Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hardangerfjord + Up

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Hardangerfjord + Up

    Tijdens mijn reis in Noorwegen voor de eerste keer een grijsfilter gebruikt.
    Genomen net na een grijze zonsondergang langs het Hardangerfjord in Noorwegen.
    Vond hem toch niet slecht voor een eerste poging..


    Gunther





    UPDATE:

    Last edited by Gunthy; 20 augustus 2016, 17:17.
    Bouwjaar 1993. Canon 70D - Tokina 11-16- Canon 17-55 - ... + Canon powershot SX60

  • #2
    Re: Hardangerfjord

    Door de kiezels mee te nemen heb je een giga diepte gemaakt .
    De WB had voor mij wat warmer gemogen.
    Verder is er een stevige vertekening (de paaltjes) te zien.
    Niet schrikken van mijn commentaar hoor, maar meenemen voor de toekomst. En zeker niet bij deze poging laten.
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

    Comment


    • #3
      Re: Hardangerfjord

      Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
      Door de kiezels mee te nemen heb je een giga diepte gemaakt .
      De WB had voor mij wat warmer gemogen.
      Verder is er een stevige vertekening (de paaltjes) te zien.
      Niet schrikken van mijn commentaar hoor, maar meenemen voor de toekomst. En zeker niet bij deze poging laten.
      Kan ik alleen maar in volgen, goed geformuleerd

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Hardangerfjord

        Verticaal en landschappen, het blijft een beetje wringen bij mij. Maar dan krijg je inderdaad meer diepte. Moet mijn voorgangers volgen wat de vertekening betreft. Het blauwe vind ik persoonlijk wel mooi.
        http://www.patricklemaire.photography/

        Comment


        • #5
          Re: Hardangerfjord

          Je eerste stappen in lange sluitertijd fotografie is in ieder geval goed gelukt...Mooi beeld.. Volg betreft vertekening en WB, waarschijnlijk je tokina behoorlijk naar beneden gericht gehad.
          Persoonlijk vind ik het gedeelte tussen voorgrond en het steigertje wel wat leeg...
          Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
          MIJN WEBSITE

          Comment


          • #6
            Re: Hardangerfjord

            Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
            Je eerste stappen in lange sluitertijd fotografie is in ieder geval goed gelukt...Mooi beeld.. Volg betreft vertekening en WB, waarschijnlijk je tokina behoorlijk naar beneden gericht gehad.
            Persoonlijk vind ik het gedeelte tussen voorgrond en het steigertje wel wat leeg...
            Ik volg volledig, de leegte is wat jammer, maar als beginner in LE wel knap hoor
            groeten, Kristof
            Canon EOS 5D mkII

            Comment


            • #7
              Re: Hardangerfjord

              Bedankt voor de interessante feedback.
              Foto is genomen tijdens blauwe uurtje, maar is misschien inderdaad wat te blauw.
              De lensvertekening is inderdaad wel zichtbaar, scherp opgemerkt.
              Lens was inderdaad erg naar beneden gericht om zo diepte te creëren.

              Heb in ieder geval een update geplaatst met aangepaste WB en minder vertekening.
              Ook bedankt voor de complimenten. Zal zeker blijven oefenen..
              Bouwjaar 1993. Canon 70D - Tokina 11-16- Canon 17-55 - ... + Canon powershot SX60

              Comment


              • #8
                Re: Hardangerfjord

                Is er iets misgegaan met plaatsen ?
                De update is blauwer dan de bovenste nl. Ook de vertekening is niet veel verandert.
                Tip : De top van een paal , moet recht onder de spiegeling daarvan staan.
                Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                Vriendelijke groeten, Johan

                Comment


                • #9
                  Re: Hardangerfjord

                  Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                  Is er iets misgegaan met plaatsen ?
                  De update is blauwer dan de bovenste nl. Ook de vertekening is niet veel verandert.
                  Tip : De top van een paal , moet recht onder de spiegeling daarvan staan.
                  Er is iets misgegaan, maar heb nu normaal de juiste foto bij de update geplaatst.
                  Veel verschil is er niet, want het was effectief het blauwe uurtje toen.
                  De vertekening krijg je niet helemaal weg, want de ponton liep schuin naar de horizon toe.
                  Vanuit mijn positie kon je die paaltjes dan toch niet recht zien staan? Heb in Lightroom lensprofiel toegepast + manuele correcties.

                  Groetjes,

                  Gunther
                  Bouwjaar 1993. Canon 70D - Tokina 11-16- Canon 17-55 - ... + Canon powershot SX60

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hardangerfjord

                    Een horizontale lijn kan door het perspectief scheef op een foto staan. Verticale lijnen blijven altijd recht.
                    Maar stel dat een paal scheef naar rechts staat, dan is de spiegeling ook naar rechts.
                    Geen probleem van maken en lekker nieuwe foto's maken , en het geleerde meenemen. Je bent hier op een goede plek om te leren.
                    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                    Vriendelijke groeten, Johan

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hardangerfjord

                      Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                      Geen probleem van maken en lekker nieuwe foto's maken , en het geleerde meenemen. Je bent hier op een goede plek om te leren.
                      Bedankt! Bijleren doe ik zeker
                      Bouwjaar 1993. Canon 70D - Tokina 11-16- Canon 17-55 - ... + Canon powershot SX60

                      Comment

                      Working...
                      X