mm F2.8 + extender.
        Een prime 300mm F2.8 is kwalitatief wellicht de betere keuze maar door het gemis aan zoom en door de kostprijs (meer dan 6 000 euro!) is deze lens voor mij geen optie.

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 120-300mm F2.8 DG OS HSM "Sport" Canon

          Oorspronkelijk geplaatst door paranoia Bekijk bericht
          ideaal zou zijn mocht iemand de vergelijking kunnen maken voor sport met een 70-200mm F2.8 + extender.
          Een prime 300mm F2.8 is kwalitatief wellicht de betere keuze maar door het gemis aan zoom en door de kostprijs (meer dan 6 000 euro!) is deze lens voor mij geen optie.
          De Nikon 300mm F4 PF staat anders ook erg hoog aangeschreven, is relatief compact, goedkoper dan de Sigma en haarscherp. Ook te gebruiken met TC voor net nog iets meer range.

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 120-300mm F2.8 DG OS HSM "Sport" Canon

            Intussen heb ik deze bemerking teruggevonden:

            'I was in similar situation a year or so ago and I started with Sigma 120-300 Sports. I used mostly for wildlife and occasionally for portraiture.

            My experience with the lens
            Sigma 120-300:
            Pros:
            1. Works great with 1.4x and not bad with 2x as well.
            2. Ability to zoom but for wildlife you are mostly at the max zoom

            Cons:
            1. Handhold-ability: The lens is very front heavy and difficult to handhold the lens for extended periods. Even on monopod it is not easy to work with
            2. Weight: Almost 8lb with Hood and extenders for 300mm is not ideal
            3. Lens make a vibrate/clicking sound when I try to balance the front element against the blind/car window

            I ended up trading the lens with Canon 300 2.8 IS and loved it. Easy to handhold and very well balanced lens. Worked extremely well with 1.4 vII and vIII teles. Performance with 2x was not great (but that can be just me) and that was the reason I sold the lens and purchased the v II of the lens which perform awesomely with 1.4 and 2.0x tele.'

            Tsja, als ik dit lees ben ik niet meteen geneigd deze lens aan te kopen.

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 120-300mm F2.8 DG OS HSM "Sport" Canon

              Ik heb zo mijn vermoedens dat de con's (1,3) afkomen van eerste paar keer in gebruik hebbende en dat hij/zij niet de moeite gedaan heeft het objectief te leren kennen.

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 120-300mm F2.8 DG OS HSM "Sport" Canon

                de 300 prime van Sigma is anders ook niet zo slecht hoor. Aangezien je de 300 2.8 van canon beschrijft. Mits de finetuning weliswaar wat velen over het hoofd zien imo is de Sigma een dijk van een lens.
                De Zoom is iets veelzijdiger en van een nieuwe generatie..
                http://500px.com/lishapics

                Comment

                Working...
                X