Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Balcar ervaring?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Balcar ervaring?

    Zijn er hier mensen aanwezig met Balcar studioflits ervaring?

    Is het aangeraden om de dag van vandaag nog zo'n materiaal aan te kopen?

    Hoe zit het met hersteldienst (service) en spareparts? Want ik heb gelezen dat die jongens in 2008 over de kop zijn gegaan.

    Alvast bedankt voor jullie expertise.
    www.vulstekebvba.be

  • #2
    Re: Balcar ervaring?

    Ook hier niemand die dit kent?
    www.vulstekebvba.be

    Comment


    • #3
      Re: Balcar ervaring?

      Ik weet niet wat je bedoelingen voor dit materiaal is? Amateur, professioneel? - sporadisch of intensief gebruik? enz...

      Maar voor de gewone gebruiker zijn er tegenwoordig goedkopere kwalitatieve gebruiksvriendelijker merken beschikbaar.
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

      Comment


      • #4
        Re: Balcar ervaring?

        Ik wil mezelf een set kopen waar ik achterna niet moet van zeggen dat ze me op één of andere manier tekort schiet. Ik heb namelijk geen zin om eerst een amateurset te kopen, vervolgens die te moeten verkopen voor een semi pro set, om dan uiteindelijk toch te moeten constateren dat een pro set beter zou geweest zijn. Zo beetje het D90 - D300s - D700 - D3s verhaal. Daarnaast presenteert pro materiaal zich altijd iets "professioneler" tov de klant (das toch mijn subjectieve mening).

        De bedoeling is om er enerzijds op locatie mee de juiste belichting te voorzien voor "zetelshoots" op familiefeesten, trouwpartijen en galabals. Het materiaal moet daarom tegen een stootje kunnen en betrouwbaar zijn.

        Anderzijds zou ik die ook willen gebruiken om thuis of op locatie portretten te nemen.

        In eerste instantie gaat het waarschijnlijk allemaal niet te intensief zijn, maar ik wil het wel "professioneel" gebruiken.

        Het extra voordeel (in mijn ogen toch) van pro materiaal te kopen, is dat het relatief waardevast is. Ik heb er in ieder geval nog nooit spijt van gehad om tweedehands pro glas en pro body's te kopen. Maar misschien ligt dat bij studioflitsen anders... vertel het me aub !

        En als laatste geeft professioneel materiaal me altijd gevoel dat het betrouwbaarder is en/of langer zal meegaan dan het goedkopere alternatief.

        Je had het over "goedkopere, kwalitatieve en gebruiksvriendelijke" alternatieven. Wat bedoel je dan juist? Graag had ik ook geweten wat er niet zo gebruiksvriendelijk is aan de Balcar optie.

        thx!
        www.vulstekebvba.be

        Comment


        • #5
          Re: Balcar ervaring?

          De modernere systemen zoals Elinchrom en Profoto kun je de sterkte van je lichten vanop de camera regelen (telkens naar je lampen of generator lopen, om bij te regelen komt ook niet professioneel over).


          Met de Elinchrom ELC pro 500 kun je bvb makkelijk foto's maken tegen 10 beelden per seconden.
          Last edited by zunoel; 25 augustus 2016, 12:44.
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

          Comment

          Working...
          X