Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Photo Professional of Lightroom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon Photo Professional of Lightroom

    Ik gebruik nu de software die bij mijn Canon spiegelreflex was bijgeleverd, nl. Canon Photo Professional.
    Ik zie dat hier veel wordt gebruik gemaakt van Lightroom. Is dit echt een meerwaarde of is er tov de Canon Photo Professional software niet veel verschil in mogelijkheden?

  • #2
    Re: Canon Photo Professional of Lightroom

    Ik ken CPP niet, dus kan niet vergelijken.
    Wat je kan doen is de trailversie van Lightroom te installeren. Dan kan je deze zelf 30 dagen uitproberen en zelf ervaren wat de voor/nadelen zijn.
    --> www.brandnewimage.be <--

    Comment


    • #3
      Re: Canon Photo Professional of Lightroom

      Ik heb zeer lang CPP gebruikt en je kan er heel veel mee doen.
      Maar op een bepaald moment had ik de indruk dat LR meer uit de raw's haalde.
      Dat is misschien verleden tijd, maar ondertussen zit heel mijn fotobestand in LR. Dat is net één van de sterke punten, maar weet wel dat je er dan voor altijd aan vast zit.

      Comment


      • #4
        Re: Canon Photo Professional of Lightroom

        Lightroom heeft vooreerst de grote bibliotheek functie (super handig), en ook het bewerken vind ik gebruiksvriendelijker in Lightroom.
        Ik heb CPP ook wel op mijn laptop, om snel eens iets te proberen (bijv. op reis). Ik fotografeer enkel in Raw. Bewerken is dus normaal voor thuis, maar soms wil je toch al eens checken, je moest maar eens dat shot gemist hebben. Dan val ik terug op CPP. Je kan er al heel veel mee, maar toch vind ik lightroom gebruiksvriendelijker.

        Comment

        Working...
        X