Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

9de linie 1914

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] 9de linie 1914


  • #2
    Re: 9de linie 1914

    Ik wil mezelf geen goede fotograaf noemen, integendeel, eerder een prutser met een camera, maar wat ik wel weet is dat scherpte bij een portret redelijk cruciaal is. Daarom dat ik deze foto hier nooit zou posten, ik zou hem na het importeren in Lightroom zelfs meteen weer deleten. Ik hoop dat je mijn reactie niet persoonlijk neemt (sommigen vinden dat ik bot kan antwoorden), maar dat is gewoon mijn mening over deze foto.

    Comment


    • #3
      Re: 9de linie 1914

      @ Leonide, ik neem de reactie wel persoonlijk, want het is natuurlijk mijn foto
      Maar ik zie nu ook wel dat hij niet scherp genoeg is (met verkleinen en uploaden is er precies wat scherpte weggegaan, maar in eerste instantie is hij ook niet scherp genoeg waarschijnlijk).
      Ik vroeg om een oordeel en jij gaf me dat....bot of niet....het is eerlijk en ik heb daar helemaal geen problemen mee.

      Comment


      • #4
        Re: 9de linie 1914

        Ik volg gedeeltelijk Leonide ivm met de scherpte...

        Echter als ze het lightroom / gooi weg verhaal zouden volgen in oorlogsmusea.. Dan zou er ineens plek voldoende zijn voor mijn prive collectie op te hangen. het standpunt, wat je in beeld wil brengen.. Is in mijn ogen zeer goed. Je geeft door die wazige bril zelfs een effect dat je vaak ziet in "oudere" beelden...

        Voor mij zeker geen slecht beeld.. Ik zou enkel een magere jonge knaap dit hebben laten dragen die opgedroogd modder aan zijn gezicht heeft hangen...
        Mijn materiaal mag misschien gestolen zijn, maar bijdragen kan ik ook op een andere manier

        Comment


        • #5
          Re: 9de linie 1914

          De scherpte ligt op de haren achteraan en niet op de ogen. Misschien heb je er nog andere van deze man?

          Comment


          • #6
            Re: 9de linie 1914

            Ik volg volledig, scherpte is ondermaats.
            Op naareen volgende.

            Comment


            • #7
              Re: 9de linie 1914

              vind het wel iets hebben. De man doet het heel goed met zijn expressie. Maar scherpte ligt idd verkeerd. Blur die haartjes opzij en de schouders genoeg,zodat niets echt scherp is en je hebt toch een bruikbaar beeld...naar wat Anteros zei.
              Wat me altijd opvalt bij dit soort foto's en evenementen waar iets historisch nagespeeld wordt, is dat er nooit eens jonge mensen aan meedoen....het is altijd een oudere nonkel die in de rol van jonge soldaat van weleer kruipt.
              My Website : http://www.ineedair.org
              Music / Painting / Motion Graphics / Image
              Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

              Comment


              • #8
                Re: 9de linie 1914

                Jammer van de scherpte inderdaad, maar om hem dan maar meteen in de vuilbak te gooien (dan kan er nog wel méér achteraan...). Gewoon het botte van de reactie vergeten, en opnieuw...
                Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                (BD1383NL)

                Comment


                • #9
                  Re: 9de linie 1914

                  Je kan er natuurlijk nog wat korrel op zetten en zeggen dat het kunst is

                  Comment


                  • #10
                    Re: 9de linie 1914

                    Als inhoudelijke verwijzing naar een oorlogsverleden vind ik de foto voldoende ook al ligt de scherpte niet op de juiste plaats, maar dat heeft wel iets zoals Ineedair ook schreef.
                    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                    Comment

                    Working...
                    X