Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tolvignet Duitsland

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tolvignet Duitsland

    Het is me nu niet duidelijk of er al een tolvignet moet gekocht worden om in Duitsland op de autostrade te mogen rijden. Op het internet van alles te lezen en ook al gevonden dat er een bestaat voor tien dagen en in andere info
    staat er dan dat het nog niet in voege is. Ook niet te vinden waar ik deze dan voor vertrek hier in Belgie kan kopen of is dit enkel aan de grens dan te verkrijgen.
    Een milieusticker kan ik bestellen via de VAB dus dat is al opgelost.

    Iemand hier meer info over?

    Gr, Daniel.

  • #2
    Re: Tolvignet Duitsland

    Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
    Het is me nu niet duidelijk of er al een tolvignet moet gekocht worden om in Duitsland op de autostrade te mogen rijden. Op het internet van alles te lezen en ook al gevonden dat er een bestaat voor tien dagen en in andere info
    staat er dan dat het nog niet in voege is. Ook niet te vinden waar ik deze dan voor vertrek hier in Belgie kan kopen of is dit enkel aan de grens dan te verkrijgen.
    Een milieusticker kan ik bestellen via de VAB dus dat is al opgelost.

    Iemand hier meer info over?

    Gr, Daniel.
    Is dat iets nieuws, recents ??? Ik had nog nooit gehoord over een vignet voor personenwagens om op autostrades daar te rijden ????
    Voor vrachtwagens daar bestaat het reeds lang, maar voor personenwagens....

    En voor sommige steden is er inderdaad een milieusticker vereist en ik denk dat dit dan voor zowel personen- als vrachtwagens is.
    Ik heb daar alleen ervaring mee voor Keulen :

    Vanaf 1 juli 2014 mogen enkel nog auto’s met groene stickers Keulen in.
    Heb je een auto een auto van voor 1992 of in het geval van een dieselmotor van voor 2006, dan zul je dus geen milieusticker kunnen kopen en mag je Keulen dus ook niet in.


    Met een dieselwagen van 10 jaar oud kom je er dus zelfs niet meer in, want je kan geen sticker kopen !
    Er zijn enkele uitzonderingen, die kan je makkelijk op het www vinden.

    Maar die milieustickervoorwaarden zouden van stad tot stad verschillen naar het schijnt.

    Comment


    • #3
      Re: Tolvignet Duitsland

      Milieu stikker heb je alleen nodig indien je een van deze steden aan doet: http://gis.uba.de/website/umweltzonen/index.html

      Tolvignet heb je niet nodig, is nog niet ingevoerd voor personenauto's, dat zal op z'n vroegst einde van 2016 zijn...

      Comment


      • #4
        Re: Tolvignet Duitsland

        Bedankt voor de reacties. Is nog niet in gebruik en deze voor het milieu is eenmalig zolang je met de zelfde nummerplaat blijft rijden.

        Comment


        • #5
          Re: Tolvignet Duitsland

          Klopt, en ik rij al 2 jaar bijna elke maand naar Duitsland zonder die sticker, nog nooit problemen gehad.
          Boete zou 40€ zijn, en je riskeert enkel een boete als je langs de straat parkeert. Al rijdend of in een hotelparking is het risico 0.

          Comment


          • #6
            Re: Tolvignet Duitsland

            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Klopt, en ik rij al 2 jaar bijna elke maand naar Duitsland zonder die sticker, nog nooit problemen gehad.
            Boete zou 40€ zijn, en je riskeert enkel een boete als je langs de straat parkeert. Al rijdend of in een hotelparking is het risico 0.
            Wij komen nogal eens in Keulen en daar hebben ze in het begin dat de sticker was ingevoerd een tijdje het systeem gehanteerd van 30 € boete, maar je moest alsnog een sticker gaan kopen.
            Sedert 1 juli 2015 is het direct een boete van 80 euro.
            Als buitenlander geniet je nu meestal nog het voordeel van de twijfel (je zou wel eens geen weet kunnen hebben van het bestaan van die sticker ), en ze geven een verwittiging, maar je moet wel stante pede de umweltzone met je voertuig verlaten.

            Een paar maanden terug werd ik nog staande gehouden aan rode lichten omdat ik geen sticker had.
            Ik was gewoon vergeten mijn gehandicapten parkeerkaart op het dashbord te plaatsen.
            Kaart plaatsen en ik mocht weer verder.

            Dat ze dus niet controleren op rijdende voertuigen...... alhoewel, ik stond stil aan de rode lichten .

            Comment


            • #7
              Re: Tolvignet Duitsland

              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              Wij komen nogal eens in Keulen en daar hebben ze in het begin dat de sticker was ingevoerd een tijdje het systeem gehanteerd van 30 € boete, maar je moest alsnog een sticker gaan kopen.
              Sedert 1 juli 2015 is het direct een boete van 80 euro.
              Als buitenlander geniet je nu meestal nog het voordeel van de twijfel (je zou wel eens geen weet kunnen hebben van het bestaan van die sticker ), en ze geven een verwittiging, maar je moet wel stante pede de umweltzone met je voertuig verlaten.

              Een paar maanden terug werd ik nog staande gehouden aan rode lichten omdat ik geen sticker had.
              Ik was gewoon vergeten mijn gehandicapten parkeerkaart op het dashbord te plaatsen.
              Kaart plaatsen en ik mocht weer verder.

              Dat ze dus niet controleren op rijdende voertuigen...... alhoewel, ik stond stil aan de rode lichten .
              Eigenlijk best grappig hé Djivan, als je een gehandicaptenkaart hebt dan hoeft een milieusticker niet meer ?

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: Tolvignet Duitsland

                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                Eigenlijk best grappig hé Djivan, als je een gehandicaptenkaart hebt dan hoeft een milieusticker niet meer ?

                grts
                Sieg
                Is hééééél raar inderdaad, maar als ik iets niet moet betalen, dan stel ik mij daar meestal geen vragen bij .

                Dit zijn de vrijstellingen voor Keulen :

                Als je voertuig een brom- of snorfiets, motor, scooter of driewieler is
                Als je voertuig een landbouwtractor of andere landbouwmachine is
                Als je in het bezit van een Europese Gehandicaptenparkeerkaart bent
                Als je voertuig een historisch kenteken van meer dan 30 jaar oud heeft

                Tsja, en in de meeste Belgische steden betaal je ook geen parkeergeld als gehandicapte, terwijl je toch ook een parkeerplaats inneemt.
                En dat is zo zelfs buiten de speciale parkeerplaatsen voor gehandicapten, en dat weten velen niet.
                Wel oppassen, want dit verschilt van gemeente tot gemeente en van stad tot stad.
                Vroeger werd die lijst gepubliceerd, maar die wijzigt zo veel, dat men nu gewoon zegt dat je je goed moet informeren bij de betreffende dienst van die stad/gemeente.

                Ook waar parkeren in tijd beperkt is geldt dit niet bij gebruik van een gehandicapten parkeerkaart.
                Ook dat weten velen niet.

                Het is een kwestie van goed op de hoogte te zijn van je rechten, want niemand of geen enkele instantie komt het je vertellen.
                Je moet zelf op zoek gaan.
                Last edited by Guest17; 22 augustus 2016, 12:09.

                Comment

                Working...
                X