Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Niet originele batterijen 300D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Niet originele batterijen 300D

    Iemand ervaring met niet-originele batterijen voor Canon300D ???
    Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

  • #2
    Re: Niet originele batterijen 300D

    Hey

    Ik heb 6 maanden geleden 2 niet Canon batterijen gekocht via geheugenkaarten.be, enkele weken geleden heb ik een van de batterijen laten vallen.
    Hoewel het slechts 50cm hoog was, doet de batterij niets meer in de camera. Als ik hem in de lader steek geeft hij aan dat de batterij vol is.

    Groeten Geert
    BD0316BE
    Canon

    Comment


    • #3
      Re: Niet originele batterijen 300D

      Even een kleine search gedaan:

      Heeft iemand ervaring met de Peva-batterijen die te koop zijn bij geheugenkaart.be? Goeie kwaliteit van batterijen? elo

      <font face="Arial"></font id="Arial"> Heeft iemand ervaring met de kwaliteit van de BP-511 batterijen aangeboden bij PIN? De prijs (15 euro) is nl erg laag tov de hier aangeboden batterijen. Hoe zit het met leveringen van bestellingen bij PIN indien je niet thuis bent op de dag van de levering?

      Allo iedereen ... Heb iemand een goodkoop oplossing voor 10D batterijen ? Ik ga twee weken in vakantie in Frankrijk. Soms dagen zal ik geen electriciteit vinden en we zullen slapen in een auto. Ik moet dus meer batterijen voor mijn 10D hebben. Een batterij van Canon is ongeveer 79 ; Heb iemand ervaring met "
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

      Comment


      • #4
        Re: Niet originele batterijen 300D

        Oorspronkelijk geplaatst door CompaCta
        Hey

        Ik heb 6 maanden geleden 2 niet Canon batterijen gekocht via geheugenkaarten.be, enkele weken geleden heb ik een van de batterijen laten vallen.
        Hoewel het slechts 50cm hoog was, doet de batterij niets meer in de camera. Als ik hem in de lader steek geeft hij aan dat de batterij vol is.

        Groeten Geert
        Maar dit fenomeen zou ik niet toeschrijven aan het feit of ze nu origineel-Canon zijn of niet... Canon maakt ze trouwens ook niet zelf...
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

        Comment


        • #5
          Re: Niet originele batterijen 300D

          'K wil ook niet zeggen dat het niet zou gebeurt zijn met een originele canon.
          De andere werkt nog steeds gewoon als de originele, maar kost wel een stuk minder.
          Ik vind het wel handig altijd een volle reserve batterij bij te hebben, dus ga ik er opnieuw een moeten bestellen.

          Groeten Geert
          BD0316BE
          Canon

          Comment


          • #6
            Re: Niet originele batterijen 300D

            Oorspronkelijk geplaatst door Haai8
            Iemand ervaring met niet-originele batterijen voor Canon300D ???
            Oorspronkelijk geplaatst door Haai8

            Had net 2 exemplaren voor 33 euro gekocht bij geheugenkaarten.be wanneer ik deze geweldige aanbieding vond......1250mAh voor ....jawel 6,99 eurokes.


            Canon 300 D EF-S 18-55, Tamron 28-75 XR DI 2.8, Canon 50-200 L, Canon 100-300 5.6 L, speedlite EX 380, SANDISK 256 MB ULTRA II,
            Hitachi 2 GB(hmm.. nog sneller)

            Comment


            • #7
              Re: Niet originele batterijen 300D

              @Cooma => indien ik het goed begrijp heb jij 4 Peva (kopie) batt. van bij geheugenkaart.be ?
              Tevreden van ?
              Welke lader gebruik je voor deze batt's ?
              Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

              Comment


              • #8
                Re: Niet originele batterijen 300D

                ik heb er eentje gekocht bij www.digiplanet.nl koste maar €18, werd verzonden voor ze betaald was (ik had ze dringend nodig) naar België. ben dik tevreden over deze man én de batterij! ze levert immers meer ampère dan de originele dus gaat ze nog langer mee ook!

                Comment


                • #9
                  Re: Niet originele batterijen 300D

                  Oorspronkelijk geplaatst door Haai8
                  @Cooma => indien ik het goed begrijp heb jij 4 Peva (kopie) batt. van bij geheugenkaart.be ?
                  Tevreden van ?
                  Welke lader gebruik je voor deze batt's ?
                  Ik gebruik de batterijen van €23,98 (laatste bladzijde). Dat waren degenen die begin dit jaar te verkrijgen waren... Ik laad ze gewoon op in de originele Canon-oplader die met m'n 10D meegeleverd werd...
                  Ik heb er tot nu toe nog geen enkel probleem mee gehad. Ik gebruik ze altijd in duo in m'n grip. Heel af en toe gebruik ik nog eens de originele batterij, en ik merk geen enkel verschil behalve dat de niet originele langer meegaan dan de originele... Ach ja, ze zijn zilver van kleur met gouden contactpunten in plaats van de originele "groene"...
                  Canon 10D, glass, flashes & extra's
                  Fuji S602Z & extra's
                  www.CooMa.be BD0176BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Niet originele batterijen 300D

                    Ik heb dit week-end op eBay 2 batterijen gekocht (BP-511) voor 3,95€.
                    Verzending inbegrepen kwam dit op 2x3,95 + 9 = 16,90€

                    Heb ze deze morgen reeds toegekregen, heb ze via standaard lader opgeladen en werken perfect.
                    Bovendien hebben ze 1500 mAH, de originele hebben slechts 1100mAH.

                    hesy.be
                    BD0319BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Niet originele batterijen 300D

                      Allo kroket da's gratis...eigenlijk betrouw ik die copies niet zo doch hoe meer ik lees hoe meer ik zie dat velen hiervan tevreden zijn...blijkbaar komen de "originele" Canon's uit dezelfde fabrieken...toch een zéér groot verschil tss de originele en kopie's hoor...nu twijfel ik nog meer
                      Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Niet originele batterijen 300D

                        Niet twijfelen, koop gewoon die goedkope akku's. In mijn 300D werken ze ook perfect, waarom zou ik dan veel meer geld uitgeven. En ik heb nog niet gehoord of gelezen dat er ergens een 300D ontploft is door niet-Canon akku's .

                        Volgens mij zijn er wereldwijd maar een paar fabrikanten die de cellen maken om in die akku-packs te plaatsen, en dan zal Canon die zelf ook daar moeten kopen. En de niet-merk akku's hebben een hogere capaciteit, dus hebben die gewoon nieuwere versies van de lithium-ion cellen.

                        Trouwens, de nieuwste Canon akku's hebben nu ook een grotere capaciteit dan bij de oudere modellen

                        Er schijnt wel een probleem te zijn met sommige oudere namaak akku's die niet de juiste chip (laadspanningscontrole) zouden hebben om in de nieuwste laders te kunnen werken. Kijk dus na of ze zeker in een 300D kunnen werken. Meestal staat er een lijst bij, waar je kan vinden met welke toestellen de akku's compatibel zijn.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment

                        Working...
                        X