Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon reflex beu, liever bv. SONY CYBERSHOT DSC-RX100IV

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon reflex beu, liever bv. SONY CYBERSHOT DSC-RX100IV

    Mijn vrouw is de grootte en gewicht van haar Canon reflex beu, en wil een kleine camera, liefst met vaste lens, want als je de foto's ziet van de nieuwe generatie compacts, dan krijg je zeker waardige foto's.
    Ik zocht even op het net, en na het bekijken van een Fujifilm X100T ben ik wel meer gewonnen voor de SONY CYBERSHOT DSC-RX100IV .
    Wat mij opvalt is dat voor deze camera in het nederlandse gebied de stevige prijs van 1.199 euro gevraagd wordt.
    Maar op bv Amazon kost dit toestel 842 Euros, dat is zo maar eventjes 350 euro minder dan dat je hier mag ophoesten.
    Soms iemand op BD die een beterkoop weet dan die 1199 € in de ons omringende landen ??
    Met dank.
    Klein kodakske

  • #2
    Re: Canon reflex beu, liever bv. SONY CYBERSHOT DSC-RX100IV

    Oorspronkelijk geplaatst door vroy Bekijk bericht
    Maar op bv Amazon kost dit toestel 842 Euros, dat is zo maar eventjes 350 euro minder dan dat je hier mag ophoesten.
    Welke Amazon site is dat dan ?

    Je moet opletten of er geen btw en invoerkosten bijkomen ook.

    Comment


    • #3
      Re: Canon reflex beu, liever bv. SONY CYBERSHOT DSC-RX100IV



      Klein kodakske

      Comment


      • #4
        Re: Canon reflex beu, liever bv. SONY CYBERSHOT DSC-RX100IV

        Klik.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: Canon reflex beu, liever bv. SONY CYBERSHOT DSC-RX100IV

          Ah, voila, dat zijn amerikaanse netto prijzen. Daar komt dus 21 % btw bij plus zo'n 13 euro inklaringskosten (als het transport gratis is, anders betaal je daar ook nog eens 21 % btw op).

          En bij Adorama is het alvast betalend :



          En wellicht is dit je ook ontgaan :

          " Special Shipping Information: Due to federal and international regulations, this product can only be shipped within the continental United States. "

          Zelfs bij Amazon.de moet je de duitse btw (19%) eruithalen en dan er 21 % aan toevoegen (dat gebeurt automatisch maar zie je pas op het einde van de betaalprocedure).

          eGlobal ... trekt er meer op ... als je het aandurft en als je geen nood hebt aan europese garantie.
          Last edited by Empe; 17 augustus 2016, 19:54.

          Comment


          • #6
            Re: Canon reflex beu, liever bv. SONY CYBERSHOT DSC-RX100IV

            Sony Cyber-shot RX100 IV Zwart kopen? Vergelijk de shops met de beste prijzen op Tweakers. Wacht je op een prijsdaling? Stel een alert in.

            Comment


            • #7
              Re: Canon reflex beu, liever bv. SONY CYBERSHOT DSC-RX100IV

              Bekijk zeker ook de fujifilm x70 eens, compactcamera met aps-c sensor. Ik gebruik deze ook en heel tevreden over

              Comment


              • #8
                Re: Canon reflex beu, liever bv. SONY CYBERSHOT DSC-RX100IV

                De vorige versie (mk3) kost 700 euro, ik zou eerder daarnaar eens kijken. Elke generatie is natuurlijk iets beter, maar meestal is zo'n prijsverschil niet te verantwoorden tov de vorige generatie.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon reflex beu, liever bv. SONY CYBERSHOT DSC-RX100IV

                  Oorspronkelijk geplaatst door LoP Bekijk bericht
                  De vorige versie (mk3) kost 700 euro, ik zou eerder daarnaar eens kijken. Elke generatie is natuurlijk iets beter, maar meestal is zo'n prijsverschil niet te verantwoorden tov de vorige generatie.
                  Grootste verschil is 4K en slow mo op de mk4, de rest is identiek op de mk3.
                  X70 heeft een 18.5mm (crop) = 28mm (FF) vast brandpunt afstand, en kan ook op 35 en 50 mm (FF) foto's trekken maar dan enkel in JPEG. Is iets groter (10%) maar handzamer in gebruik daar je diafragma, sluitertijd en belichtingscompensatie op het toestel staan, maar past ook perfect in een jaszak/kleine handtas ;-)
                  X70 heeft touchscreen (focus punt met de vinger te bepalen = heel handig), maar geen EVF (uitklapbaar bij RX100 m3/m4).
                  X70 = € 629 vs RX100 mk3 = € 839 (laagste Belgische prijzen)
                  Zeker beiden eens uitproberen!
                  Fujifilm X-T1 - Fujifilm X70 - XF 18-55mm, XF 55 -200, Samyang 12mm F/2.0, XF 23mm f/1.4 R, XF 35mm f/1.4 R, Nissin i40

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon reflex beu, liever bv. SONY CYBERSHOT DSC-RX100IV

                    Er is tussen de verschillende versies RX100 redelijk wat verschil qua extra's zoals al dan niet EVF of flitser, en qua bereik vs. lichtsterkte, maar de sensor- en beeldkwaliteit verschillen nauwelijks.
                    Persoonlijk zou mijn vrouw voor versie I of II gaan denk ik: wat meer bereik, en een pak goedkoper...

                    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon reflex beu, liever bv. SONY CYBERSHOT DSC-RX100IV

                      Dank jullie wel, zal het allemaal eens nalezen en de linken volgen, misschien zitter er wel betere idee's in dan die van mij.
                      Klein kodakske

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon reflex beu, liever bv. SONY CYBERSHOT DSC-RX100IV

                        Hallo,

                        Ik gebruik nog steeds de Sony RX100MkI - en dat naast de Nikons D500, D7200 en D5200.
                        Dat ik dit "oudje" nog steeds gebruik bewijst de kwaliteit.
                        Maar ... verwacht niet dezelfde kwaliteit en flexibiliteit van een DSLR.
                        Als je vrouw zich daar van bewust is, dan stopt hier mijn verhaal ...
                        In het andere geval- toch eens even wat voorbeeldfoto's binnenhalen en vergelijken. Dat kan nooit kwaad ...

                        Jaja
                        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                        Comment

                        Working...
                        X