Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olmsted Point, nu met bomen en wolken.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Olmsted Point, nu met bomen en wolken.


    Bij deze foto hoort wat uitleg. Ik probeer, hopelijks is het wat begrijpelijk en niet vervelend.

    Yosemite National Park ligt aan de westelijke kant van de Sierra Nevada. Half Dome ligt middenin het park, Olmsted Point ligt dan weer in het oosten van Yosemite langs de baan die naar Tioga pas gaat, en dat is een pas over de kam van de Sierre Nevada. Je ziet vanuit Olmsted Point Half Dome dus richting het westen, en de Sierre Nevada richting het oosten (volg je nog?).

    Vorige foto, zonsondergang over Half Dome, gezien vanuit Olmsted Point, was er geen wolkje aan de lucht. Die lucht kleurde wel wat onnatuurlijk wegens de filtering door de blauwe bosbranddampen die over gans Californië hangen. Een gebied dat geteisterd wordt door jarenlange droogte en daar de gevolgen van ondervind met woedende bosbranden à volonté.


    Langs de oostkant, dus de kant van de Sierra Nevada, 180 graden weg van de vorige foto, ging die avond een enorm onweer. Bij ons zie je meestal de kleuren van de zonsondergang richting de ondergaande zon, hier is dat dus juist omgekeerd : doordat er geen wolkje aan de lucht was in het westen, gaan de zonnestralen helemaal 180graden door de lucht, gefilterd door lucht en brandwolken, en kaatsen dan terug op de wolken in het oosten. Dat leverde een enorm spektakel op, met kleuren die nogal ongeloofwaardig waren.

    Ik was echter zo hard bezig met Half Dome dat ik het eerst niet echt in de gaten had. Maar toen de zon weggezakt was van Half Dome draaide ik me op, en had ik nog net tijd om dees bomekes op de gevoelige plaat te zetten.






    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

  • #2
    Re: Olmsted Point, nu met bomen en wolken.

    De natuur verheerlijkt zichzelf en staat in brand. Lekkere sfeer waar de bomen op hun plaats staan door het opnamepunt van de fotograaf
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

    Comment


    • #3
      Re: Olmsted Point, nu met bomen en wolken.

      Zeker een mooie Pieter !
      Vooral de opbouw van links naar rechts is zeer fraai.
      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

      Vriendelijke groeten, Johan

      Comment


      • #4
        Re: Olmsted Point, nu met bomen en wolken.

        Mooie opname met prachtige avondkleuren en een goed gekozen compo (al had ik persoonlijk de bomen meer verdeeld over de breedte)

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Olmsted Point, nu met bomen en wolken.

          Een geluk met een ongeluk, want de kleuren zijn prachtig.
          http://www.patricklemaire.photography/

          Comment


          • #6
            Re: Olmsted Point, nu met bomen en wolken.

            Weer een erg mooie..Top die bomen zo tegen die "vlammende" lucht..
            Soms is het zeker verstandig ook even achter je te kijken..Soms kunnen we het hier ook wel eens hebben, al is in 99 van de gevallen de meeste kleur waar de zon onder gaat..
            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
            MIJN WEBSITE

            Comment


            • #7
              Re: Olmsted Point, nu met bomen en wolken.

              Vette plaat
              Wat een fantastische kleuren!
              groeten, Kristof
              Canon EOS 5D mkII

              Comment


              • #8
                Re: Olmsted Point, nu met bomen en wolken.

                Fantastische lucht!
                https://www.naturephotoportal.com/

                Comment


                • #9
                  Re: Olmsted Point, nu met bomen en wolken.

                  Kleuren zijn zalig qua como had ik persoonlijk iets meer ruimte willen zien zeker bovenaan.
                  Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
                  Groeten
                  Kurt

                  Comment


                  • #10
                    Re: Olmsted Point, nu met bomen en wolken.

                    Wat een prachtig kleurenpalet

                    Groetjes Katrien
                    Groetjes Katrien
                    Which of my photographs is my favorite? The one I'm going to take tomorrow. By Imogen Cunningham

                    Comment


                    • #11
                      Re: Olmsted Point, nu met bomen en wolken.

                      Prachtige kleuren, de compo kan me iets minder bekoren

                      Comment


                      • #12
                        Re: Olmsted Point, nu met bomen en wolken.

                        Ik zag die ergens veel groter en dat geheel kwam daar dan beter tot zijn recht
                        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Olmsted Point, nu met bomen en wolken.

                          Meestal staan mijn foto's die ik op BD zet ook op mijn flickr, om in een iets minder minutieus bewerkte versie. Daar staan ze net iets groter (De laatste tijd op 1750px).

                          Ook hier dank aan allen die iets gepost hebben !
                          mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Olmsted Point, nu met bomen en wolken.

                            Een mooi verhaal (en neen verveelt helemaal niet, integendeel en dito foto
                            https://www.behance.net/Lynx1966

                            Comment


                            • #15
                              Re: Olmsted Point, nu met bomen en wolken.

                              Heel mooie kleuren hoor, maar ook ik twijfel over de compositie. Toch knap wat de natuur ons te bieden heeft het.

                              Mvg John
                              http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

                              Comment

                              Working...
                              X