Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[met Update ] Zonsondergang over SouthRim van de Grand Canyon.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] [met Update ] Zonsondergang over SouthRim van de Grand Canyon.


    Er is een South Rim en een North Rim aan Grand Canyon. Onze reisplannen stuurden ons eerst naar North Rim, maar dat viel wat tegen daar een aantal punten niet bereikbaar waren wegens bosbranden. Dan maar naar South Rim waar het uiteraard een mensenmassa overrompeling was. Na wat navraag bleek Hopi Point de interessantste plaats te zijn voor een zonsondergang, maar uiteraard weten heel veel mensen dat. Toch een dik uur voor zonsondergang daar gearriveerd en een goed plekje bemachtigd. Een wolkenlaag zorgde echter lange tijd voor veel te veel schaduw, maar net op tijd trok het open en kregen we dit spektakel over ons heen.

    Deze reis doorheen een aantal nationale parken heeft op mij toch een diepe indruk gemaakt. Ze zeggen altijd de Amerikanen zien alles groots, maar hun natuur is het absoluut ook.

    Hope you enjoy.


    Update, na wat opmerkingen en suggesties :







    Last edited by Iegienie; 26 augustus 2016, 13:35.
    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

  • #2
    Re: Zonsondergang over SouthRim van de Grand Canyon.

    Fijne kleuren en mooi contrast. De natuur schildert soms zelf.
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

    Comment


    • #3
      Re: Zonsondergang over SouthRim van de Grand Canyon.

      Mooi schaduwspel.

      Comment


      • #4
        Re: Zonsondergang over SouthRim van de Grand Canyon.

        Mooi hoor en een goed moment uitgekozen zodat de schaduwen hun deel bijdragen in de opname

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Zonsondergang over SouthRim van de Grand Canyon.

          Prachtige werking van licht en schaduw... Lijkt me fantastisch om daar te staan..
          Is de afwerking niet wat te veel geel? Puur gevoel hoor, maar ik baseer het op de lucht..
          Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
          MIJN WEBSITE

          Comment


          • #6
            Re: Zonsondergang over SouthRim van de Grand Canyon.

            Prachtig lichtspel. Mij lijkt de kleur van de rotsen prima, maar de lucht eerder beetje bizar, maar het stoort niet
            https://www.behance.net/Lynx1966

            Comment


            • #7
              Re: Zonsondergang over SouthRim van de Grand Canyon.

              de lucht was idd. niet zo makkielijk, de wolken zijn er nog niet helemaal weggetrokken, en in de rechterbovenhoek hangt nog brandlucht van brandende bossen op de North Rim, andere kant van de Grand Canyon.

              of is het gewoon dat een deel van de wolken in de lucht al belicht worden door de zon, en een ander deel nog in de schaduw liggen.

              Ik ben onlangs geupgraded naar Lightroom CC, en ben wel onder de indruk van de dehaze-functie. In deze mistige/brandluchtige omstandigheden werkt dat toch wel zeer goed. Heb nu ook PS CC, maar dat zal ik in eerste instantie nog niet gebruiken, te veel werk met het processen van de reis-foto's, en ben ondertussen weer ferm gezakt in de leercurve.
              Last edited by Iegienie; 23 augustus 2016, 21:09.
              mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

              Comment


              • #8
                Re: Zonsondergang over SouthRim van de Grand Canyon.

                Prachtige foto!
                De lucht heeft door de aangegeven omstandigheden idd een speciaal kleurtje.

                Groetjes Katrien
                Groetjes Katrien
                Which of my photographs is my favorite? The one I'm going to take tomorrow. By Imogen Cunningham

                Comment


                • #9
                  Re: Zonsondergang over SouthRim van de Grand Canyon.

                  Bedankt aan allen die de moeite namen om iets neer te pennen !
                  mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zonsondergang over SouthRim van de Grand Canyon.

                    deze had ik gemist blijkbaar.
                    persoonlijk zou ik de lucht veel koeler afwerken, beetje zoals DIT
                    groeten, Kristof
                    Canon EOS 5D mkII

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zonsondergang over SouthRim van de Grand Canyon.

                      allé vooruit, toch nog eens met de foto aan de slag gegaan en een update, na een ideeke gekregen te hebben bij het zien van stoffograaf zijn versie. dank !
                      mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                      Comment

                      Working...
                      X