Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 10 - startscherm tegels

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Windows 10 - startscherm tegels

    Zoals mij werd aangeraden in een vorig topic, ben ik nu mijn snelkoppelingen van mijn bureaublad, over aan het zetten op tegels van mijn Win10 startscherm.

    Ik merk dat die tegels in GROEPEN staan.
    Maar ik kan niet meer dan 4 ("normale") tegels naast mekaar zetten in 1 groep.

    Is dat normaal ?

    Ik zou graag de tegels van 1 groep in de breedte van het scherm naast mekaar zetten. ( dus toch zeker 8 tegels van dezelfde groep NAAST mekaar )

    Is dit mogelijk ? En zo ja hoe ?
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Windows 10 - startscherm tegels

    Voor zover ik gevonden heb is 4 kolommen inderdaad het maximum.
    Ik vond wel mogelijkheden om een standaard startscherm te maken en uit te rollen op andere computers, maar overal blijft het bij 4 kolommen...
    Nikon D7100, Tamron SP AF 17-50mm F/2.8 XR Di II LD, Nikon 35 DX AF-S 1,8G, Sigma 70mm F2.8 EX DG Macro, 18-55 kit, 55-200 kit
    Mijn fotosite: www.verschaeren.org
    Mijn website: www.computerhersteller.be

    Comment


    • #3
      Re: Windows 10 - startscherm tegels

      Oorspronkelijk geplaatst door brunov Bekijk bericht
      Voor zover ik gevonden heb is 4 kolommen inderdaad het maximum.
      Ik vond wel mogelijkheden om een standaard startscherm te maken en uit te rollen op andere computers, maar overal blijft het bij 4 kolommen...
      Ah, OK bedankt, dan doe ik toch niks fout.
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Re: Windows 10 - startscherm tegels

        Het is _windows_ geen _serre_ e
        Sorry ik moest dat grapje even maken

        Comment


        • #5
          Re: Windows 10 - startscherm tegels

          Het wordt gegroepeerd per 4 tegels, maar je kan eenvoudig het schermpje in de breedte uitrekken en dan kan je veelvouden van 4 naast elkaar zetten.

          Comment


          • #6
            Re: Windows 10 - startscherm tegels

            Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
            Het wordt gegroepeerd per 4 tegels, maar je kan eenvoudig het schermpje in de breedte uitrekken en dan kan je veelvouden van 4 naast elkaar zetten.
            Ja, dat weet ik, maar dan zitten bv. 8 tegels die naast mekaar staan, niet meer in dezelfde groep.
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #7
              Re: Windows 10 - startscherm tegels

              Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
              Ja, dat weet ik, maar dan zitten bv. 8 tegels die naast mekaar staan, niet meer in dezelfde groep.
              Met kleiner formaat passen er meer op een rij natuurlijk.
              En een groep gaat over verschillende rijen.
              Ge kunt dus meer in 1 groep hebben, maar verdeeld over meerdere rijen.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Windows 10 - startscherm tegels

                Zou daar geen registry tweak voor bestaan?

                Comment


                • #9
                  Re: Windows 10 - startscherm tegels

                  Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                  Ja, dat weet ik, maar dan zitten bv. 8 tegels die naast mekaar staan, niet meer in dezelfde groep.
                  Maar waarom zou je meerdere groepen moeten gebruiken ?

                  Als je geen groep maakt (naam geeft) dan zijn alle tegels van 1 groep, gegroepeerd per 4 (dat is dan ' estethisch ' zeker ?).

                  Comment


                  • #10
                    Re: Windows 10 - startscherm tegels

                    Tegels was een idee van WIN8 dat nooit ingang heeft gevonden, waarom zou je dat nu nog gebruiken ?
                    Je programma's staan toch ook nog net als vroeger in een menu ?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Windows 10 - startscherm tegels

                      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                      Tegels was een idee van WIN8 dat nooit ingang heeft gevonden, waarom zou je dat nu nog gebruiken ?
                      Het heeft nooit ingang gevonden omdat er zo negatief over gedaan werd, vooral door mensen die er niet mee werkten of die niet de moeite genomen hebben om de tegels goed in te stellen.
                      Jammer genoeg staat er een hoop in die vrijwel niemand gebruikt en moet je al het overbodige stuk voor stuk eraf gooien. Daarna kan je het instellen zoals je zelf wil. Zo heb ik groepen voor mijn grafische toepassingen, netwerkbeheer, serverbeheer,...

                      Als je het goed instelt naar jouw behoeften is het veel handiger dan het startmenu van eender welke Windowsversie.

                      Nikon D7100, Tamron SP AF 17-50mm F/2.8 XR Di II LD, Nikon 35 DX AF-S 1,8G, Sigma 70mm F2.8 EX DG Macro, 18-55 kit, 55-200 kit
                      Mijn fotosite: www.verschaeren.org
                      Mijn website: www.computerhersteller.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Windows 10 - startscherm tegels

                        Ik zie het verschil niet in functionaliteit tussen die screenshot en moest je de iconen van die programmas op dezelfde manier schikken.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Windows 10 - startscherm tegels

                          Mijn probleem was dat mijn desktop iconen door mekaar gehasselt werden, telkens ik een beamer op de laptop aansloot.
                          De laptop pastte zich telkens aan, aan de lagere resolutie van de beamer.
                          Zodoende heb ik mijn desktop "nagebouwd" met die tegels....
                          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                          Si non, on devient bonbon
                          Et les gens nous mangent !"

                          Comment

                          Working...
                          X