Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Streep wegwerken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Streep wegwerken

    Beste,

    Ik heb een probleempje met een foto. Er is een donkere streep bovenaan die ik maar niet goed weg krijg in photoshop.

    kan er iemand helpen aub? en even vertellen hoe ik deze precies weg krijg? ik krijg objecten zonder probleem verwijderd, maar dit lukt mij nu echt niet.

    Het gaat over deze foto:


    Alvast bedankt.
    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

  • #2
    Re: Streep wegwerken

    Met of zonder pijl?
    In photoshop met de 'stamp' tool gespeeld, erna exporteerd naar lightroom en met een brush zwart en shaduwen eruit halen. Het is een beetje uitproberen, telkens als je opnieuw begint kom je anders uit.
    Als je wacht tot Februari dan eindigt mijn photoshop cursus haha (ik begin in September)



    Last edited by FrankeeG; 20 augustus 2016, 16:50.
    Mijn Flickr: https://www.flickr.com/photos/138701916@N06/

    Comment


    • #3
      Re: Streep wegwerken

      Zelf zou ik als eerste stap proberen om rondom de streep een selectie te maken, en met 'Vullen' met inhoud behouden deze weg te werken, gezien het in de lucht is.

      Comment


      • #4
        Re: Streep wegwerken

        Dag FrankeeG,
        Kan je de foto desnoods in .JPG hier neerzetten zodat we die kunnen uitproberen.
        Ik zou deze foto eerst inladen in Lightroom en hieruit bewerken met Photoshop.
        Dan kan je werken met de Spot healing brush, saven en die staat gecorrigeerd terug in Lightroom
        Met de *.jpg versie kan ik je voordoen
        D3, D700, D200, AF-S Nikkor 24-70 f/2.8G IF-ED, AF Nikkor 50mm f/1.4D, AF-S VR Zoom-Nikkor 70-200mm f/2.8G IF-ED,AF-S VR Micro-Nikkor 105mm f/2.8G IF-ED,1x Speedlight SB900, 1x Speedlight SB800, 2 x Speedlight SB600, , Wireless Commander SU-800,

        Comment


        • #5
          Re: Streep wegwerken

          Ofwel vuur toevoegen aan de bomen, lijkt wel rook van een brandje

          Comment


          • #6
            Re: Streep wegwerken

            Je mag mij het originele beeld sturen, dan doe ik mijn best en stuur ik het terug na correctie.
            Na selectie vullen met behoud van inhoud, zoals Stefan C. suggereerde, doet de job perfect volgens mij.
            Stuur naar: eddy.alewaters@gmail.com
            Straatfotograaf in Antwerpen

            Comment

            Working...
            X