Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laptop cooling pad

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Laptop cooling pad

    Hallo, weer een electriciteits-vraagje
    Ik heb na lange tijd weer mijn AKASA-cooling pad van de zolder gehaald; ik wil hier een redelijk dunne laptop op plaatsen ( HP SPECTRE X-360).
    Niet dat deze laptop last heeft van oververhitting, maar ik heb het ding toch, dus better safe than sorry
    Het cooling pad is erg geruisloos, volledig uit aluminium en zeer efficiënt.
    Maar daar ik 0,0 % verstand heb van electriciteit hier dus even een vraagje.
    Het cooling pad moet natuurlijk zijn voeding krijgen. De voeding uit de laptop trekken lijkt me water naar de zee dragen, daarom wil ik het pad extern voeden.
    PS: De laptop zal constant "aan" staan gedurende plusminus 9-10 uur. ( Ja, ik maak maak lange dagen ... )
    Wat zijn de opties ?
    1) Ofwel een Kensington USB-HUB ( voordeel, nog wat extra poortjes, maar niet écht nodig )
    2) Ofwel één van de twee stroomdadaptertjes, zo het type waar je een USB-kabel kan insteken.
    Dus welke adapter gebruik ik het best / wat is het veiligste ?
    Misschien zullen wat foto's helpen
    Het lange blokje hoort bij de Kensington hub.
    Bij voorbaat dank !






    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Laptop cooling pad

    Eerlijk gezegd zie ik daar het nut niet van in, maar ieder wat wils. 😆
    Waar je een laptop echt mee kan oververhitten is door hem op de schoot te nemen en luchtgaten dicht te houden.
    De laatste 15 jaar nooit zoiets gebruikt en de laptop staat hier gemiddeld ook 10 uur per dag aan en vaak nog langer.
    Uw keuze, maar ik vind het zelf verloren moeite.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Laptop cooling pad

      Ook nog nooit problemen mee gehad, maar hoe dunner hoe meer risico op verhitting, en ik heb hier toch alle spullen liggen + het geeft de laptop nog een klein beetje helling = aangenamer om te typen

      Maar...welke adapter neem ik
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Re: Laptop cooling pad

        Als je de verkeerde adapter neemt, dan loopt je Cooling Pad misschien wel warm .

        Comment


        • #5
          Re: Laptop cooling pad

          Meten is weten hé Alfa, maar als je kan lezen wat er op die twee ventilatoren staat weet je wat je nodig hebt.
          Eigenlijk kan je niets fout doen met die grote van 4 Amp te gebruiken, maar als je ventilatoren maar 0,2 Amp per stuk vragen
          speelt het geen rol voor welke je kiest, 5 Volt is wat telt, wil je in dat hub ding nog wat meer inpluggen, neem dan deze van 4 Amp
          of eentje van bv. 2 Amp van een oude router of wat.
          Wel nakijken dat plus en min kloppen met wat aangegeven staat op dat hub ding normaal is het + aan de midden pen, maar er zijn uitzonderingen.

          Comment


          • #6
            Re: Laptop cooling pad

            Ik kan niet aan de fans zelf, de enige specificaties die ik heb staan op dat blad van Akasa.
            Het pad hangt momenteel aan die heb. Van 12:00 u tot 17:00 files gekopieerd (van de SSD naar een SD card) en de laptop is nog steeds lekker fris.
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #7
              Re: Laptop cooling pad

              Als die laptop heel hard moet werken, dan zal die veel meer warmte afgeven, en dan zal de ventilator sneller draaien.
              Het hangt dus af van wat je met de laptop gaat doen, maar eigenlijk is zo'n extern koeling pad niet nodig, want als het goed is dan is de laptop er op voorzien om voldoende warmte af te geven zodat die zichzelf niet "opstookt".
              Vooral bij games zal de processor (en die van de grafische kaart) heel hard moeten werken, en dan kan de temperatuur vrij hoog oplopen, zelfs als de ventilator(s) van de laptop op de maximale snelheid draaien.

              Kijk ook of de laptop onderaan luchtinlaten heeft, mijn Asus laptop is onderaan helemaal dicht (en dat is een Gaming laptop), dan helpt het niet veel als je er ventilatortjes onder zet...
              Bij normaal gebruik (internet, foto's bewerken...) geeft die heel weinig warmte af, maar mijn zoon heeft die eens gebruikt voor spelletjes, en dan komt er wel veel warme lucht uit langs de zijkant.
              Zijn Playstation 4 geeft ook heel veel warmte af...
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Laptop cooling pad

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Als die laptop heel hard moet werken, dan zal die veel meer warmte afgeven, en dan zal de ventilator sneller draaien.
                Het hangt dus af van wat je met de laptop gaat doen, maar eigenlijk is zo'n extern koeling pad niet nodig, want als het goed is dan is de laptop er op voorzien om voldoende warmte af te geven zodat die zichzelf niet "opstookt".
                Vooral bij games zal de processor (en die van de grafische kaart) heel hard moeten werken, en dan kan de temperatuur vrij hoog oplopen, zelfs als de ventilator(s) van de laptop op de maximale snelheid draaien.

                Kijk ook of de laptop onderaan luchtinlaten heeft, mijn Asus laptop is onderaan helemaal dicht (en dat is een Gaming laptop), dan helpt het niet veel als je er ventilatortjes onder zet...
                Bij normaal gebruik (internet, foto's bewerken...) geeft die heel weinig warmte af, maar mijn zoon heeft die eens gebruikt voor spelletjes, en dan komt er wel veel warme lucht uit langs de zijkant.
                Zijn Playstation 4 geeft ook heel veel warmte af...
                De laptop heeft onderaan zijn verluchtingsrooster en het cooling pad zélf is van dik geribbeld aluminium zodat er voldoende lucht door kan.
                Games spelen doe ik niet op mijn werk maar élke laptop wordt toch redeliijk warm als ie een volledige dag aan staat.



                Kan ik met een gerust geweten zo'n kleine adapter gebruiken, of is die van de USB hub toch beter ?
                Last edited by Alfa Centauri; 17 augustus 2016, 21:38.
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • #9
                  Re: Laptop cooling pad

                  Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                  Games spelen doe ik niet op mijn werk maar élke laptop wordt toch redeliijk warm als ie een volledige dag aan staat.
                  Als ze miljoenen laptops verkopen zonder externe koeling, dan mag je er ook van uitgaan dat die gemaakt zijn om geen extra koeling nodig te hebben.
                  Die zijn anders ook wel beveiligd tegen oververhitting.
                  En hoe dunner een laptop is, hoe beter hij de warmte afgeeft naar buiten. 😊
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Laptop cooling pad

                    De voeding aan je laptop hangen is geen water naar zee dragen. Warmte wordt vooral gegenereert door gpu en cpu, dus uw usb maakt hier weinig verschil aangezien het geen datakabel is.
                    Moest het wel verschil maken zouden ze bij zo'n cooling pad wel een snoer geven voor in de prise.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Laptop cooling pad

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
                      De voeding aan je laptop hangen is geen water naar zee dragen. Warmte wordt vooral gegenereert door gpu en cpu, dus uw usb maakt hier weinig verschil aangezien het geen datakabel is.
                      Moest het wel verschil maken zouden ze bij zo'n cooling pad wel een snoer geven voor in de prise.
                      Het zal dan wel de voeding zijn dat meer belast wordt en warmer zal worden.
                      Als hier één ding warm wordt ... dan is het net de voeding. 😆
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Laptop cooling pad

                        Da's ook meestal zo. De voedingen bij mij thuis die in een kast liggen, daar leg ik een stukje graniet of marmer onder.
                        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                        Si non, on devient bonbon
                        Et les gens nous mangent !"

                        Comment


                        • #13
                          Re: Laptop cooling pad

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Het zal dan wel de voeding zijn dat meer belast wordt en warmer zal worden.
                          Als hier één ding warm wordt ... dan is het net de voeding. 😆
                          met de smiley weet ik niet of je me uitlacht of dat het een ondersteunende gedachte is 😔

                          Anyway: TS maakt het zich hier onnodig moeilijk. Gewoon in de laptop pluggen dat ding.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Laptop cooling pad

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
                            met de smiley weet ik niet of je me uitlacht of dat het een ondersteunende gedachte is 😔
                            Dat is heel eenvoudig ... ik ga ervan uit dat mensen elkaar helpen en niet uitlachen.
                            Mijn reacties zijn altijd ondersteunend, aanvullend of corrigerend bedoeld op het item waarover het gaat en niet om mensen.

                            Wat smiley betreft ... ik werk meestal via Tapatalk en daar zien ze er meestal anders uit dan in een browser.
                            Ik probeer die te gebruiken waar het meeste kans is dat ze ook via de browser zichtbaar zijn.
                            Spijtig dat er een verschil op zit.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Laptop cooling pad

                              Ik denk niet dat VerSeg bewust mensen uitlacht; ik ken hem daarvoor ondertussen al te goed - en hij heeft me al vaak goed geholpen.

                              En ik geloof jullie wel dat het niet écht nodig is, maar die pad lag toch maar op zolder stof te happen( ik kan bijna een computerwinkel openen - zéker in kabels en adapters !!! ) , dus kan ik hem evengoed gebruiken.
                              Hij is erg stil en de laptop staat dan in een perfecte hoek om te werken.

                              Yeps, ik ben meestal wat overbezorgd, maar dat is de aard van het beestje en ik kan daar niks aan doen
                              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                              Si non, on devient bonbon
                              Et les gens nous mangent !"

                              Comment

                              Working...
                              X