Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 35mm art.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 35mm art.

    In mijn 'stijl' probeer ik altijd te gaan voor nogal filmische beelden, en zit toch vaak tussen de 28-35 mm te schieten.
    Ik heb momenteel de lenzen van Canon.

    70-200 2,8
    85 1,8
    50 1.4
    24-70 2,8

    En sinds een lange tijd gebruik ik eigenlijk nog uitsluitend die laatste lens.

    Dus ben ik aan het denken om mijn 50 en 85 van de hand te doen en te investeren in een 35.
    Maar de Canon versie is me nogal duur (de duurste lenzen kocht ik toen ik nog huwelijksfotografie deed)
    Is die Sigma Art eigenlijk de moeite? Ervaringen?
    Ik lees hier en daar dat er toch soms problemen zijn met de focus?
    Last edited by NDW; 17 augustus 2016, 08:31.

  • #2
    Re: Sigma 35mm art.

    Ik heb indertijd ook de sigma overwogen, maar ben dan toch voor de 35 F2 IS gegaan, en ben daar heeeel tevreden over, en ik ben zeker niet alleen.
    Persoonlijk heb ik nog altijd een beetje schrik van de "Sigma lottery". Maar er zijn zeker mensen die over de Sigma ook tevreden zijn.
    Ik weet niet van waar je bent, ik ben van omgeving Antwerpen. Indien interesse, wil ik wel ergens afspreken en mag je deze gerust uittesten.
    En ik weet het, er zijn altijd mensen die beweren dat IS op 35mm niet nodig is. Wel, als ik 's avonds nog een stadswandeling maak, en ik kan op 400 iso fotograferen ipv 3200 iso, dan zal de beeldkwaliteit waarschijnlijk beter zijn dan de 35 L II.
    De nieuwe 5D zal blijkbaar ook naar 30 mpix gaan, dus ik denk dat het belang en voordeel van IS alleen nog maar gaat toenemen.
    Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 35mm art.

      ik heb die sigma 35 mm 1.4 art... superscherpe en snelle lens... voor canon ter info. de enigste lens die deze kwa scherpte benadert is samyang 12 mm voor fuji ... eigen ervaringen.
      nikon coolpix s9100

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 35mm art.

        Ik heb de 35mm art voor nikon. Zeer tevreden van. Ik heb deze gekocht voor als de 14-24mm te wijd is, want de volgende lens die ik heb is een 50mm, dus het gat ertussen is zo gevuld. Ook op f/1.4 scherp resultaat.

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 35mm art.

          Ik heb een 24-70 en had een 35 2.0 en een 35 1.8G FX. Heb ook nog de Nikon 35 1.4 gebruikt. En de Sigma is beduidend beter dan elk van deze lenzen qua scherpte en contrast. De bokeh is iets minder aantrekkelijk dan die van de Nikon 35 1.4, maar je moet altijd scherpte afwegen tegen de "look" die je wilt bereiken.
          Momenteel grijp ik vaker naar de 24-70 dan naar de 35, maar ze hebben beide een plaats in mijn tas.
          De 24-70 is gewoon een beestig snel qua autofocus, terwijl de Sigma 35 een stuk trager is en daardoor mis je in mijn werkgebied redelijk wat shots waarbij de focus 5 cm ernaast zit. Dit is als beide gebruikt worden op f/2.8, op f/1.4 is het verschil nog veel groter.

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 35mm art.

            Oorspronkelijk geplaatst door LoP Bekijk bericht
            De 24-70 is gewoon een beestig snel qua autofocus
            Bedoel je de merkeigen versie of de sigma? Omdat ik daarvan nogal tegenstrijdige zaken lees?

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 35mm art.

              Oorspronkelijk geplaatst door LoP Bekijk bericht
              Ik heb een 24-70 en had een 35 2.0 en een 35 1.8G FX. Heb ook nog de Nikon 35 1.4 gebruikt. En de Sigma is beduidend beter dan elk van deze lenzen qua scherpte en contrast. De bokeh is iets minder aantrekkelijk dan die van de Nikon 35 1.4, maar je moet altijd scherpte afwegen tegen de "look" die je wilt bereiken.
              Momenteel grijp ik vaker naar de 24-70 dan naar de 35, maar ze hebben beide een plaats in mijn tas.
              De 24-70 is gewoon een beestig snel qua autofocus, terwijl de Sigma 35 een stuk trager is en daardoor mis je in mijn werkgebied redelijk wat shots waarbij de focus 5 cm ernaast zit. Dit is als beide gebruikt worden op f/2.8, op f/1.4 is het verschil nog veel groter.
              Ja, bij mijn fotografie moet je geen rekening houden met snelheid en dergelijke daar ik me setups werk die alles in scene plaatsen.

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 35mm art.

                Oorspronkelijk geplaatst door NDW Bekijk bericht
                Ja, bij mijn fotografie moet je geen rekening houden met snelheid en dergelijke daar ik me setups werk die alles in scene plaatsen.
                Misschien er toch achter gaan.

                Want mijn 50 en 85 gebruik ik niet.
                En wat nog erger is, is dat ik vaak meer onscherpte met ze haal dan ik zou mogen verwachten van een lens.
                Heb ze al getest op callibratie maar blijkt in orde te zijn. En ik spreek ook over hogere getallen in dia.
                Nu ja, de 35 mm zal beter passen in wat ik doe.

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 35mm art.

                  Hier ook de sigma 35mm op nikon, mijn favoriete lens sedert ik ze heb, bokeh, scherpte
                  Van zo'n lens kan je geen spijt hebben mijn gedacht, heb om den duur mijn geliefde 50mm lens verkocht want die dag werkloos in de kast...

                  Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                  Last edited by bulke41; 18 augustus 2016, 07:41.
                  portfolio en workshops:
                  https://www.bennybulke.com/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma 35mm art.

                    Lees wel af & toe dat de focus er nogal durft naast gaan...
                    Iemand hier ervaring mee of al over gehoord?
                    Met andere woorden: Is het een risico, denk je?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma 35mm art.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
                      Bedoel je de merkeigen versie of de sigma? Omdat ik daarvan nogal tegenstrijdige zaken lees?
                      Nikon 24-70 doelde ik op. De Sigma 24-70 is zelfs het geld dat ze ervoor vragen niet waard...
                      Oorspronkelijk geplaatst door NDW Bekijk bericht
                      Lees wel af & toe dat de focus er nogal durft naast gaan...
                      Iemand hier ervaring mee of al over gehoord?
                      Met andere woorden: Is het een risico, denk je?
                      Veel mensen komen van een zoomlens als ze overstappen naar deze Sigma. Van f/2.8 of f/4.0 overstappen naar f/1.4 vereist wel een beetje meer aandacht aan je techniek. Sommigen hebben het daar moeilijk mee en gaan dan de schuld schuiven op de lens. Zoals bij elke lens moet je sowieso je focus een beetje tweaken om hem perfect te krijgen. Je kan dit in-camera doen of met het Sigma dock om het nog preciezer te doen.
                      Bij mij heeft hij -8 nodig over de hele range (dus ik heb de dock niet nodig). Maar het kan dat jouw model voor dichtbij -5 nodig heeft en voor ver +5, dan is dat dock wel aan te raden om dit op te lossen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma 35mm art.

                        Hier ook geen dock nodig, stelt telkens erg precies scherp, heb niet veel wegsmijters als ik op 1.4 werk

                        Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                        portfolio en workshops:
                        https://www.bennybulke.com/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sigma 35mm art.

                          Ik werk toch nooit op 1.4.
                          Soms op 2.8
                          Maar meestal tussen 4.0 & 8.0 met voorkeur op 4.0

                          heb hem wel al besteld

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sigma 35mm art.

                            Ik gebruik ook de sigma 35 mm art op nikon.
                            Eerst problemen gehad dat hij er lukraak volledig naast zat, soms ook weer goed.
                            Binnengebracht en nadien tiptop in orde. Nu zeer tevreden van, is een van mijn scherpste lenzen.
                            Groetjes,
                            Dominic

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sigma 35mm art.

                              Je hoort t wel vaker dat je bij sigma 'geluk' moet hebben met je exemplaar qua focus.
                              Na de aankoop es goed getest op f/1.4 en bij mij geen probleem vastgesteld.

                              Ik heb wel de indruk dat de ART reeks toch een klasse hoger is dan de rest van hun objectieven, en ze een waardig alternatief voor merkeigen lenzen willen bieden (wat ik alleen maar kan toejuichen :-))

                              Comment

                              Working...
                              X