Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji XT1 scherpstelsnelheid

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fuji XT1 scherpstelsnelheid

    Beste mensen,

    Sinds ik de fujinon 14 mm 2.8 bezit fotografeer ik bijna uitsluitend hiermee, zalige beeldhoek en wat een scherpte !
    Gisteren heb ik toch nog eens de 18-55mm gebruikt en ik schrok toch een beetje van het verschil in AF, een heel stuk trager met deze zoom.
    Normaal ??

    Ik hoor het graag

    Mvg
    Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
    www.ginodepreter.com

  • #2
    Re: Fuji XT1 scherpstelsnelheid

    Geen idee wat de 14 betreft. Die heeft 1 keer op mijn toestel gestaan en ik heb niks speciaals gemerkt.
    Mijn 18-55 is eigenlijk niet trager dan mijn andere lenzen. De enige die mij qua AF ooit opvielen in negatieve zin, zijn de 35/1.4 en de 60/2.4.

    Heb je het hier over standaard single shots? Niet over bewegende onderwerpen, tracking etc?
    Onlangs was ik nog zeer aangenaam verrast door de prestaties van mijn Fuji gear bij wielerwedstrijden, dus ik heb mijn mening over de 'trage AF' eigenlijk een beetje herzien...
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Re: Fuji XT1 scherpstelsnelheid

      Dat je met die 14mm in de praktijk een snellere AF zal hebben is eigenlijk maar de normaalste zaak van de wereld zou ik denken.
      De afstand die de lenzengroep moet afleggen is een stuk korten bij een groothoek dan bij een standaard zoom.

      Comment

      Working...
      X