Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor ED 28 - 300

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikkor ED 28 - 300

    Hallo,
    Heeft iemand ervaring met deze lens voor mijn D750 als travel lens en "doe alles"lens
    dank voor de aandacht
    Groeten
    Raf

  • #2
    Re: Nikkor ED 28 - 300

    Eigenaardig dat er geen reactie komt op mijn vraag, is die lens onbekend ? sinds 2011 in productie,
    Momenteel heb een analoge 24-105 lens (van een vorig tijdperk) op mijn nieuwe D750 en wil nu mijn vorig toestel, een D300s met 18-200, aanpassen met een nieuwe lens die ongeveer hetzelfde bereik heeft.
    Om een beetje zekerheid te hebben kom ik bij jullie te rade, of zijn er alternatieven die te overwegen zijn ?
    Hopelijk maakte ik me wat duidelijker en zie uit naar jullie mening, bedankt bij voorbaad

    Comment


    • #3
      Re: Nikkor ED 28 - 300

      Hier kan je alvast de ervaringen lezen van anderen op het DPReview forum.
      Toch 4 sterren op 5.
      Nikon D750, 24-120mm F4, SB910

      Comment


      • #4
        Re: Nikkor ED 28 - 300

        Iedereen zal je zeggen dat dit type lens een enorm compromis is ten voordele van allround inzetbaarheid en ten nadele van de beeldkwaliteit.
        Toch scoort deze Nikkor bovengemiddeld, ook op een full frame sensor, maar voor die prijs mag je ook wel wat verwachten.

        Afgaand op testverslagen en voorbeeldfoto's zou ik niet durven stellen dat de 28-300 op full frame even goed is als de 18-200 op APS-C, maar ik kan niet uit ervaring spreken wat de full frame betreft.

        Als je voor iets meer kwaliteit en iets minder bereik wil kiezen, is de 24-120/4.0 echt wel een dijk van een lens. Maar dan moet je natuurlijk iets anders verzinnen als je echt die 300mm nodig hebt...
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment


        • #5
          Re: Nikkor ED 28 - 300

          Hoi,

          Ik heb de Tamron versie voor algemeen en vooral vakantie gebruik.
          Lekker licht (een stuk lichter dan de Nikon variant) en met behoorlijke resultaten op mijn D750.
          Ik las de volgende test:

          Daar las ik ook hun test van de Nikon versie.
          Die kwam er duidelijk minder vanaf.
          Voor het binnenwerk, stedelijk gebruik en personenplaatjes gebruik ik de Tamron 24-70 f2.8 VC.
          De Tammy 28-300 heeft er de afgelopen zomervakantie bijna constant opgezeten.

          Adrie

          Comment


          • #6
            Re: Nikkor ED 28 - 300

            Even een PS-je...
            Achter die Tamron 28-300 test, staan een paar goede reacties, leuk om te lezen.
            Een "nadeel" ten opzichte van Nikon lenzen op een Nikon camera is het feit, dat de vervorming in de foto's (JPG's) niet in de camera gecorrigeerd worden.
            Dat kijkt dan een beetje vreemd in den beginne...
            In PS CS6 worden de NEF files wél automatisch gecorrigeerd, als je dat wilt.

            Om nog even te vermelden... Niet om te choqueren...
            Ik liep voorheen te wandelen met de 24-120 f4 VR lens en de 70-200 f4 VR in de tas
            Ik heb absoluut geen berouw om mijn switch naar de Tamron lenzen.
            Last edited by adrie; 24 augustus 2016, 20:34.

            Comment


            • #7
              Re: Nikkor ED 28 - 300

              Hallo, hallo,
              Veel dank voor de reactie's, nu kan ik een keus maken, je hebt me goed geholpen !
              Daar ik niet hou van gesleur met veel materiaal en de lens meestal op reis zal gebruiken kies ik toch voor de betrouwbaarste kwaliteit, het zal dus de Nikkor 28-300 worden.
              Ook dank aan het BD forum, ik heb er al veel van genoten !

              Comment


              • #8
                Re: Nikkor ED 28 - 300

                Uit welke bron blijkt dat Nikon het betrouwbaarst is...?

                Comment


                • #9
                  Re: Nikkor ED 28 - 300

                  Tamron geeft 5 jaar garantie...

                  Jaja
                  Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                  Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                  Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikkor ED 28 - 300

                    Een heel leuke lens. Deze zit er altijd op als wee uitstappen doen. Inderdaad, je mag niet Dee kwaliteit van een prima verwachten maar … met een beetje bewerking haal je er wel prachtige foto's uit.


                    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikkor ED 28 - 300

                      Hallo,
                      Morgen test ik mijn nieuwe (nikon) aanwinst uit, hopelijk kan ik iets posten bij jullie
                      Michien was de uitdrukking "betrouwbaar" slecht gekozen, "meer vertrouwen in Nikon" was beter geweest . . . en waarom ? ik las veel beoordelingen en de merendeel gaf de voorkeur aan nikon, daarbij was de lichtere bouw en de goedkope prijs geen garantie tot kwaliteit.
                      Daar ik geen ervaring heb met Tamron lenzen mag ik ze zeker niet minachten maar als het eenigzinds kan geef ik de voorkeur aan originele lenzen.
                      Nogmaals bedankt voor de reactie's !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikkor ED 28 - 300

                        Hoi,

                        Veel fotoplezier met je nieuwe aanwinst.
                        Velen hebben alleen vertrouwen in merkeigen lenzen, " de gemakkelijke optie"...
                        Anderen (zoals moi...) kijken verder, wat er zoal verkrijgbaar is in de prachtige wereld van fotografie.
                        Maakt 't net wat spannender, levendiger en dikwijls budgetvriendelijker .
                        Desalniettemin, lekker gaan spelen met de nieuwe lens en laat eens wat resultaten langskomen .

                        Adrie

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikkor ED 28 - 300

                          Oorspronkelijk geplaatst door Koenny Bekijk bericht
                          Hallo,
                          Morgen test ik mijn nieuwe (nikon) aanwinst uit, hopelijk kan ik iets posten bij jullie
                          Michien was de uitdrukking "betrouwbaar" slecht gekozen, "meer vertrouwen in Nikon" was beter geweest . . . en waarom ? ik las veel beoordelingen en de merendeel gaf de voorkeur aan nikon, daarbij was de lichtere bouw en de goedkope prijs geen garantie tot kwaliteit.
                          Daar ik geen ervaring heb met Tamron lenzen mag ik ze zeker niet minachten maar als het eenigzinds kan geef ik de voorkeur aan originele lenzen.
                          Nogmaals bedankt voor de reactie's !
                          Succes


                          Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

                          Comment

                          Working...
                          X