Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kortingcodes bij aankoop..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kortingcodes bij aankoop..

    Bij het aankopen van een nieuwe camera vandaag bij een online site - ArtenCraft - kon ik bij het afrekenen een kortingscode ingeven..
    Na amper een minuutje zoeken in google had ik er eentje te pakken - flipit.com - .. resultaat 7% oftewel 299€ korting.

    Maar hoe werkt nu zoiets? Er moet toch iemand deze korting bijpassen of is het gewoon de winstmarge die kleiner is voor de verkoper..
    Kan iemand me dit even verduidelijken?

    Groeten,
    Frank
    Last edited by Kreeftman; 22 augustus 2016, 22:06.
    Canon EOS 5R - Leica Q - Leica M262

  • #2
    Re: Kortingcodes bij aankoop..

    Zuiver ter info: indien je die bestelling online betaald zou hebben met een Beobank VISA kaart had je nog eens 42 euro cashback (1%).
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #3
      Re: Kortingcodes bij aankoop..

      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Zuiver ter info: indien je die bestelling online betaald zou hebben met een Beobank VISA kaart had je nog eens 42 euro cashback (1%).
      Dat je korting krijgt om te betalen via Visa kan ik begrijpen..
      Maar waarom scoort een coupon site zoals flipit dan ruim 7% korting? en hoe wordt dit vergoed bij de verkoper?
      Canon EOS 5R - Leica Q - Leica M262

      Comment


      • #4
        Re: Kortingcodes bij aankoop..

        Da's inderdaad vreemd, zeker het hoge percentage.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #5
          Re: Kortingcodes bij aankoop..

          Niets abnormaal. Erger nog. Het is doodnormaal.
          Dit is een zeer hangbare praktijk in de wereld van tourisme bv.
          Veel sites adverteren aan markwaarde prijzen maar daar zit goed wat winst op.

          En zo zijn er van die trickjes zoals een kortingscode.
          Maar die zelfde sites staan ook nog eens gesommeerd op metaverkoop sites. Dat zijn websites waar je prijzen van van alles en nog wat kan vinden en zij lijsten dan de winkels op waar het het goedkoopst is. Om de aankoop te kunnen doen fabriceren ze een speciale link naar de site zodat je direct korting geniet.

          Ze moeten wel want ze staan onder concurentie van vele andere online winkels die de prijs lager stellen.

          Een zeer goed voorbeeld hiervan zijn de sites tweakers.net en geizhals.de
          Als je op die sites naar iets zoek zal de prijs behoorlijk lager zijn dan wat op de site van de winkel staat als je via de directe weg zou gaan.

          De kunst is dus om te zoeken naar de wegen die leiden naar de scherpste prijzen.

          Wie betaalt?

          Wel er zit zoveel winst op dat de verkoper zelfs NA de zware korting ook nog eens een percent gaat afstaan aan de metazoekmachine-site en hij maakt nog winst.
          Dus op het einde van de rit hebben ze er dan minder aan verdient maar ze hebben wel een verkoop kunnen realiseren. En beter verkopen met weinig winst dan geen verkoop.

          Normale winstmarges zitten rond de 30 a 50 %. Die internetwinkels maken gouden tijden mee want ze hebben veel minder kosten.

          PS: ArtenCraft is een dure winkel.

          Comment


          • #6
            Re: Kortingcodes bij aankoop..

            Dankjewel voor de uitleg Bert !

            Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
            PS: ArtenCraft is een dure winkel.
            Voor het toestel dat ik aankocht was Art&Craft één van de goedkoopste, ook in vergelijking met verschillende prijzen in Duitsland, NL..
            Hoe het zit met de prijzen van andere merken/ accessoires op hun site weet ik niet, daar kan je misschien gelijk hebben..

            Groeten,
            Frank
            Canon EOS 5R - Leica Q - Leica M262

            Comment


            • #7
              Re: Kortingcodes bij aankoop..

              Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
              .........................

              PS: ArtenCraft is een dure winkel.
              Dat is de eerste keer dat ik dat hoor/lees.
              Ze hanteren zelfs het principe van 'als je het elders goedkoper vindt...enz'.
              Mocht je nu Konijn genoemd hebben, daar zou ik nog kunnen inkomen, maar A&C !?!?

              Comment


              • #8
                Re: Kortingcodes bij aankoop..

                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                Dat is de eerste keer dat ik dat hoor/lees.
                Ze hanteren zelfs het principe van 'als je het elders goedkoper vindt...enz'.
                Mocht je nu Konijn genoemd hebben, daar zou ik nog kunnen inkomen, maar A&C !?!?
                Ik vind ook dat zij zeer goede prijzen hanteren. In Gent zeiden ze mij dat ze heel goed beseffen dat mensen elders gaan als het goedkoper is, dus proberen ze hun prijzen zo gelijk mogelijk te trekken met de concurrentie. Zonet heb ik eens de D750 opgezocht. Exact dezelfde prijs bij zowel A&C als Konijn. Op Cameranu is hij zelfs duurder. Vergelijken is altijd de boodschap.

                Enkel het minimumbedrag om zonder verzendkosten te versturen is nogal hoog bij A&C, waardoor het interessanter is om voor kleine zaken elders te kijken.
                http://kasper.photography & Flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Kortingcodes bij aankoop..

                  Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht

                  Normale winstmarges zitten rond de 30 a 50 %. Die internetwinkels maken gouden tijden mee want ze hebben veel minder kosten.
                  Over welke sector heb jij het dan??
                  My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kortingcodes bij aankoop..

                    Oorspronkelijk geplaatst door Bottie Bekijk bericht
                    Over welke sector heb jij het dan??
                    Er zijn heel veel sectoren die winstmarges hebben van 30 à 50 % hoor.
                    Ik zou zeggen, die slechts dergelijke winstmarges hebben.
                    Wanneer de kledingsector tijdens de solden kortingen geven van 70 %, denk je dat ze dan met verlies verkopen .

                    Ik heb het uit goed ingelichte bron (meer info ga ik je niet geven) dat bvb. optiekers op hun monturen tot het 10 à 20 voudige vragen van hun aankoopprijs... en jij nu .

                    Ik ga dan nog eens een recent voorbeeld geven :
                    Wij kochten onlangs een nieuwe frietketel. Deze die wij wilden stond overal in de Belgische web- en ander winkels te koop tegen 70 euro... en in Auchan in Frankrijk met 50 % korting (stond zo aangeduid) tegen 35 euro/stuk.
                    Wij konden niet via internet kopen bij Auchan omdat leveringsadres in Frankrijk moest zijn.
                    Uiteindelijk gekocht bij Amazon.fr tegen 45 euro.

                    Er zijn natuurlijk ook altijd andere, met mindere winstmarges, dat is een feit.
                    Last edited by Guest17; 23 augustus 2016, 14:08.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kortingcodes bij aankoop..

                      Hangt van product en aantal af ... een riem papier kost in bepaalde winkels 10 keer hun inkoopprijs.
                      Een kennis verkocht vroeger monturen tot honderden keren de aankoopprijs (afhankelijk van het merk).
                      Maar er zijn ook producten waar ze bijna niets op winnen ... behalve op de accessoires dan.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kortingcodes bij aankoop..

                        Toch even een opmerking hoe er een verschil is tussen aankoop bij Art&Craft via web of in de winkel. Ik was op zoek naar een rugtas en kwam op deze uit Lowepro Pro Trekker 400 Aw Mica/Black bij A&C op het web voor 329.00 euro.
                        Deze wou ik toch eerst van dichtbij zien dus naar de winkel in Gent en op het prijskaartje stond er 369.00 een verschil van plus 40.00 euro. Toen ik zei dat ik deze voor 329.00 op hun web had gezien was het geen probleem om
                        de web korting van 40.00 euro te geven. Mooi maar als ik er niet had op gelet of niet gezien via hun site had het me toch 40.00 euro meer gekost en nog een verplaatsing van heen en terug 100 km er bij.
                        Wel altijd al goed geholpen geweest bij A&C.
                        Of er een verschil is in prijs tussen aankoop via web of in de winkel voor camera's en lenzen weet ik niet.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kortingcodes bij aankoop..

                          Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
                          Toch even een opmerking hoe er een verschil is tussen aankoop bij Art&Craft via web of in de winkel. Ik was op zoek naar een rugtas en kwam op deze uit Lowepro Pro Trekker 400 Aw Mica/Black bij A&C op het web voor 329.00 euro.
                          Deze wou ik toch eerst van dichtbij zien dus naar de winkel in Gent en op het prijskaartje stond er 369.00 een verschil van plus 40.00 euro. Toen ik zei dat ik deze voor 329.00 op hun web had gezien was het geen probleem om
                          de web korting van 40.00 euro te geven. Mooi maar als ik er niet had op gelet of niet gezien via hun site had het me toch 40.00 euro meer gekost en nog een verplaatsing van heen en terug 100 km er bij.
                          Wel altijd al goed geholpen geweest bij A&C.
                          Of er een verschil is in prijs tussen aankoop via web of in de winkel voor camera's en lenzen weet ik niet.
                          Vroeger was ik ook een trouwe klant bij A&C, heb er verschillende toestellen en objectieven gekocht, maar sinds hun uitbreiding
                          zijn het daar ook dozenschuivers geworden, je wordt er meestal niet meer geholpen door mensen die er iets van af weten.
                          Nu stukken beter gediend bij Lieven Coudenys in Veldegem, een klantvriendelijke winkel waar ze weten waarover ze praten,
                          en kan ook mee met de prijs.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kortingcodes bij aankoop..

                            In A&C heeft bij mij bij vorige aankopen de verkoper steeds gekeken op de site om te zien of er geen lagere prijs stond dan in de winkel. Zonder dat ik er zelf naar vroeg (ik kende wel de prijsop de site bij grotere aankopen wel omdat ik vooraf gezien had, anders zou ik het uit mezelf wel gevraagd hebben). Eén keer was het hoger geprijsd op de site trouwens, maar omgekeerd ook al gehad, het ging om een paar euro's, maar toch het geeft een goed gevoel dat ze het nagaan.

                            Wat het 'dozenschuiven' betreft: Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar het personeel dat er minder van afweet wijst je indien ze het niet weten of je vraag te technisch is door naar één van de 'kenners'. Dus persoonlijk geen klagen mee, steeds goed geholpen.

                            Je kan er ook steeds terecht om uitgebreid uit te proberen, of om foto's te nemen en thuis op je SD kaartje te bekijken om alsnog te beslissen. Vermoedelijk wordt daar ook wel misbruik van gemaakt dat mensen dan erna toch online gaan zoeken naar 20 euro minder.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kortingcodes bij aankoop..

                              Oorspronkelijk geplaatst door Kreeftman Bekijk bericht
                              Bij het aankopen van een nieuwe camera vandaag bij een online site - ArtenCraft - kon ik bij het afrekenen een kortingscode ingeven..
                              Na amper een minuutje zoeken in google had ik er eentje te pakken - flipit.com - .. resultaat 7% oftewel 299€ korting.
                              Maar hoe werkt nu zoiets? Er moet toch iemand deze korting bijpassen of is het gewoon de winstmarge die kleiner is voor de verkoper..
                              Kan iemand me dit even verduidelijken?
                              Frank, de reden waarom die kortingssites bestaan is de volgende: online winkels willen meer klanten lokken en verspreiden daarvoor kortingscodes. Ze hopen dus dat bezoekers van die kortingssites zo naar hun online winkel worden geleid. Meer nog: de kortingssites krijgen zelf ook nog een klein percentage van de verkoop (bijv 1-2%). Wat jij doet is een doorn in het oog van de online winkels: je bent al op hun website, maar gaat toch op zoek naar een kortingscode omdat je die optie ziet bij het afrekenen. ArtenCraft is zeker een goede winkel en heeft heel scherpe aanbiedingen voor de meeste producten, maar voor andere is er dan marge genoeg genomen om die kortingen te kunnen dekken.

                              Ik ga meestal zelf naar Amazon, coolblue of bol en vergelijk de prijzen daar (via bstore.be). Je moet dan wel de produktreferentie kennen om te kunnen vergelijken, maar de prijsverschillen zijn vaak enorm.

                              Comment

                              Working...
                              X