Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

goede beginnerslens dslr nikond7200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • goede beginnerslens dslr nikond7200

    welke is het beste om te leren fotograferen op crop op 50 mm moet ik dan de 35 mm 1,8 kopen?

  • #2
    Re: goede beginnerslens dslr nikond7200

    Waarom zit je om te rekenen, nergens voor nodig!
    Waarom kijk je naar een prime objectief? Het lijkt mij dat je met een zoom meer fun zult hebben om een en ander onder de knie te krijgen.

    Maar als je al weet naar wat voor beelden je op zoek bent.............

    Comment


    • #3
      Re: goede beginnerslens dslr nikond7200

      Sigma 17-50mm 2.8f OS
      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

      Comment


      • #4
        Re: goede beginnerslens dslr nikond7200

        Iets meer bereik: Nikon 18-140mm

        Jaja
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

        Comment


        • #5
          Re: goede beginnerslens dslr nikond7200

          Heb je nu een of andere kitlens tot je beschikking? Kijk dan wat je graag/veel gebruikt, 35mm of 50mm...

          Ik heb de 35mm 1.8 op een DX camera zoals de D7200 en dat is een erg leuke combo. Compact lichtgewicht, lichtsterk, haarscherp, ...
          De 50mm prime op je D7200 zal leuker zijn om portretten te nemen (dan moet je niet met je camera net voor de persoon gaan staan) maar is dan indoors iets minder flexibel in de gevallen dat je niet verder achteruit kan bijvoorbeeld. Ook voor algemene foto's en snapshots is die 50mm prime iets minder all round. Zo'n 35mm prime kost echt geen geld en is erg leuk speelgoed, het leert je om na te denken over je foto/compositie en niet constant te vertrouwen op je zoom.

          Sigma 17-50 2.8 is een leuk alternatief, dan heb je beide + wat groothoek, aan de andere kant kost die x2 en weegt die x3 ivm met de 35mm prime
          En die is terug iets minder lichtsterk.


          Meer bereik, met de 18-140mm zoals hierboven vermeld, tja dat is nog steeds een kitlens met mindere optische kwaliteiten, niet lichtsterk, variable aperture, ...
          Tis ook wel een beetje vreemd dat je een beginnerslens zoekt op een body van 1000€. Je investeert beter in een kwalitatieve lens dan in een dure body met features die je niet gebruikt.

          Comment


          • #6
            Re: goede beginnerslens dslr nikond7200

            Een 35mm 1.8 of een sigma 17-50 2.8

            Belangrijkste vraag is idd, 'wat ga je ermee doen'?

            Het welles / nietes spelletje laat ik aan de anderen over

            Comment


            • #7
              Re: goede beginnerslens dslr nikond7200

              Nikkor AF-S 17-55 DX f2.8 . Beter zal je niet vinden in dit segment.

              Mvg Yves.
              What you see is what you get

              Comment


              • #8
                Re: goede beginnerslens dslr nikond7200

                Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                Iets meer bereik: Nikon 18-140mm

                Jaja
                +1
                Een niet te onderschatten "kit" lens.
                Geweldige all-rounder met een deftig bereik.
                Nikon D750, 24-120mm F4, SB910

                Comment


                • #9
                  Re: goede beginnerslens dslr nikond7200

                  Oorspronkelijk geplaatst door yves23 Bekijk bericht
                  Nikkor AF-S 17-55 DX f2.8 . Beter zal je niet vinden in dit segment.

                  Mvg Yves.
                  De genoemde Sigma 17-50 schijnt toch echt beter te presteren hoor.

                  De 35mm heb ik ook wel eens gehad maar het moet wel je ding zijn om met primes te werken.
                  zelf heb ik hem na een dag weer verkocht omdat ik het niets vind.
                  Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                  Our English website: www.kaichitravel.com
                  Breng eens een bezoekje aan Siberie!

                  Comment


                  • #10
                    Re: goede beginnerslens dslr nikond7200

                    Om dan nog maar te zwijgen van de prijs van de Nikon versie.....

                    Comment


                    • #11
                      Re: goede beginnerslens dslr nikond7200

                      Oorspronkelijk geplaatst door Bobb Bekijk bericht
                      Om dan nog maar te zwijgen van de prijs van de Nikon versie.....
                      Aan het eind bleek de 17-55 de goedkoopste DX lens, die ik had. 2de hands gekocht en voor dezelfde prijs verkocht en dat is bij geen andere gelukt..
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: goede beginnerslens dslr nikond7200

                        dat is iets heel persoonlijks en eigenlijk kan al de rest slechts tips geven. meestal is je kitlens de beste lens om mee te leren fotograferen. bij mij persoonlijk werd mijn kitlens snel vervangen door een lichtsterke standaard zoom( sigma 17-50 f2.8 os) omdat ik vooral concerten fotografeerde toen. ondertussen heb ik enkel nog prime lenzen waarmee ik alles fotografeer van events tot headshots. Het is een kwestie van smaak.
                        A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                        Comment


                        • #13
                          Re: goede beginnerslens dslr nikond7200

                          Oorspronkelijk geplaatst door KoenD77 Bekijk bericht
                          +1
                          Een niet te onderschatten "kit" lens.
                          Geweldige all-rounder met een deftig bereik.
                          Hier ook een tevreden gebruiker van de 18-140.
                          Heeft een beetje last van chromatische aberratie naar de zijkanten van het frame bij de kortere brandpunten, maar dat is niet uitzonderlijk.

                          De 18-200 is kwalitatief vergelijkbaar met een stukje extra bereik ten koste van wat meer vervorming aan de groothoek-kant. Sommige exemplaren schijnen wat last te hebben van lens creep (ongewild in- of uitschuiven onder eigen gewicht), maar dat gebeurt bij heel wat lenzen en het is iets waar ik mij persoonlijk zelden aan erger. Op de recentste versie zit wel een knopje om hem vast te zetten als je niet aan het fotograferen bent.

                          Uiteraard is er helemaal niks verkeerd met een relatief goedkope lichtsterke prime (35, 50) of een Sigma 17-50 als je constante f/2.8 wil.
                          En een 16-85 wordt ook vaak onderschat of over het hoofd gezien, hoewel die 16mm echt een dikke bonus is op een APS-C sensor.

                          Keuzestress...
                          Je zal toch zelf moeten beslissen.
                          Pieter
                          --
                          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                          Comment


                          • #14
                            Re: goede beginnerslens dslr nikond7200

                            is ook voor zo iets concerten heb al een sigma 70-200 2,8 dacht aan de 18-35 van sigma 1,8

                            Comment


                            • #15
                              Re: goede beginnerslens dslr nikond7200

                              Wat denk je - als beginner zijnde - met de 18-35 op concert te kunnen doen?

                              Mijn mening is dan toch dat je een objectief in een zoombereik moeten zoeken wat beter aansluit op je 70-200, er zijn onderhand vele opties gegeven

                              Comment

                              Working...
                              X